AKTUALIZOVANÉ 16:39

Tipos platil milióny kapelám

Backstreet boys, Depeche Mode a Desmod vystupovali na Slovensku za štátne.

Backstreet boys dostali 238-tisíc eur(Zdroj: SITA)

Depeche Mode a Desmod vystupovali na Slovensku za štátne. Platil ich Tipos.

Pôvodná agentúrna správa bola o 21:02 nahradená autorským textom SME

BRATISLAVA. Štátna lotéria Tipos nakúpila hviezdy za 3,4 milióna eur (102 miliónov korún). Peniaze išli v rokoch 2007 až 2010 na koncerty Depeche Mode, Backstreet boys, Kevina Costnera či Desmodu.

Slovenskú kapelu Desmod podporil Tipos hneď dvakrát. Na Desmod Tour prispel takmer 200­tisícmi eur (šesť miliónov korún). Koncert Desmod Kalinka stál vlani štát skoro 120­tisíc. Išlo pritom o komerčne úspešné akcie. Lístky na Depeche stáli do 86 eur.

Reklama na lístkoch

Komu ešte platili
  • ZZ Top, 119-tisíc eur;
  • Leonard Cohen, 119-tisíc eur;
  • Bob Dylan, 119-tisíc eur;
  • Musiq Sunner 2009 , 197-tisíc eur;
  • Backstreet boys, 238-tisíc eur;
  • Slovenka roka 2010, 136-tisíc.
Uvedené sumy sú aj s DPH

Sumy prekvapili aj speváka Desmodu Mária „Kulyho“ Kollára. „O tomto neviem. Koncerty nám zabezpečuje agentúra. My sme platení z predaja vstupeniek.“

Tipos figuroval ako reklamný partner. Jeho logo bolo na bilbórdoch, vstupenkách, či v šotoch. Nepamätá si ho však ani Kuly. „Z týchto peňazí sa financovala zrejme aparatúra, prenájom sál.“

Tipos dal peniaze aj na speváčku Aliciu Keys, Lennyho Kravitza, Kevina Costnera, Eurosong či The Pussycat Dolls.

Väčšinu z koncertov zabezpečovali agentúry XL promotion a Kuul media. XL promotion na otázky neodpovedala. Kuul media, ktorú založil moderátor Jozef Poláček, známy ako Jopo, si spoluprácu s Tiposom pochvaľuje. „Chceli by sme oceniť aktivity spoločnosti Tipos v rámci sponzoringu hudobných podujatí, keďže iba vďaka ich podpore mohli slovenskí fanúšikovia vidieť hviezdy.“

Preplácali?

Podrobnosti o zmluvách s Tiposom nechcel Poláček povedať, ide vraj o obchodné tajomstvo. Uzavrel ich ešte bývalý šéf lotérie Peter Kapusta. Súčasné vedenie Tiposu, ktoré ceny potvrdilo, ich nepovažuje za výhodné.

„Boli to vysoké sumy. Zrejme však bol tento spôsob reklamy v súlade so stratégiou vtedajšieho vedenia,“ povedala hovorkyňa Tiposu Andrea Stoklasová.

Na Depeche Mode dal Tipos takmer 300-­tisíc (osem miliónov korún bez DPH).

Organizátor najväčšieho hudobného festivalu Pohoda Michal Kaščák hovorí, že hviezdy ako Depeche stoja státisíce, na slovenské kapely však dával Tipos priveľa. „Navyše za také peniaze sa dá zabezpečiť reklama na dlhší čas, nielen na jeden koncert.“

Koncertmi sa bránil Mikloš

Za nezmyselnú považuje podporu zahraničných skupín minister financií Ivan Mikloš (SDKÚ), pod ktorého akciovka patrí.

„Slovenskí umelci môžu len snívať, ako Tipos pod vedením sociálnodemokratickej vlády rozdával peniaze,“ povedal Mikloš dnes v parlamente, kde sa bránil kritike Smeru, že jeho nominant Stanislav Žiačik je stále v Tipose.

Žiačik musel odísť z postu šéfa Tiposu, lebo prihral svojej bývalej agentúre VYV zákazku za 140­tisíc eur. V Tipose je teraz ako poradca.

Bývalý šéf firmy: Je to skvelá reklama

PETER KAPUSTA, ktorý riadil štátny Tipos, hovorí, že aj vďaka koncertom sa obrat vo firme zdvojnásobil.

Prečo Tipos financoval koncerty?

„To neboli len koncerty, ale celý reklamný priestor s tým spojený. Šoty v televízii, bilbordy po meste, nakúpené reklamné strany v tlači.“

Ale prečo si Tipos neplatil reklamu priamo?

„To by bolo oveľa drahšie.“

Takmer šesť miliónov korún za koncertnú šnúru Desmodu nie je veľa?

„Od toho si treba odpočítať DPH. A Desmod bolo reklamné plnenie na dva roky. Ľudia si to spájali s tou akciou a marketingovo to bolo úspešnejšie ako čistá reklama na Tipos. Pochádzam z marketingového prostredia, takže niečo o tom viem.“

A reklamné partnerstvo na koncerte Depeche Mode, za ktoré ste zaplatili takmer desať miliónov korún?

„Myslím, že cez Depeche Mode sa propagoval projekt Euromilióny. Celá Bratislava bola oblepená bilbordmi na Depeche. Viete, koľko ľudí tam prišlo? Bolo to v súlade s marketingovým plánom a výsledok vidieť. Keď som do Tiposu prichádzal, obrat bol päť miliárd korún, pri mojom odchode bol dvojnásobne vyšší.“

Vyberali ste firmy, ktorým ste platili za reklamný priestor v súťaži?

„Agentúry nám posielali ponuky, z ktorých sme vyberali. Vždy to schvaľovalo predstavenstvo.“

Takže podľa vás bolo v poriadku, že Tipos platil súkromným firmám, ktoré zarábajú na koncertoch?

„Nepodporovali sme len koncerty, ale aj hokejovú ligu, futbal a ďalšie projekty.“

(zp)
Flašík zarobil na Kene

Tipos zaplatil firme Donar Fedora Flašíka v deväťdesiatych rokoch milióny eur.

BRATISLAVA. Biznis cez spriaznené firmy v Tipose siaha hlbšie do histórie tejto firmy. Desiatky miliónov korún platila lotéria agentúre Donar Fedora Flašíka v 90. rokoch. Flašík robil reklamu HZDS a neskôr zakladal Smer.

Zárobky Flašík potvrdil, považuje ich za primerané. „To sa vám len zdá, že je to veľa,“ obhajuje sa.

Tipos v tom čase zavádzal hru KENO 10. „Predpokladali, že týždenne sa do nej zapojí 300-tisíc ľudí. Po spustení reklamnej kampane to boli tri milióny.“ V roku 1996 zaplatil Tipos Donaru vyše 2,55 milióna eur (takmer 77 miliónov korún). O rok neskôr to bolo 2,4 milióna eur a v roku 1998 viac než dva milióny eur.

Počas vlády Vladimíra Mečiara z HZDS získal Flašík viac zákaziek. Mečiar pred takmer tromi rokmi označil Flašíka a jeho firmu za „parazitov na tele svojej vlády“.

(zp)

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  2. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  5. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  6. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  10. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 764
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 122
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 099
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 141
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 963
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 125
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 857
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 743
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 735
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 565

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Lunter: Nikdy som nepovedal, že mamu vyliečili len zdravé potraviny

Článok na webe firmy kandidáta na župana vysvetľuje jej vznik tým, že vďaka zdravej strave sa jeho mama dostala z rakoviny.

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner reprezentácie a šéf zväzu spolu diskutovali.

Neprehliadnite tiež

Po nehode armádnej Tatry zostal v nemocnici už len jeden vojak

Pri nehode sa zranilo sedemnásť vojakov.

Prevádzkovateľ bitcoinmatu Jančuška: Bitcoin nie je len pre zločincov

Vo virtuálnej mene bitcoinoch treba mať len toľko úspor, koľko je človek ochotný stratiť, tvrdí prevádzkovateľ bitcoinového automatu MARIÁN JANČUŠKA.

Právnik z Via Iuris: Sudcovia vyslali prekvapivý signál

Vo voľbách do Súdnej rady neuspeli kandidáti reformného združenia. Treba sa zamyslieť, tvrdí právnik.

Lajčák: Migrácia je vecou mnohých ďalších rokov, musíme si zvyknúť

Šéf rezortu zahraničia je presvedčený o nenahraditeľnosti OSN pri udržiavaní mieru vo svete.