Hviezdy Tiposu mali vysokú cenu

Neobvyklou podporou koncertov štátny Tipos podľa odborníkov za svoje veľké peniaze mohol získať len veľmi málo.

Bývalý riaditeľ Tiposu Peter Kapusta tvrdí, že sponzoring hviezd bol pre štátnu lotériu dobrou reklamou. Jeho logo bolo na plagátoch.(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Miliónovú reklamu Tiposu na koncertoch hviezd spochybňujú reklamní biznismeni. Štátna lotéria minula v rokoch 2007 až 2010 za reklamné partnerstvo na koncertoch viac než tri milióny eur. Za to mala na ich vystúpeniach svoje logo.

„Efektivita takejto reklamy je otázna,“ hovorí minister hospodárstva Juraj Miškov z SaS, ktorý vlastnil reklamnú agentúru Saatchi & Saatchi.

„Je to celé nezmysel a navyše predražený,“ reagoval zakladajúci člen Smeru Fedor Flašík z agentúry Donar.

Štátna lotéria zaplatila napríklad za muzikál Mamma Mia takmer 120­tisíc eur (vyše tri milióny korún). Za to mal Tipos logo aj na lístkoch či na rozhlasových a televíznych šotoch, ktoré propagovali podujatie.

Pre Tipos robil aj Miškov

Reklamné partnerstvo stojí niekoľkonásobne menej, v prípade médií je podľa Miškova dokonca zadarmo. „Šoty v televízii, rozhlase a printoch sú väčšinou zdarma. Médiá totiž ponúknu priestor výmenou za partnerstvo,“ hovorí. Dodal, že klient platí najmä za svoje logo na koncerte.

Koľko zaplatili
  • turné Desmodu 197­tisíc eur
  • Depeche Mode 316­tisíc eur
  • Alicia Keys 118­tisíc eur
  • Pussycat Dolls 118­tisíc eur
  • Lenny Kravitz 79­tisíc eur
  • Mamma Mia 119­tisíc eur
  • ZZ Top 119­tisíc eur
  • Leonard Cohen 119­tisíc eur
  • Musiq Summer 197­tisíc eur
  • Backstreet Boys 238­tisíc eur
  • Slovenka roka 2010 136­tisíc eur

„Cena závisí od akcie a je vždy individuálna,“ hovorí generálny riaditeľ agentúry Creo/Young & Rubicam Michal Ruttkay.

Pre Tipos pracovala ešte za druhej Dzurindovej vlády aj Miškovova agentúra Saatchi & Saatchi. Išlo o priamu reklamnú kampaň, nie sponzoring koncertov, a náklady boli podľa Miškova omnoho nižšie. „Okolo milióna korún.“

Flašík: O Tipose nikto nevie

Flašík si myslí, že Tipos v podstate zaplatil koncert hviezd, ako boli Lenny Kravitz či Depeche Mode. Štátna firma tak podľa neho zabezpečila zárobok organizátorovi, ktorý mal čistý zisk z akcie.

„A keby ste sa opýtali návštevníka koncertu, či si zapamätal logo Tiposu, tak sa stavím, že nie,“ poznamenal. Na Tipose kedysi zarábal milióny eur aj Flašíkov Donar.

Za reklamu na koncertoch teraz platil Tipos agentúram Kuul media a XL promotion.

Jozef Poláček alias Jopo z Kuul media tvrdí, že ceny boli primerané.

XL promotion sa zatiaľ nevyjadrila s tým, že konateľ firmy Patrik Pačesa je v zahraničí.

Organizátor festivalu Pohoda Michal Kaščák hovorí, že nie je bežné, aby sponzor zaplatil celé sumy na umelcov. „Promotéri nespolupracujúci so štátom o podobnej podpore pre sólové koncerty môžu iba snívať.“

Bývalý riaditeľ Tiposu Peter Kapusta sponzoring obhajuje s tým, že išlo o dobrú reklamu štátnej akciovky.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 404
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 359
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 10 042
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 9 153
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 081
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 381
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 366
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 281
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 4 997
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 285

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najskôr partneri, potom nepriatelia na život a na smrť. Príbeh Sýkorovej vraždy

Zlikvidovať mafiána Miroslava Sýkoru mala podľa kľúčového svedka záujem aj Slovenská informačná služba.

PLUS

Zločin po slovensky: Ako zomrela Mária?

Temný zločin zo 60. rokov ožíva vďaka novinárovi Jánovi Čomajovi.

Neprehliadnite tiež

Koaliční poslanci žiadajú zmeny v ÚPN, tým by skončil aj predseda Správnej rady

Ak poslanci novelu schvália, účinná by mala byť v októbri.

Krajcer: Najväčšiu podporu v koalícii má Rezník, zaujímavá je kandidatúra Ruttkaya

Bývalý minister kultúry Daniel Krajcer pre SME hovorí, že aj koaliční poslanci ho presviedčali, aby kandidoval na post šéfa RTVS.

Kotlebovcom po zrušení môžu siahnuť na majetok, pozrite sa na aký

Kotlebovcom sa po vstupe do banskobystrickej župy začalo dariť, kupovali autá aj domy.