Markíza hľadá riaditeľa, oslovila Búzu aj šéfa UPC

CME hľadala náhradníka za Miku ešte pred jeho odchodom. Pred letom oslovila Borovského.

Jednou zo správ minulého týždňa bol odchod Václava Miku z Markízy.(Zdroj: ILUSTRAĆNÉ – MARKÍZA)

Václav Mika odchádza z postu riaditeľa Markízy v čase, keď má CME mimoriadny vplyv na výrobu relácií a podiel televízie klesá.

BRATISLAVA. Ponuku na miesto generálneho riaditeľa televízie Markíza, ktoré ostalo prázdne po minulotýždňovom odchode Václava Miku, dostal šéf spravodajstva a publicistiky Markízy Tibor Búza a podľa informácií SME aj generálny riaditeľ UPC Martin Maťašeje.

So šéfom CME mal v týchto dňoch rokovať aj generálny riaditeľ TA3 Matej Ribanský.

Televízia o možnom novom riaditeľovi stále nehovorí. V súčasnosti ju vedú ľudia zo CME – viceprezident pre televízne vysielanie Petr Dvořák a viceprezident pre korporátne záležitosti Oliver Meister.

Očakávaný odchod

Odchod Miku nie je neočakávaný, v prostredí médií sa o ňom diskutuje už viac ako rok. Ešte pred voľbami sa o ňom hovorilo ako o možnom nástupcovi riaditeľa STV Štefana Nižňanského.

Jedným z dôvodov odchodu Miku z Markízy môžu byť dlhodobé nezhody so šéfom CME Adrianom Sarbom, ktorý je známy nekompromisnou povahou.

Konflikt údajne vyvrcholil pred dvoma týždňami na stretnutí vo Viedni. Napätie medzi oboma manažérmi vraj vzrástlo po zmene štruktúry televízie. Od jari tohto roka prešla výroba nosných relácií na spoločnosť Media Pro Slovakia, ktorú vlastní CME.

Aj v minulosti mala Markíza samostatnú produkčnú spoločnosť, no mala s ňou rovnakého konateľa. Teraz to tak nebolo. Mika vo firme nefiguroval, výrobu väčšiny relácií ako Talentmánia, Modré z neba či Adela show riadi priamo CME. Výnimkou sú len spravodajské a publicistické relácie.

Volali Borovského

CME sa zrejme pripravovala na zmenu dlhšie. Súčasný šéf TV Joj František Borovský pre SME povedal, že už v apríli alebo máji dostal ponuku na post generálneho riaditeľa Markízy.

Končiaci riaditeľ ani televízia dôvody jeho odchodu bližšie nekomentujú. „Mika úspešne riadil TV Markíza päť rokov. Posledné dva roky boli v dôsledku zhoršenej celosvetovej ekonomickej situácie obťažné a Václav Mika sa rozhodol odísť z pozície generálneho riaditeľa Markízy a zamerať sa na nové obchodné možnosti,“ povedal pre SME člen vedenia CME Dvořák.

Markíza mala aj lepšie roky

Aktuálne údaje o sledovanosti televízie nie sú najlepšie. Hoci si Markíza stále udržiava pozíciu lídra, prepad jej trhového podielu v skupine 12+, ktorý zaznamenala pred jeseňou, bol asi najväčší v ére peoplemetrov. Televízia klesla pod hranicu 30 percent.

V kategórii 12 – 54 si však počínala o čosi lepšie. September priniesol Markíze opäť čísla nad tridsiatkou.
Hoci Talentmániu možno považovať za prepadák, pre Markízu je úspechom.

Televízia ju nasadila v čase, keď už bolo známe, že Joj príde s licencovaným projektom Got Talent. Markíza nijaký licencovaný projekt na jeseň nemala. Nasadenie Talentmánie splnilo cieľ oslabiť konkurenciu, ktorá síce v primetime víťazí, no inak by mala ešte väčšie čísla.

Oslabí sa ešte pozícia lídra?

Posledné tri roky sú ukážkou radikálneho prerozdelenia televízneho trhu. Markíza sa v skupine 12+ prepadla z 35 na 30 percent celkového podielu, STV1 prišla o pozíciu dvojky a od odchodu Richarda Rybníčka z televízie neustále klesá. V súčasnosti má 14­-percentný podiel.

Naopak Joj zaznamenáva trojročný kontinuálny nárast. Pred dvoma rokmi predbehla stagnujúcu STV a doťahuje sa na Markízu. Jej priemerný podiel je okolo 22 percent.

Má však nevýhodu menšieho pokrytia obyvateľov svojím signálom. Kým Markíza má dosah približne na 91 percent obyvateľov na osídlenom území, Joj len na 68 percent. Je možné, že pri najbližšom prerozdeľovaní frekvencií si polepší práve Joj, čo jej umožní ďalej sa posilňovať.

Príchod po Ruskovi

Mika prišiel do televízie v roku 2005 v čase zásadnej zmeny majiteľa. Z vlastníckej štruktúry odišiel Pavol Rusko a CME ovládla takmer celú firmu.

Vymenilo sa vedenie Markízy, ale aj množstvo redaktorov. Z televízie odišlo 80 ľudí, televízia prestala byť obviňovaná z politickej manipulácie v prospech strany ANO. Výmena bola pre Markízu existenčnou otázkou. Hrozilo jej, že pri dovtedajšej vlastníckej štruktúre jej licenčná rada neodsúhlasí licenciu.

Mika prišiel v období, keď sa po neúspechu Big Brother Markíza prepadla k 30­-percentnému podielu. Do televízie s ním vtedy prišiel aj František Borovský, ktorý v apríli 2007 odišiel do Joj. Od roku 2008 zaznamenáva Markíza postupný pokles.

Ako vidia svoju pozíciu na trhu?

Romana Wyllie, viceprezidentka CME

Markíza zostáva vedúcou televíznou stanicou na Slovensku a s touto pozíciou sme spokojní. V minulom roku sme spustili kanál orientovaný na ženy TV Doma, ktorý si počína veľmi dobre a posilňuje našu pozíciu celkového lídra.

V budúcnosti sa chceme zamerať na rozvoj ďalších tematických kanálov a posilniť naše postavenie v oblasti internetu. Konkrétne načasovanie a implementácia jednotlivých projektov však závisí od oživenia slovenského reklamného trhu.

František Borovský, generálny riaditeľ TV Joj

TV Joj neustále zvyšuje svoj podiel na trhu, v dôležitej cieľovej skupine 12 - 54 sa podiel v primetime blíži k tridsaťpercentnej hranici. Spolu s Joj Plus túto hranicu už teraz prekonáva.

Joj doteraz nikdy nebola taká silná ako v súčasnosti a neponúkala taký široký záber programov – najviac pôvodných slovenských seriálov, niekoľko spravodajských relácií denne, publicistiku počas víkendu, veľké licencované a celosvetovo osvedčené show, najnovšie seriálové a filmové akvizície.

Naším cieľom je postavenie televízie naďalej posilňovať, k čomu by mali prispieť aj programové plány Joj a Joj Plus na rok 2011.

STV

Odmietla odpovedať.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  4. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Cambridge Business School, škola novej doby
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 249
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 078
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 944
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 805
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 754
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 080
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 260
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 664
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 453

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Ktovie, ako na voličov zapôsobí Klusov sľub vyčistiť úrady od rodinkárstva. Zdá sa totiž, že práve to im neprekáža v prípade ĽSNS.

DOMOV

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Extrémista Marian Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti tamojších voličov, hovorí pre SME politický geograf TIBOR MADLEŇÁK.

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

DOMOV

Lipšicovi zamietli dohodu o vine a treste

Generálna prokuratúra zamietla obvinenému dohodu o vine a treste.

Neprehliadnite tiež

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Extrémista Marian Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti tamojších voličov, hovorí pre SME politický geograf TIBOR MADLEŇÁK.

Sudcovia si vyberajú, ako má vyzerať spravodlivosť

O osem voľných miest v Súdnej rade sa uchádza sedemnásť ľudí. Rozhoduje asi 1360 sudcov z celého Slovenska.

Lipšicovi zamietli dohodu o vine a treste

Generálna prokuratúra zamietla obvinenému dohodu o vine a treste.

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.