Hviezdy Tiposu mali vysokú cenu

Neobvyklou podporou koncertov štátny Tipos podľa odborníkov za svoje veľké peniaze mohol získať len veľmi málo.

Bývalý riaditeľ Tiposu Peter Kapusta tvrdí, že sponzoring hviezd bol pre štátnu lotériu dobrou reklamou. Jeho logo bolo na plagátoch.(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Miliónovú reklamu Tiposu na koncertoch hviezd spochybňujú reklamní biznismeni. Štátna lotéria minula v rokoch 2007 až 2010 za reklamné partnerstvo na koncertoch viac než tri milióny eur. Za to mala na ich vystúpeniach svoje logo.

„Efektivita takejto reklamy je otázna,“ hovorí minister hospodárstva Juraj Miškov z SaS, ktorý vlastnil reklamnú agentúru Saatchi & Saatchi.

„Je to celé nezmysel a navyše predražený,“ reagoval zakladajúci člen Smeru Fedor Flašík z agentúry Donar.

Štátna lotéria zaplatila napríklad za muzikál Mamma Mia takmer 120­tisíc eur (vyše tri milióny korún). Za to mal Tipos logo aj na lístkoch či na rozhlasových a televíznych šotoch, ktoré propagovali podujatie.

Pre Tipos robil aj Miškov

Reklamné partnerstvo stojí niekoľkonásobne menej, v prípade médií je podľa Miškova dokonca zadarmo. „Šoty v televízii, rozhlase a printoch sú väčšinou zdarma. Médiá totiž ponúknu priestor výmenou za partnerstvo,“ hovorí. Dodal, že klient platí najmä za svoje logo na koncerte.

Koľko zaplatili
  • turné Desmodu 197­tisíc eur
  • Depeche Mode 316­tisíc eur
  • Alicia Keys 118­tisíc eur
  • Pussycat Dolls 118­tisíc eur
  • Lenny Kravitz 79­tisíc eur
  • Mamma Mia 119­tisíc eur
  • ZZ Top 119­tisíc eur
  • Leonard Cohen 119­tisíc eur
  • Musiq Summer 197­tisíc eur
  • Backstreet Boys 238­tisíc eur
  • Slovenka roka 2010 136­tisíc eur

„Cena závisí od akcie a je vždy individuálna,“ hovorí generálny riaditeľ agentúry Creo/Young & Rubicam Michal Ruttkay.

Pre Tipos pracovala ešte za druhej Dzurindovej vlády aj Miškovova agentúra Saatchi & Saatchi. Išlo o priamu reklamnú kampaň, nie sponzoring koncertov, a náklady boli podľa Miškova omnoho nižšie. „Okolo milióna korún.“

Flašík: O Tipose nikto nevie

Flašík si myslí, že Tipos v podstate zaplatil koncert hviezd, ako boli Lenny Kravitz či Depeche Mode. Štátna firma tak podľa neho zabezpečila zárobok organizátorovi, ktorý mal čistý zisk z akcie.

„A keby ste sa opýtali návštevníka koncertu, či si zapamätal logo Tiposu, tak sa stavím, že nie,“ poznamenal. Na Tipose kedysi zarábal milióny eur aj Flašíkov Donar.

Za reklamu na koncertoch teraz platil Tipos agentúram Kuul media a XL promotion.

Jozef Poláček alias Jopo z Kuul media tvrdí, že ceny boli primerané.

XL promotion sa zatiaľ nevyjadrila s tým, že konateľ firmy Patrik Pačesa je v zahraničí.

Organizátor festivalu Pohoda Michal Kaščák hovorí, že nie je bežné, aby sponzor zaplatil celé sumy na umelcov. „Promotéri nespolupracujúci so štátom o podobnej podpore pre sólové koncerty môžu iba snívať.“

Bývalý riaditeľ Tiposu Peter Kapusta sponzoring obhajuje s tým, že išlo o dobrú reklamu štátnej akciovky.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 677
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 340
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 412
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 596
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 048
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 998
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 675
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 515
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 257
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 241

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Slobodné a rozvedené matky sú moderné vdovy, tvrdia Kotlebovci

Kotlebovci cielia na zraniteľné skupiny s najväčšími finančnými problémami.

PLUS

Európa sa hýbe smerom, akým chce Merkelová

Angela Merkelová bola v posledných rokoch tvárou Európskej únie. Bez domáce podpory to bude mať oveľa ťažšie.

EKONOMIKA

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne.

Neprehliadnite tiež

Domov

Z eurofondov sa nič nerozkradlo, Plavčan urobil kroky, hovorí Paška z SNS

Vláda robí dlhodobé opatrenia proti korupcii, povedal Ján Podmanický zo Smeru.

Domov

Danko nemá problém zasmiať sa na ľudovej tvorivosti aj na jeho účet

Prekáža mu, keď niektoré strany manipulujú verejnou mienkou.

Domov

Cséfalvayová: Vízia, že spojenectvo s Ruskom je cesta pre Slovensko, je nereálna

Ruská geopolitika sa podľa poslankyne zasekla v období studenej vojny.

Domov

Americký denník si všimol Spišský Hrhov. Pochválil prácu s Rómami

Dedina založila komunitné firmy, ktoré Rómov zamestnali, a pomohla im postaviť slušné domy.