SME

Smer si spomenul na SDĽ. Žaluje

Ficova strana a SDĽ sa o značku sporia roky. Pred komunálnymi voľbami Smer žaluje aj médiá.

Robert Fico chcel zjednotiť ľavicu. Odoláva mu predseda SDĽ Marek Blaha.Robert Fico chcel zjednotiť ľavicu. Odoláva mu predseda SDĽ Marek Blaha. (Zdroj: ARCHÍV TASR)

BRATISLAVA. „Ospravedlňujeme sa za protiprávne používanie ochranných známok SDĽ, Strana demokratickej ľavice SDĽ, ktoré výlučne vlastní politická strana SMER – sociálna demokracia ako právny nástupca pôvodnej politickej strany Strana demokratickej ľavice.“

Dvadsať bilbordov s takýmto nápisom na miestach, ktoré si vyberie strana Roberta Fica, by malo visieť podľa jej predstáv po Slovensku. Rovnaký text by mal uverejniť aj týždenník MY Nitrianske noviny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takúto náhradu žiada Smer na súde za to, že bilbordové spoločnosti Reblok a Akzent Media a vydavateľstvo Petit Press, ktoré vydáva aj denník SME, uverejnili reklamu zaplatenú SDĽ. Inzerciu SDĽ uverejnil aj jeden z celoslovenských denníkov, ktorý však Smer nežaluje.

SkryťVypnúť reklamu

Známku majú obaja

Smer žaluje aj samotnú SDĽ. Okrem ospravedlnenia žiada aj odškodné 3500 eur. Obe ľavicové strany sa o ochrannú známku sporia od roku 2005, keď niekdajšiu postkomunistickú SDĽ po jej volebnom fiasku pohltil Smer a jej názov ministerstvo vnútra vymazalo z registra strán.

Čo žiada Smer

  • od SDĽ, aby sa ospravedlnila v troch vybraných periodikách, definitívne odstránila všetok „tovar“ s nápisom SDĽ, zaplatila mu odškodné 3500 eur a súdne trovy,

  • od spoločností Reblok a Akzent Media, aby definitívne odstránili všetok „tovar“ s nápisom SDĽ, vylepili ospravedlnenia na mesiac na 20 bilbordoch a zaplatili súdne trovy,

  • od spoločnosti Petit Press, aby definitívne odstránila všetok „tovar“ s nápisom SDĽ, vytlačila inzerát s ospravedlnením v týždenníku MY Nitrianske noviny a zaplatila súdne trovy.

SkryťVypnúť reklamu

Smer si v roku 2006 na patentovom úrade zaregistroval slovnú aj grafickú ochrannú známku SDĽ na rôzne druhy výrobkov a služieb. Patentový úrad však tento rok zaregistroval aj známku „SDĽ sociálne dobre ľudsky“, ktorú vlastní nová mimoparlamentná SDĽ.

Novú stranu v máji 2005 ako „Stranu demokratickej ľavice (SDĽ)“ zaregistrovalo ministerstvo vnútra.

Smer SDĽ obvinil z nekalej predvolebnej súťaže už pred parlamentnými voľbami. Teraz jej predseda Marek Blaha kandiduje za bratislavského primátora proti Milanovi Ftáčnikovi, ktorého podporuje Smer.

Strana 23. septembra – dva mesiace pred komunálnymi voľbami – požiadala súd o predbežné opatrenie, ktoré by zabránilo SDĽ zverejňovať reklamu v novinách a na bilbordoch.

Podľa informácií SME vedenie Smeru vydalo neoficiálny pokyn, aby jeho kandidáti nikde neuzatvárali predvolebné spojenectvá s SDĽ.

SkryťVypnúť reklamu

Mená strán sa nededia

Právny nárok na meno strany sa podľa našich zákonov nedá po jej zlúčení s inou stranou či zániku dediť. Meno strany sa tak automaticky uvoľní a skupina ľudí, ktorá spĺňa zákonné nároky, môže o registráciu napríklad aj SDĽ opäť požiadať.

Hovorca Smeru Erik Tomáš denník SME s otázkami odkázal na generálneho manažéra strany Jána Richtera, ten však od nedele nedvíha telefón, neodpovedal na SMS správu a neozval sa ani po odkaze cez jeho asistentku.

„Štyri roky to Smer netrápilo a teraz, pred voľbami, ho to začalo trápiť,“ povedal Blaha o žalobe z 23. septembra. Čuduje sa tiež, že ich Smer žaluje pre ochranné známky, ktoré sa podľa Blahu viažu iba na obchodný styk. „My sme riadne zaregistrovaná strana. Nepredávame žiadny tovar ani služby.“

SkryťVypnúť reklamu

Neobvyklá žaloba

„Absolútne so žalobou nesúhlasíme, keďže s obsahom inzercie absolútne nič nemáme. Čo sme dostali od zadávateľa, to sme vylepili. Ak zadávateľ porušil zákon alebo autorské práva, nech si to riešia s ním,“ povedal SME šéf predstavenstva firmy Reblok Roman Jankovič. Podobnú žalobu vraj jeho firma ešte nikdy nezaznamenala.

Súd v prvom bratislavskom obvode o žalobe ani predbežnom opatrení zatiaľ nerozhodol.

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 748
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 881
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 368
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 302
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 832
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 767
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 448
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu