Rock volieb 2002

Mobilizačná nestranícka kampaň Rock volieb 2002 (RV´02) chce prispieť k zvýšeniu účasti mladých ľudí na septembrových parlamentných voľbách. Nadväzuje na úspešnú kampaň z roku 1998, ...

Mobilizačná nestranícka kampaň Rock volieb 2002 (RV´02) chce prispieť k zvýšeniu účasti mladých ľudí na septembrových parlamentných voľbách. Nadväzuje na úspešnú kampaň z roku 1998, v rámci ktorej sa aktivizovalo množstvo dobrovoľníkov a uskutočnili sa desiatky hudobných koncertov. Názov a logo kampane majú viacero významov. Názov poukazuje na “volebný rok” a spája voľby s hudbou (rock), zatiaľ čo logo (otvorená dlaň na tmavom pozadí) symbolizuje individuálny hlas a záujem o účasť.

Rock volieb sa toho roku sa zameriava na takmer 300 tisíc prvovoličov a vekovú skupinu 18 - 25 rokov. Celú kampaň koordinuje Nadácia Pontis a bude mať štvorstupňový charakter:

  • lokálne podujatia v rámci koalície s miestnymi MVO v rôznych regiónoch Slovenska

  • Bus Tour (putovný autobus s internetovou kaviarňou) po letných podujatiach a hudobných koncertoch po celom Slovensku

  • internetová kampaň

  • reklamné spoty v lokálnych televíziách a sietí kín

Rock volieb 2002 chce z dlhodobého hľadiska pomôcť aj pri riešení závažnejšej otázky: nízkeho záujmu mladých občanov o politické dianie a budúcnosť krajiny. V neposlednom rade chce prispieť aj k aktívnejšiemu prístupu politikov k problémom mladých ľudí. Sme presvedčení, že mladá generácia predstavuje v krajinách strednej a východnej Európy veľkú nádej, pretože bola najmenej poznamenaná komunistickým režimom. Jej vyššia účasť na septembrových parlamentných voľbách bude mať pozitívny vplyv aj na prehĺbenie demokracie a ďalšie smerovanie Slovenska.

Kampaň RV´02 bude mať silnú regionálnu dimenziu. Je budovaná na princípe koalície s dôrazom na prácu v regiónoch s priamym kontaktom s cieľovou skupinov (tzv. prvovoliči a druhovoliči). Našimi partnermi sú rôzne sieťové organizácie s pobočkami v regiónoch Slovenska (MVO, miestne kluby a drobné občianske organizácie, mládežnické skupiny, hudobníci a lokálne médiá). RV´02 spolupracuje s vyše 50 lokálnymi partnermi v 25 mestách SR.

Lokálni partneri pomôžu zamerať kampaň na problémy, ktoré trápia miestnych ľudí, a zároveň dávajú legitimitu podujatiam kampane na lokálnej úrovni. Sami budú organizovať podujatia, distribuovať letáky a ďalšie materiály kampane, zabezpečovať dobrovoľníkov, prezentovať Rock volieb v lokálnych médiách a pod. Nadácia Pontis je koordinátorom a komunikačným centrom celého projektu. Zároveň sa snaží pomôcť pri dofinancovaní rôznych podujatí kampane na miestnej úrovni (formou mikrograntov alebo priamych kontraktov), na ktoré si lokálni partneri musia sami nájsť aspoň časť prostriedkov.

Pripravujeme putovný autobus s mobilným internet café (cca 10 terminálov so satelitným pripojením), ktorý bude v predvolebnom období navštevovať hudobné festivaly a verejné podujatia, kde možno predpokladať vysokú účasť mladých ľudí. V júli a auguste 2002 budeme využívať obľúbené letné akcie - festivaly, koncerty, vinobratia, trhy a pod. Autobus, vizuálne upravený v štýle kampane RV´02 (zelené fluorescenčné nápisy v kontraste s čiernym pozadím, evokujúce high-tech imidž a digitálny vek), slávnostne pokrstíme na hudobnom festivale Bažant pohoda 19. - 20. júla 2002 v Trenčíne. Na tretí júlový týždeň plánujeme aj prvú tlačovú konferenciu v Bratislave, kde oficiálne predstavíme celú kampaň. Súčasťou putovného autobusu bude malý backstage pre novinárov a hudobné skupiny, ako aj mini-javisko s audio-vizuálnou a svetelnou technikou, vhodné pre organizáciu hudobných podujatí s DJ-mi.

Do konca júna spustíme prvú verziu internetového portálu www.rockvolieb.sk. Stránka bude zmesou zábavy a informácii o voľbách pre našu cieľovú skupinu. V internetovej kampani budeme odľahčenou formou vysvetľovať dôležité súvislosti nadchádzajúcich parlamentných volieb a dôvody pre aktívnu účasť mladých ľudí. Články na webe budú využité aj pre vlastné potreby lokálnych partnerov RV. Rokujeme aj o spolupráci s mobilnými operátormi o možnostiach využitia SMS v kampani (hromadné zasielanie SMS operátorom).

Kulmináciou Rocku volieb 2002 bude séria veľkých paralelných hudobných koncertov v Bratislave, Banskej Bystrici a Košiciach, ako aj menších podajatí vo ďalších slovenských mestách, kde má RV´02 partnerov. Vystúpenia známych hudobných skupín, vstupy moderátorov a rozdávané letáky budú mať jasný odkaz pre mladých ľudí, aby sa zúčastnili na voľbách. Uskutočnia sa vo štvrtok večer 19. septembra 2002, teda iba niekoľko hodín pred otvorením volebných miestností, čím by sa mal dosiahnuť maximalný mobilizačný efekt.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  7. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Obyvatelia si zabezpečujú domácnosti bezpečnostnými dverami
  2. Slováci sa hojne stávajú majiteľmi nehnuteľností v cudzine
  3. Prečo mamy lákali deti na mobil, kľúče či diaľkové ovládanie?
  4. Zažite zmenu s najpredávanejším SUV Hyundai Tucson
  5. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  6. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  7. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  8. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  9. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  10. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 863
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 390
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 7 713
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 074
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 687
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 430
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 525
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 966
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 920
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 3 158

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Má anorexiu a 26 kilogramov. Jej manžel je zúfalý, lebo jej nikto nevie pomôcť

Povedali mi, že s takouto diagnózou nepochodíte nikde na Slovensku. Nikto vám ju nezoberie, spomína manžel na reakciu samosprávy.

DOMOV

Minúta po minúte: RTVS podľa Ruttkaya v súčasnej podobe neprežije

O post šéfa RTVS zabojuje deväť kandidátov.

DOMOV

Kaliňák lákal na byty za symbolické ceny

Asi tretinovú zľavu na byt dostal aj bývalý policajný viceprezident. Jeho nástupca platí v hlavnom meste nájomné 30 eur mesačne.

Neprehliadnite tiež

OĽaNO navrhuje, aby obyvatelia mali väčšie právo rozhodovať o stave obce

Obyvatelia majú podľa OĽaNO právo rozhodovať alebo mať podiel na rozhodovaní o stave a výzore časti obce.

Kriminalita na Slovensku vlani vzrástla, stúpol aj počet objasnených prípadov

V roku 2016 narástol počet zistených prípadov násilnej trestnej činnosti o 696 v porovnaní s minulým rokom.

Korupciu je ochotný nahlásiť rekordný počet ľudí, ukázal prieskum

Korupciu by podľa Transparency International nahlásili štyria z desiatich Slovákov, ak by sa sňou stretli.

Vlastníkom bytov hrozia dlhy susedov, tvrdí bytové združenie

Novela katastrálneho zákona má uprednostňovať banky pred vlastníkmi.