SME

Jurzyca: Elektronické aukcie už ušetrili tretinu peňazí

Dokopy 34,3 percenta už dokázal ušetriť rezort školstva na troch elektronických aukciách, ktoré začal využívať minister Eugen Jurzyca (SDKÚ).

(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Rezort školstva bol prvým ministerstvom vo vláde premiérky Ivety Radičovej, ktorý využil elektronickú aukciu v rámci verejného obstarávania.

BRATISLAVA. Dokopy 34,3 percenta už dokázal ušetriť rezort školstva na troch elektronických aukciách, ktoré začal využívať minister Eugen Jurzyca (SDKÚ).

„Ukazuje sa, že elektronické aukcie naozaj fungujú,“ povedal na dnešnej tlačovej konferencii Jurzyca. Podľa štátneho tajomníka Jaroslava Ivanča (SDKÚ) môžu takto ušetrené peniaze smerovať tam, kde sú potrebné - do škôl, na učiteľov a potreby žiakov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Porovnaním najnižšej vstupnej ceny do e-aukcie a najnižšej ceny ako výsledku aukcie ušetrilo ministerstvo od nástupu nového vedenia približne 2,67 milióna eur s DPH. Rezort školstva bol prvým ministerstvom vo vláde premiérky Ivety Radičovej, ktorý využil elektronickú aukciu v rámci verejného obstarávania.

Koncom septembra týmto spôsobom vyberalo strážnu službu na roky 2011 až 2013, následne využilo e-aukciu na zákazku Prieskum verejnej mienky o OPV a OPVaV.

Do tretice vyberal Jurzyca cez elektronickú aukciu distribútora učebníc na roky 2011 až 2013. Pôvodne ponúkol cenu vyše štyri milióny eur s DPH, finálne vysúťažili zákazku za 1,55 mil. eur s DPH, čo predstavuje oproti počiatočnej sume úsporu 61,8 percenta.

Oproti sume za distribúciu učebníc v rokoch 2007 až 2010, teda počas ministrovania Jána Mikolaja (SNS), je to úspora o 65 percent. Na strážnej službe dosiahli oproti vyvolávacej cene sumu nižšiu o 19 percent, na prieskume verejnej mienky 22,3 percenta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 471
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 126
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 697
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 017
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 250
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 747
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 548
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Na snímke fanúšikovia Spartaka počas odvety semifinále Slovenského pohára FC Spartak Trnava - ŠK Slovan Bratislava.

Vo finále pohára sa stretnú MFK Ružomberok a FC Spartak Trnava.


Slovenskí hokejisti v príprave na MS v hokeji 2025.

Prečítajte si odpovede na časté otázky o MS v hokeji 2025, ktoré hostí švédsky Štokholm a dánsky Herning.


Matej Balciar.

Matej Balciar oblieka dres 1.FC Slovácko.


Fínsky hokejista Valtteri Filppula.

Fínsky center odohral v NHL viac ako 1000 zápasov, reprezentáciu doviedol k zlatu na MS aj ZOH.


SkryťZatvoriť reklamu