Nezbíjajte cudzincov, vyzvú krčmy

Krajina turizmu a hokeja. Štátna kampaň má zabezpečiť, aby k nám hokejoví fanúšikovia neprišli prvý­ aj poslednýkrát.

Čašníci či taxikári nemajú fanúšikom Slovensko znechutiť.(Zdroj: SITA/AP)

Krajina turizmu a hokeja. Štátna kampaň má zabezpečiť, aby k nám hokejoví fanúšikovia neprišli prvý­ aj poslednýkrát.

BRATISLAVA. Hokejové majstrovstvá sveta, ktoré sa začnú o 135 dní v Bratislave a Košiciach, sú aj šancou spropagovať Slovensko.

Organizátori očakávajú do stotisíc zahraničných návštevníkov a dúfajú, že časť z nich sa neskôr vráti alebo svojim blízkym o našej krajine povedia. Otázkou je, čo.

Keď sa v roku 1992 hrali na Slovensku naposledy hokejové majstrovstvá sveta, pre čašníkov v najznámejších pivárňach nastali na týždeň zlaté časy.

V bratislavskej skupine hrali aj Nóri a s tými pricestovali fanúšikovia, ktorí si v hokejovej krajine užívali pre nich smiešne nízke ceny za dobré pivo.

„Zarobil som desaťtisíc korún za jeden večer," chválil sa čašník z vtedy najväčšej a najznámejšej pivárne Mamut po jednej z návštev spoločensky unavených fanúšikov. Rukou písané účtenky slúžili len na ich popletenie a pre silu nórskej koruny oproti československej sa výškou útraty ani veľmi nezaoberali.

V reštauráciách a celkovo v službách to odvtedy vyzerá lepšie, no príhody o neochotných a nečestných čašníkoch či majiteľoch podnikov pozná každý.

Slovenská agentúra pre cestovný ruch preto chce popri hlavnej kampani zameranej na cudzincov osloviť aj domácich obyvateľov. Pomohli si športovou terminológiou a nazvali ju Play Fair (Hraj čestne).

Ulice sa zmenia

Fakty

MS v hokeji

  • turnaj sa začne 29. apríla a skončí 15. mája 2011, hrá sa v Bratislave a Košiciach,
  • organizátori očakávajú okolo 340-tisíc návštevníkov,
  • 100-tisíc ich môže byť z cudziny, najmä z Česka, Ruska, Fínska a Lotyšska.

„Chceme komunikovať s verejnosťou, aby čas, keď tu budeme mať toľko ľudí, využila správne. Aby sa v gastronomických zariadeniach nesprávali tak, že teraz tu chvíľu sú a musíme im ukázať," hovorí zástupca riaditeľa agentúry František Stano.

Kampaň bude zameraná aj na širšiu verejnosť. „Aby sme ľuďom ukázali, že v uliciach to bude trochu iné a boli sme ohľaduplnejší. Chceme navnadiť aj drobných podnikateľov, ktorí môžu profitovať z majstrovstiev."

Generálny sekretár Zväzu hotelov a reštaurácií Pavol Kašuba upozorňuje, že hoci ide o dobrý nápad, prichádzajú s ním dosť neskoro.

„V mesiacoch pred majstrovstvami by mali majitelia prevádzok intenzívne popracovať s personálom a vylepšiť ponuku."

Pripraviť aspoň menu v cudzom jazyku by si podľa neho mali aj v okolí Bratislavy a Košíc, keďže ubytovacie kapacity v hostiteľských mestách nestačia. „Aby sa nestalo, že hostia si budú môcť objednať len Jánošíkovu kapsu."

Kampaň víta aj hokejový zväz. „Verím, že sa budeme prezentovať ako moderná krajina s kvalitnými službami a fanúšikovia nenarazia na predražené hotely, reštaurácie či taxíky. Bola by veľká škoda premárniť takúto príležitosť," hovorí marketingový riaditeľ organizačného výboru šampionátu Martin Ryba.

Lákať chcú aj do regiónov

Slovenská agentúra pre cestovný ruch má ambíciu vytiahnuť zahraničných fanúšikov aj do vzdialenejších regiónov krajiny. „Chceme ich upozorniť, že medzi Bratislavou a Košicami je veľa miest, kde sa oplatí zastaviť medzi zápasmi," vraví Stano.

Turnaj sa začína 29. apríla, dosiaľ sa predalo asi 160-tisíc lístkov. „Najväčší záujem zahraničných návštevníkov predpokladáme najmä po 1. februári, keď uvoľníme do predaja lístky na jednotlivé zápasy," hovorí Ryba. Na Slovensko sa podľa neho chystajú najmä fanúšikovia z Česka, Fínska, Ruska a Lotyšska.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 727
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 548
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 464
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 444
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 072
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 032
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 658
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 490
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 274
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 222

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Slobodné a rozvedené matky sú moderné vdovy, tvrdia Kotlebovci

Kotlebovci cielia na zraniteľné skupiny s najväčšími finančnými problémami.

PLUS

Európa sa hýbe smerom, akým chce Merkelová

Angela Merkelová bola v posledných rokoch tvárou Európskej únie. Bez domáce podpory to bude mať oveľa ťažšie.

EKONOMIKA

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne.

Neprehliadnite tiež

Domov

Z eurofondov sa nič nerozkradlo, Plavčan urobil kroky, hovorí Paška z SNS

Vláda robí dlhodobé opatrenia proti korupcii, povedal Ján Podmanický zo Smeru.

Domov

Danko nemá problém zasmiať sa na ľudovej tvorivosti aj na jeho účet

Prekáža mu, keď niektoré strany manipulujú verejnou mienkou.

Domov

Cséfalvayová: Vízia, že spojenectvo s Ruskom je cesta pre Slovensko, je nereálna

Ruská geopolitika sa podľa poslankyne zasekla v období studenej vojny.

Domov

Americký denník si všimol Spišský Hrhov. Pochválil prácu s Rómami

Dedina založila komunitné firmy, ktoré Rómov zamestnali, a pomohla im postaviť slušné domy.