SME

Vôľa Slovákov prispievať na charitu klesá

Štvrtina respondentov v prieskume uviedla, že počas Vianoc vôbec necíti väčšiu mieru spolupatričnosti než počas roka.

BRATISLAVA. Vôľa Slovákov prispievať na charitu pomaly klesá. Vyplýva to z online ankety, do ktorej sa v novembri 2010 zapojilo takmer 4000 respondentov z celého Slovenska.

Kým 20 percent účastníkov nad 30 rokov potvrdilo, že na charitu prispieva pravidelne, pri dvadsiatnikoch a tínedžeroch je toto percento o polovicu nižšie. Štvrtina všetkých respondentov navyše uviedla, že počas Vianoc vôbec necíti väčšiu mieru spolupatričnosti než počas roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa psychologičky Pavly Nôtovej je prirodzené, že mladší ľudia sa menej zamýšľajú nad pomocou iným. Neveria, že svet a život nebude len ružový. Na charitu prispievajú zvyčajne ľudia verejne známi, ktorých práca je spojená aj s touto oblasťou.

SkryťVypnúť reklamu

"Bežný mladý Slovák neuvažuje o charite v období, keď si len začína budovať svoju pracovnú kariéru. Zvyčajne na to ani nemá prostriedky, čo sa však postupom času môže zmeniť. Sociálne cítenie je síce v tomto období silné, ale orientuje sa obvykle na reálnu praktickú pomoc ľuďom v núdzi," hovorí psychologička.

Ľudia do 30 rokov hádžu v porovnaní s ostatnými menej drobných do klobúkov a zriedkavejšie sa zapájajú do zbierok, na Facebooku však o ich dobré skutky nie je núdza. Práve v tejto sociálnej sieti majú tínedžeri a dvadsiatnici najväčšie zastúpenie.

Na stránkach Facebooku venovaných vianočným sviatkom zdieľajú nielen postrehy, obľúbené skladby či recepty, ale zapájajú sa aj do aktivít súvisiacich s pomocou sociálne slabším. Okrem toho takmer 20 percent používateľov tejto siete ju využíva aj na posielanie vianočných pozdravov.

SkryťVypnúť reklamu

Anketa, ktorú vykonala spoločnosť Unilever, sa uskutočnila na Facebooku a internetových portáloch životného štýlu. Porovnala medzigeneračné rozdiely vo vianočných zvyklostiach Slovákov. Spoločnosť anketou nadviazala na tradíciu vianočných prieskumov, ktoré podporuje od roku 2006.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 529
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 193
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 874
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 968
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 797
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 472
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu