Hviezdy Tiposu mali vysokú cenu

Neobvyklou podporou koncertov štátny Tipos podľa odborníkov za svoje veľké peniaze mohol získať len veľmi málo.

Bývalý riaditeľ Tiposu Peter Kapusta tvrdí, že sponzoring hviezd bol pre štátnu lotériu dobrou reklamou. Jeho logo bolo na plagátoch.(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Miliónovú reklamu Tiposu na koncertoch hviezd spochybňujú reklamní biznismeni. Štátna lotéria minula v rokoch 2007 až 2010 za reklamné partnerstvo na koncertoch viac než tri milióny eur. Za to mala na ich vystúpeniach svoje logo.

„Efektivita takejto reklamy je otázna,“ hovorí minister hospodárstva Juraj Miškov z SaS, ktorý vlastnil reklamnú agentúru Saatchi & Saatchi.

„Je to celé nezmysel a navyše predražený,“ reagoval zakladajúci člen Smeru Fedor Flašík z agentúry Donar.

Štátna lotéria zaplatila napríklad za muzikál Mamma Mia takmer 120­tisíc eur (vyše tri milióny korún). Za to mal Tipos logo aj na lístkoch či na rozhlasových a televíznych šotoch, ktoré propagovali podujatie.

Pre Tipos robil aj Miškov

Reklamné partnerstvo stojí niekoľkonásobne menej, v prípade médií je podľa Miškova dokonca zadarmo. „Šoty v televízii, rozhlase a printoch sú väčšinou zdarma. Médiá totiž ponúknu priestor výmenou za partnerstvo,“ hovorí. Dodal, že klient platí najmä za svoje logo na koncerte.

Koľko zaplatili
  • turné Desmodu 197­tisíc eur
  • Depeche Mode 316­tisíc eur
  • Alicia Keys 118­tisíc eur
  • Pussycat Dolls 118­tisíc eur
  • Lenny Kravitz 79­tisíc eur
  • Mamma Mia 119­tisíc eur
  • ZZ Top 119­tisíc eur
  • Leonard Cohen 119­tisíc eur
  • Musiq Summer 197­tisíc eur
  • Backstreet Boys 238­tisíc eur
  • Slovenka roka 2010 136­tisíc eur

„Cena závisí od akcie a je vždy individuálna,“ hovorí generálny riaditeľ agentúry Creo/Young & Rubicam Michal Ruttkay.

Pre Tipos pracovala ešte za druhej Dzurindovej vlády aj Miškovova agentúra Saatchi & Saatchi. Išlo o priamu reklamnú kampaň, nie sponzoring koncertov, a náklady boli podľa Miškova omnoho nižšie. „Okolo milióna korún.“

Flašík: O Tipose nikto nevie

Flašík si myslí, že Tipos v podstate zaplatil koncert hviezd, ako boli Lenny Kravitz či Depeche Mode. Štátna firma tak podľa neho zabezpečila zárobok organizátorovi, ktorý mal čistý zisk z akcie.

„A keby ste sa opýtali návštevníka koncertu, či si zapamätal logo Tiposu, tak sa stavím, že nie,“ poznamenal. Na Tipose kedysi zarábal milióny eur aj Flašíkov Donar.

Za reklamu na koncertoch teraz platil Tipos agentúram Kuul media a XL promotion.

Jozef Poláček alias Jopo z Kuul media tvrdí, že ceny boli primerané.

XL promotion sa zatiaľ nevyjadrila s tým, že konateľ firmy Patrik Pačesa je v zahraničí.

Organizátor festivalu Pohoda Michal Kaščák hovorí, že nie je bežné, aby sponzor zaplatil celé sumy na umelcov. „Promotéri nespolupracujúci so štátom o podobnej podpore pre sólové koncerty môžu iba snívať.“

Bývalý riaditeľ Tiposu Peter Kapusta sponzoring obhajuje s tým, že išlo o dobrú reklamu štátnej akciovky.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 760
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 392
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 031
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 259
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 822
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 502
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 435
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 346
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 785
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 468

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Až do minulého roka bol najznámejším prvým cisárskym rezom, keď prežili žena aj dieťa, prípad z roku 1500. Tím českých vedcov však prišiel s novým objavom.

EKONOMIKA

Osem zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Ľudí čaká viac dokladovania a prísnejšie posudzovanie.

ŠPORT

Sagan pobavil otázkou na súpera aj odpoveďou, prečo bol na toalete

Špekulovalo sa o zdravotných problémoch.

Neprehliadnite tiež

Mihálovi sa nepáči, ako SaS komunikovala jeho odchod

Hlavným dôvodom odchodu je názorový nesúlad so Sulíkom.

Oteplenie počas dňa môže zvýšiť lavínové nebezpečenstvo

Vo vysokých polohách Vysokých a Západných Tatier pretrváva mierne lavínové nebezpečenstvo.

Záchranári oživili muža po takmer hodinovej resuscitácii

Horskí záchranári zachránili v Nízkych Tatrách život 74-ročnému Maďarovi.

Petrák požiadal Plavčana, aby informoval o príprave reformy školstva

Národný program reformy vzdelávania nemá byť akademický dokument.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop