Bratislava 28. mája (TASR) - Šesť známych bratislavských kaviarní, cukrárni a reštaurácií sa zapojilo do projektu S chuťou po Bratislave, ktorý pripravila Komunitná nadácia Bratislava.
Hlavným cieľom projektu, do ktorého sa zapojili podniky ako Chez David, Hradná vináreň, Kaffee Mayer, Korzo, Roland café a Gremium, je obnoviť staré tradície spojené s gastronómiou a reštauračnými službami na území Bratislavy.
Ďalším prínosom tejto iniciatívy majiteľov a riaditeľov bratislavských podnikov je aj to, že z vybraných jedál, nápojov a zákuskov - typických pre ich podniky - bude dopredu určená finančná čiastka venovaná do už existujúcich fondov v nadácii alebo fondov, ktoré majitelia reštaurácií v týchto dňoch založili.
Sedem percent predajnej ceny z typického jedla židovskej kuchyne šolet, ktorý ponúkajú v reštaurácii Chez David, poputuje do fondu Chinuch (hebrejsky vzdelanie). Prostriedky z neho budú podporovať kvalitné vzdelanie mladých bratislavských kuchárov, čašníkov, cukrárov. Sú určené na ich štipendiá a stáže v špičkových zahraničných podnikoch.
Na skvalitnenie vzdelávacích aktivít v školách a zariadeniach s gastronomickým zameraním je určený aj Fond Roland. Piatimi percentami do neho prispeje každý, kto si v kaviarni Roland café a Grémium kúpi kreméš. Milovníci štrúdle v Hradnej vinárni pomôžu jednou korunou Fondu pre ľudí v núdzi.
Ak sa zastavíte na kávu v Kaffee Mayer, koruna z ceny tohto nápoja pôjde do Fondu Júliusa Mayera, pôvodného majiteľa tejto cukrárne. Prostriedky z neho sú určené na skrášľovanie mesta. Podobné poslanie má aj Fond oživenia atmosféry starej Bratislavy. Jednou korunou prispeje do neho každý, kto si v reštaurácii Korzo kúpi veterník.
"Aj cez projekt S chuťou po Bratislave chceme postupne obnoviť vzťah ľudí k mestu, v ktorom žijú. Bez ohľadu na ich vek, vzdelanie, sociálne postavenie, politické zmýšľanie či náboženské presvedčenie," povedal na margo tejto iniciatívy Ľuboš Tvrdoň z Komunitnej nadácie Bratislava.
"Uvedomujeme si, že každý začiatok je ťažký. Preto týmto šiestim bratislavským podnikom nikto neuprie, že boli prví, ktorí do toho s nami išli, ktorí podporili túto myšlienku," doložil Karol Pavlu z Komunitnej nadácie Bratislava na vysvetlenie.
*šž som NNNN