Bratislava 29. mája (TASR) - Najdôveryhodnejším elektronickým médiom na Slovensku je naďalej Slovenský rozhlas (SRo), ktorému dôveruje 72,7 percenta slovenskej verejnosti. Druhá pozícia patrí Slovenskej televízii, ktorá je dôveryhodným médiom pre 65,8 percenta a tretia priečka patrí Televízii Markíza, ktorej dôveruje 65 percent sledovanej populácie. Vyplýva to z prieskumu, ktorý v dňoch 23. apríla až 5. mája realizoval odbor mediálneho výskumu Slovenského rozhlasu. Na reprezentatívnom súbore 3 389 respondentov vo veku 14 a viac rokov zisťoval dôveru slovenskej verejnosti k vybraným elektronickým médiám.
Nedôveru SRo vyjadrilo 7,7 percenta oslovených, 2,3 percenta respondentov nevedelo na otázku vecne odpovedať a 17,3 percenta zo sledovanej populácie vysielanie SRo nepočúva. Verejnoprávnej televízii nedôveruje 25,6 percenta oslovených a TV Markíza 29 percent respondentov.
Ak sa dôveryhodnosť meria na súbore odpovedí poslucháčov resp. divákov jednotlivých elektronických médií, Slovenskému rozhlasu dôveruje 87,9 percenta jeho poslucháčov (nedôveruje 9,3 percenta), Slovenskej televízii 70,3 percenta z jej divákov (nedôveruje 27,4 percenta) a TV Markíza dôveruje 68,3 percenta (nedôveruje 30,4 percenta) jej diváckeho publika.
*zč na