Dodnes jej kúpili dve tony.
Praktický darček ocenia predovšetkým ženy - voličky. Šesťhranná škatuľka obsahuje 200-gramové balenie soli. Striedajú sa na nej nápisy SDĽ a SOĽ spolu s volebnými heslami ľavičiarov - Sloboda, Solidarita, Spravodlivosť, Dôvera, Dôstojnosť, Demokracia a Ľudia, Ľudskosť, Ľavica. Autori nezabudli napísať na škatuľku aj to, že ide o jedlú soľ, ktorá sa používa na priame solenie pokrmov a ich konzumáciu.
Škatuľky vyrobila topoľčianska firma Prima-print, ktorej väčšinovým vlastníkom je Republikový výbor SDĽ. Verejnosť sa o nej dozvedela aj kvôli podozreniu z klientelizmu v prípade štvorročného kontraktu so Slovenskou poisťovnou z roku 1999 na prednostnú dodávku hospodárskych tlačív. Podozrenie vyvolala najmä skutočnosť, že za poisťovňu podpisovali zmluvy nominanti SDĽ, prezident spoločnosti Rudolf Janáč a člen predstavenstva Vladimír Hudec. Dozorná rada poisťovne, ktorá zmluvy prešetrovala, však nedospela v prípade výberu Prima-Printu k žiadnemu porušeniu zákona zo strany poisťovne.
Ľavicoví demokrati okrem prášku "nad zlato" pripravili aj niekoľko tisíc cukríkov, keksíkov ku káve a perníkových čokoládových srdiečok plnených čerešňovým lekvárom. SDĽ chce v tohtoročnej volebnej kampani upustiť od obligatórnych darčekových predmetov, akými sú perá, zapaľovače či prívesky na kľúče.
*zg mh