Krajina turizmu a hokeja. Štátna kampaň má zabezpečiť, aby k nám hokejoví fanúšikovia neprišli prvý aj poslednýkrát.
BRATISLAVA. Hokejové majstrovstvá sveta, ktoré sa začnú o 135 dní v Bratislave a Košiciach, sú aj šancou spropagovať Slovensko.
Organizátori očakávajú do stotisíc zahraničných návštevníkov a dúfajú, že časť z nich sa neskôr vráti alebo svojim blízkym o našej krajine povedia. Otázkou je, čo.
Keď sa v roku 1992 hrali na Slovensku naposledy hokejové majstrovstvá sveta, pre čašníkov v najznámejších pivárňach nastali na týždeň zlaté časy.
V bratislavskej skupine hrali aj Nóri a s tými pricestovali fanúšikovia, ktorí si v hokejovej krajine užívali pre nich smiešne nízke ceny za dobré pivo.
„Zarobil som desaťtisíc korún za jeden večer," chválil sa čašník z vtedy najväčšej a najznámejšej pivárne Mamut po jednej z návštev spoločensky unavených fanúšikov. Rukou písané účtenky slúžili len na ich popletenie a pre silu nórskej koruny oproti československej sa výškou útraty ani veľmi nezaoberali.
V reštauráciách a celkovo v službách to odvtedy vyzerá lepšie, no príhody o neochotných a nečestných čašníkoch či majiteľoch podnikov pozná každý.
Slovenská agentúra pre cestovný ruch preto chce popri hlavnej kampani zameranej na cudzincov osloviť aj domácich obyvateľov. Pomohli si športovou terminológiou a nazvali ju Play Fair (Hraj čestne).
Ulice sa zmenia Fakty MS v hokeji
turnaj sa začne 29. apríla a skončí 15. mája 2011, hrá sa v Bratislave a Košiciach, organizátori očakávajú okolo 340-tisíc návštevníkov, 100-tisíc ich môže byť z cudziny, najmä z Česka, Ruska, Fínska a Lotyšska.
„Chceme komunikovať s verejnosťou, aby čas, keď tu budeme mať toľko ľudí, využila správne. Aby sa v gastronomických zariadeniach nesprávali tak, že teraz tu chvíľu sú a musíme im ukázať," hovorí zástupca riaditeľa agentúry František Stano.
Kampaň bude zameraná aj na širšiu verejnosť. „Aby sme ľuďom ukázali, že v uliciach to bude trochu iné a boli sme ohľaduplnejší. Chceme navnadiť aj drobných podnikateľov, ktorí môžu profitovať z majstrovstiev."
Generálny sekretár Zväzu hotelov a reštaurácií Pavol Kašuba upozorňuje, že hoci ide o dobrý nápad, prichádzajú s ním dosť neskoro.
„V mesiacoch pred majstrovstvami by mali majitelia prevádzok intenzívne popracovať s personálom a vylepšiť ponuku."
Pripraviť aspoň menu v cudzom jazyku by si podľa neho mali aj v okolí Bratislavy a Košíc, keďže ubytovacie kapacity v hostiteľských mestách nestačia. „Aby sa nestalo, že hostia si budú môcť objednať len Jánošíkovu kapsu."
Kampaň víta aj hokejový zväz. „Verím, že sa budeme prezentovať ako moderná krajina s kvalitnými službami a fanúšikovia nenarazia na predražené hotely, reštaurácie či taxíky. Bola by veľká škoda premárniť takúto príležitosť," hovorí marketingový riaditeľ organizačného výboru šampionátu Martin Ryba.
Lákať chcú aj do regiónov Slovenská agentúra pre cestovný ruch má ambíciu vytiahnuť zahraničných fanúšikov aj do vzdialenejších regiónov krajiny. „Chceme ich upozorniť, že medzi Bratislavou a Košicami je veľa miest, kde sa oplatí zastaviť medzi zápasmi," vraví Stano.
Turnaj sa začína 29. apríla, dosiaľ sa predalo asi 160-tisíc lístkov. „Najväčší záujem zahraničných návštevníkov predpokladáme najmä po 1. februári, keď uvoľníme do predaja lístky na jednotlivé zápasy," hovorí Ryba. Na Slovensko sa podľa neho chystajú najmä fanúšikovia z Česka, Fínska, Ruska a Lotyšska.

Beata
Balogová
