Bratislava 17. júna (TASR) - Kvalita, dostupnosť a flexibilita sú podľa ministerky školstva, kultúry a športu Španielskeho kráľovstva Pilar del Castillovej základnými atribútmi európskeho modelu vzdelávania.
K ich uplatneniu vo vzdelávacom systéme v štátoch Európskej únie, kandidátskych krajinách spoločného ekonomického priestoru by podľa nej mala prispieť v poradí 6. konferencia európskych ministrov školstva, ktorá dnes druhý deň pokračovala v Bratislave. Del Pillarová na dnešnom stretnutí s novinármi ďalej pripomenula, že pilierom budúceho európskeho sociálneho modelu je vysoko kvalitné a otvorené školstvo. Celoživotné vzdelávanie prístupné všetkým obyvateľom je podľa nej základným atribútom európskej vzdelávacej politiky.
Budovanie Európy ako kontinentu kvalitného a prístupného vzdelávania považuje komisárka Európskej komisie pre vzdelávanie a kultúru Viviane Redingová za prioritnú úlohu vzdelávacej politiky európskych krajín. Východiskom pre Európu tretieho tisícročia je podľa nej práve vzdelávanie. Za prioritnú úlohu 15 ministrov členských krajín Európskej únie (EÚ), ako aj ministrov školstva asociovaných krajín a krajín spoločného ekonomického priestoru Redingová preto označila budovanie Európy ako strediska poznatkov prístupného pre všetkých obyvateľov nielen európskeho kontinentu, ale aj ostatných častí sveta.
Minister školstva SR Peter Ponický za hlavný cieľ konferencie označil výmenu skúseností a poznatkov, ako aj rozvoj vzdelávania a zvyšovanie jeho kvality v krajinách EÚ i kandidátskych krajinách.
Trojdňovú konferenciu, ktorá sa skončí v utorok 18. júna, pripravilo Ministerstvo školstva SR v spolupráci s Ministerstvom školstva, kultúry a športu Španielskeho kráľovstva a Európskou komisiou. Na pracovných rokovaniach sa zúčastňuje 25 ministrov členských krajín EÚ, kandidátskych krajín a krajín EFTA, ako aj zástupcovia Rady Európy, Európskeho parlamentu, Rady Európskej únie, OECD a UNESCO. Na konferencii je prítomných 42 delegácií a takmer 170 delegátov.