Bratislava 18. júna (TASR) - Viac ako polovica občanov SR siahne denne po niektorom z denníkov, ktoré vychádzajú na Slovensku. Čítanosť novín s touto periodicitou teda na Slovensku oproti štyrom posledným mesiacom minulého roku mierne vzrástla.
Najväčšiu čítanosť má naďalej Nový čas, ktorý číta 23 percent respondentov, okolo sedem percent číta špecializovaný denník Šport a o jedno percento menej denník Sme. V čítanosti nasledujú denníky Pravda (päť percent), Új Szó a Práca (po štyri percentá) a Národná obroda (tri percentá). Denníky Sme a Pravda si v porovnaní s údajmi z minulého roku vymenili pozície.
Vyplýva to z 13. vlny prieskumu Market&Media&Lifestyle, ktorý zrealizoval od 7. januára do 5. mája tohto roku na vzorke 2171 respondentov vo veku 14 - 79 rokov.
Najčítanejšími printami na Slovensku naďalej ostávajú týždenníky. Pravidelných čitateľov majú u 68 percent populácie, čo je oproti predošlému obdobiu tiež mierny nárast. Najväčšiu čítanosť majú tradične týždenníky Markíza a Plus 7 dní (po 19 percent). Za nimi nasleduje týždenník Život (11 percent), Eurotelevízia (8 percent), Slovenka a Katolícke noviny majú po sedem percent pravidelných čitateľov, TV Komplet a Moment po päť percent.
Menšie zastúpenie na trhu majú printy s dvojtýždňovou periodicitou, ktoré si našli priaznivcov u 35 percent respondentov. Spomedzi printov zaznamenali teda dvojtýždenníky oproti koncu minulého roka najväčší nárast čítanosti - o 11 percent. Podľa autorov citovaného prieskumu to však nie je dôsledok zvýšenia atraktivity ponúkaných titulov, ale dôsledok nárastu počtu monitorovaných médií o tituly Regionpressu. Najčítanejším titul v tejto kategórii je Tele plus, ktorý pravidelne číta sedem percent respondentov, nasleduje Fiškál a Žena a život (po 5 percent), Kocúrkovo a Relax (4 percentá). Ďalšie tri miesta obsadili Bravo a Stop s tromi a Bravo Girl s dvoma percentami pravidelných čitateľov.
Medzi slovenskými čitateľmi sú mimoriadne obľúbené aj mesačníky, ktoré majú na trhu najväčšie zastúpenie. Aspoň jeden titul si podobne ako týždenníky pravidelne prelistuje alebo prečíta 67 percent čitateľov. Mesačníky majú takúto čítanosť: Zdravie (13 percent), Záhradkár (12 percent), Ženský magazín a Dorka (po 11 percent), Eva má 9 a Emma 8 percent čitateľov. Nasledujú Lišiak, Tabu, Minikrížovky, Dom a byt, a Auto motor a šport.
Informáciu TASR získala od Market&Media&Lifestyle.
TASR k materiálu ponúka aj graf.