SME

Hviezdy Tiposu mali vysokú cenu

Neobvyklou podporou koncertov štátny Tipos podľa odborníkov za svoje veľké peniaze mohol získať len veľmi málo.

Bývalý riaditeľ Tiposu Peter Kapusta tvrdí, že sponzoring hviezd bol pre štátnu lotériu dobrou reklamou. Jeho logo bolo na plagátoch.Bývalý riaditeľ Tiposu Peter Kapusta tvrdí, že sponzoring hviezd bol pre štátnu lotériu dobrou reklamou. Jeho logo bolo na plagátoch. (Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Miliónovú reklamu Tiposu na koncertoch hviezd spochybňujú reklamní biznismeni. Štátna lotéria minula v rokoch 2007 až 2010 za reklamné partnerstvo na koncertoch viac než tri milióny eur. Za to mala na ich vystúpeniach svoje logo.

„Efektivita takejto reklamy je otázna,“ hovorí minister hospodárstva Juraj Miškov z SaS, ktorý vlastnil reklamnú agentúru Saatchi & Saatchi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Je to celé nezmysel a navyše predražený,“ reagoval zakladajúci člen Smeru Fedor Flašík z agentúry Donar.

Štátna lotéria zaplatila napríklad za muzikál Mamma Mia takmer 120­tisíc eur (vyše tri milióny korún). Za to mal Tipos logo aj na lístkoch či na rozhlasových a televíznych šotoch, ktoré propagovali podujatie.

SkryťVypnúť reklamu

Pre Tipos robil aj Miškov Reklamné partnerstvo stojí niekoľkonásobne menej, v prípade médií je podľa Miškova dokonca zadarmo. „Šoty v televízii, rozhlase a printoch sú väčšinou zdarma. Médiá totiž ponúknu priestor výmenou za partnerstvo,“ hovorí. Dodal, že klient platí najmä za svoje logo na koncerte.

Koľko zaplatili turné Desmodu 197­tisíc eur Depeche Mode 316­tisíc eur Alicia Keys 118­tisíc eur Pussycat Dolls 118­tisíc eur Lenny Kravitz 79­tisíc eur Mamma Mia 119­tisíc eur ZZ Top 119­tisíc eur Leonard Cohen 119­tisíc eur Musiq Summer 197­tisíc eur Backstreet Boys 238­tisíc eur Slovenka roka 2010 136­tisíc eur

„Cena závisí od akcie a je vždy individuálna,“ hovorí generálny riaditeľ agentúry Creo/Young & Rubicam Michal Ruttkay.

SkryťVypnúť reklamu

Pre Tipos pracovala ešte za druhej Dzurindovej vlády aj Miškovova agentúra Saatchi & Saatchi. Išlo o priamu reklamnú kampaň, nie sponzoring koncertov, a náklady boli podľa Miškova omnoho nižšie. „Okolo milióna korún.“

Flašík: O Tipose nikto nevie Flašík si myslí, že Tipos v podstate zaplatil koncert hviezd, ako boli Lenny Kravitz či Depeche Mode. Štátna firma tak podľa neho zabezpečila zárobok organizátorovi, ktorý mal čistý zisk z akcie.

„A keby ste sa opýtali návštevníka koncertu, či si zapamätal logo Tiposu, tak sa stavím, že nie,“ poznamenal. Na Tipose kedysi zarábal milióny eur aj Flašíkov Donar.

Za reklamu na koncertoch teraz platil Tipos agentúram Kuul media a XL promotion.

Jozef Poláček alias Jopo z Kuul media tvrdí, že ceny boli primerané.

SkryťVypnúť reklamu

XL promotion sa zatiaľ nevyjadrila s tým, že konateľ firmy Patrik Pačesa je v zahraničí.

Organizátor festivalu Pohoda Michal Kaščák hovorí, že nie je bežné, aby sponzor zaplatil celé sumy na umelcov. „Promotéri nespolupracujúci so štátom o podobnej podpore pre sólové koncerty môžu iba snívať.“

Bývalý riaditeľ Tiposu Peter Kapusta sponzoring obhajuje s tým, že išlo o dobrú reklamu štátnej akciovky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 226
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 257
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 4 547
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 507
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 198
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 709
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 326
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 026
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Jordan Binnington a Pavol Regenda  v zápase Slovensko - Kanada na MS v hokeji 2025.

Slovensko prehralo na MS v hokeji s Kanadou 0:7.


Fanúšikovia na hracej ploche po záverečnom 10. kole nadstavbovej časti Niké ligy v skupine o titul ŠK Slovan Bratislava - FC Košice.

Toľko ľudí už dávno na ligu neprišlo.


Sklamaní slovenskí hokejisti po zápase Slovensko - Kanada v skupine A na MS v hokeji 2025.

Pozrite si, ako vyzerá aktuálna tabuľka skupiny A na MS v hokeji 2025. Na ktorom mieste je Slovensko po zápase proti Kanade?


Sebastian Čederle a Adam Húska v zápase Slovensko - Kanada na MS v hokeji 2025.

Pozrite si štatistiky Slovákov v zápase Slovensko - Kanada v skupine A na MS v hokeji 2025.


SkryťZatvoriť reklamu