BRATISLAVA.
Spoločnosť Orange Slovensko motivovala súťažou zákazníkov k aktivitám pre zníženie negatívnych vplyvov na životné prostredie. Do projektu sa zapojili obyvatelia 108 miest s vyše 20.000 environmentálnymi aktivitami tak, že si v ktorejkoľvek predajni tejto spoločnosti vo svojom meste aktivovali zasielanie faktúr v elektronickej forme alebo odovzdali starý mobilný telefón.
Počas súťaže si zákazníci aktivovali 18.500 elektronických faktúr a priniesli vyše 1500 starých telefónov. Ten v predajni odovzdali pri kúpe nového modelu alebo do zberu dali nefunkčný telefón s príslušenstvom, prípadne odpredali funkčný mobil v rámci služby šrotovné. Za každú z týchto aktivít získal zákazník pre predajňu jeden bod. Tie s najvyšším počtom bodov sa stali víťazmi a získali titul Zelená predajňa.
Organizátor dal rovnakú šancu menším aj väčším mestám, preto v každom z troch regiónov vyhlásil dve víťazné predajne - jednu v meste s viac ako 20.000 obyvateľmi a jednu z mesta, ktoré má pod 20.000 obyvateľov. Na východnom Slovensku sa stali víťazmi Košice a Krompachy, v strede krajiny žije najviac environmentálne uvedomelých občanov v Banskej Bystrici a Námestove, na západe získali titul Zelená predajňa v Galante a Petržalke, keďže mestské časti Bratislavy súťažili ako samostatné mestá.
Každé z miest použije 3300 eur na nákup a revitalizáciu zelene. Po konzultácii s vedením mesta pribudnú nové stromy, kríky či zelené plochy tam, kde najviac chýbajú alebo sú zdevastované. Financie môžu mestá využiť už túto jeseň alebo na jar budúceho roka.