AKTUALIZOVANÉ 16:39

Tipos platil milióny kapelám

Backstreet boys, Depeche Mode a Desmod vystupovali na Slovensku za štátne.

Backstreet boys dostali 238-tisíc eur(Zdroj: SITA)

Depeche Mode a Desmod vystupovali na Slovensku za štátne. Platil ich Tipos.

Pôvodná agentúrna správa bola o 21:02 nahradená autorským textom SME

BRATISLAVA. Štátna lotéria Tipos nakúpila hviezdy za 3,4 milióna eur (102 miliónov korún). Peniaze išli v rokoch 2007 až 2010 na koncerty Depeche Mode, Backstreet boys, Kevina Costnera či Desmodu.

Slovenskú kapelu Desmod podporil Tipos hneď dvakrát. Na Desmod Tour prispel takmer 200­tisícmi eur (šesť miliónov korún). Koncert Desmod Kalinka stál vlani štát skoro 120­tisíc. Išlo pritom o komerčne úspešné akcie. Lístky na Depeche stáli do 86 eur.

Reklama na lístkoch

Komu ešte platili
  • ZZ Top, 119-tisíc eur;
  • Leonard Cohen, 119-tisíc eur;
  • Bob Dylan, 119-tisíc eur;
  • Musiq Sunner 2009 , 197-tisíc eur;
  • Backstreet boys, 238-tisíc eur;
  • Slovenka roka 2010, 136-tisíc.
Uvedené sumy sú aj s DPH

Sumy prekvapili aj speváka Desmodu Mária „Kulyho“ Kollára. „O tomto neviem. Koncerty nám zabezpečuje agentúra. My sme platení z predaja vstupeniek.“

Tipos figuroval ako reklamný partner. Jeho logo bolo na bilbórdoch, vstupenkách, či v šotoch. Nepamätá si ho však ani Kuly. „Z týchto peňazí sa financovala zrejme aparatúra, prenájom sál.“

Tipos dal peniaze aj na speváčku Aliciu Keys, Lennyho Kravitza, Kevina Costnera, Eurosong či The Pussycat Dolls.

Väčšinu z koncertov zabezpečovali agentúry XL promotion a Kuul media. XL promotion na otázky neodpovedala. Kuul media, ktorú založil moderátor Jozef Poláček, známy ako Jopo, si spoluprácu s Tiposom pochvaľuje. „Chceli by sme oceniť aktivity spoločnosti Tipos v rámci sponzoringu hudobných podujatí, keďže iba vďaka ich podpore mohli slovenskí fanúšikovia vidieť hviezdy.“

Preplácali?

Podrobnosti o zmluvách s Tiposom nechcel Poláček povedať, ide vraj o obchodné tajomstvo. Uzavrel ich ešte bývalý šéf lotérie Peter Kapusta. Súčasné vedenie Tiposu, ktoré ceny potvrdilo, ich nepovažuje za výhodné.

„Boli to vysoké sumy. Zrejme však bol tento spôsob reklamy v súlade so stratégiou vtedajšieho vedenia,“ povedala hovorkyňa Tiposu Andrea Stoklasová.

Na Depeche Mode dal Tipos takmer 300-­tisíc (osem miliónov korún bez DPH).

Organizátor najväčšieho hudobného festivalu Pohoda Michal Kaščák hovorí, že hviezdy ako Depeche stoja státisíce, na slovenské kapely však dával Tipos priveľa. „Navyše za také peniaze sa dá zabezpečiť reklama na dlhší čas, nielen na jeden koncert.“

Koncertmi sa bránil Mikloš

Za nezmyselnú považuje podporu zahraničných skupín minister financií Ivan Mikloš (SDKÚ), pod ktorého akciovka patrí.

„Slovenskí umelci môžu len snívať, ako Tipos pod vedením sociálnodemokratickej vlády rozdával peniaze,“ povedal Mikloš dnes v parlamente, kde sa bránil kritike Smeru, že jeho nominant Stanislav Žiačik je stále v Tipose.

Žiačik musel odísť z postu šéfa Tiposu, lebo prihral svojej bývalej agentúre VYV zákazku za 140­tisíc eur. V Tipose je teraz ako poradca.

Bývalý šéf firmy: Je to skvelá reklama

PETER KAPUSTA, ktorý riadil štátny Tipos, hovorí, že aj vďaka koncertom sa obrat vo firme zdvojnásobil.

Prečo Tipos financoval koncerty?

„To neboli len koncerty, ale celý reklamný priestor s tým spojený. Šoty v televízii, bilbordy po meste, nakúpené reklamné strany v tlači.“

Ale prečo si Tipos neplatil reklamu priamo?

„To by bolo oveľa drahšie.“

Takmer šesť miliónov korún za koncertnú šnúru Desmodu nie je veľa?

„Od toho si treba odpočítať DPH. A Desmod bolo reklamné plnenie na dva roky. Ľudia si to spájali s tou akciou a marketingovo to bolo úspešnejšie ako čistá reklama na Tipos. Pochádzam z marketingového prostredia, takže niečo o tom viem.“

A reklamné partnerstvo na koncerte Depeche Mode, za ktoré ste zaplatili takmer desať miliónov korún?

„Myslím, že cez Depeche Mode sa propagoval projekt Euromilióny. Celá Bratislava bola oblepená bilbordmi na Depeche. Viete, koľko ľudí tam prišlo? Bolo to v súlade s marketingovým plánom a výsledok vidieť. Keď som do Tiposu prichádzal, obrat bol päť miliárd korún, pri mojom odchode bol dvojnásobne vyšší.“

Vyberali ste firmy, ktorým ste platili za reklamný priestor v súťaži?

„Agentúry nám posielali ponuky, z ktorých sme vyberali. Vždy to schvaľovalo predstavenstvo.“

Takže podľa vás bolo v poriadku, že Tipos platil súkromným firmám, ktoré zarábajú na koncertoch?

„Nepodporovali sme len koncerty, ale aj hokejovú ligu, futbal a ďalšie projekty.“

(zp)
Flašík zarobil na Kene

Tipos zaplatil firme Donar Fedora Flašíka v deväťdesiatych rokoch milióny eur.

BRATISLAVA. Biznis cez spriaznené firmy v Tipose siaha hlbšie do histórie tejto firmy. Desiatky miliónov korún platila lotéria agentúre Donar Fedora Flašíka v 90. rokoch. Flašík robil reklamu HZDS a neskôr zakladal Smer.

Zárobky Flašík potvrdil, považuje ich za primerané. „To sa vám len zdá, že je to veľa,“ obhajuje sa.

Tipos v tom čase zavádzal hru KENO 10. „Predpokladali, že týždenne sa do nej zapojí 300-tisíc ľudí. Po spustení reklamnej kampane to boli tri milióny.“ V roku 1996 zaplatil Tipos Donaru vyše 2,55 milióna eur (takmer 77 miliónov korún). O rok neskôr to bolo 2,4 milióna eur a v roku 1998 viac než dva milióny eur.

Počas vlády Vladimíra Mečiara z HZDS získal Flašík viac zákaziek. Mečiar pred takmer tromi rokmi označil Flašíka a jeho firmu za „parazitov na tele svojej vlády“.

(zp)

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 934
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 517
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 951
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 521
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 923
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 690
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 488
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 348
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 820
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Štátna poisťovňa odmieta reči o opatreniach na úkor pacienta

VšZP sa chce k tejto téme podrobnejšie vyjadriť na budúci týždeň.

Základný vojenský výcvik má za sebou ďalších 192 vojakov

Vojaci sú pripravení na výkon základných funkcií.

Cirkvi chcú predstaviť vlastný návrh financovania

Predstavitelia kresťanských cirkví a židovskej náboženskej obce sa pravidelne stretávajú, aby diskutovali na rozličné témy.

PÍŠE MÁRIUS KOPCSAY

Drop sa vracia. Domov, na Slovensko

Je to jeden z najzvláštnejších vtákov. A chýbalo len málo, aby na Slovensku celkom vyhynul. Opäť sa mu však u nás začína páčiť. Kúsok od Bratislavy prečkalo zimu asi päťsto impozantných dropov veľkých


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop