Bratislava 19. júna (TASR) - Strana maďarskej koalície (SMK) poskytne iniciatíve Fair-play údaje o tom, koľko finančných prostriedkov minula na volebnú kampaň. Podľa vedúceho volebného tímu Lászlóa Gyurovszkého to rozhodne nebude viac ako zákonom stanovených 12 miliónov korún. SMK zároveň vyzvala aj ďalšie politické subjekty, aby informácie o svojich predvolebných výdavkoch poskytli spomínanej iniciatíve združujúcej mimovládne organizácie a zástupcov mediálnej sféry.
Gyurovszky tiež zdôraznil, že predstavitelia SMK pracujúci v štátnych orgánoch nebudú počas kampane napríklad využívať služobné autá ani ďalšie výhody vyplývajúce z ich pozície. Rovnako vylúčil, že by sa zúčastňovali na predvolebných akciách v rámci pracovnej doby. Dopravu na mítingy bude SMK hradiť zo svojho rozpočtu.
SMK sa podľa šéfa volebného tímu nemieni zúčastňovať na "billboardovej vojne", ktorá už v minulých týždňoch zachvátila slovenské mestá. Do kampane sa mieni zapojiť až v období na to určenom. Gyurovszky to považuje za zbytočne vyhodené peniaze. Poukázal tiež na etickú rovinu. Nechápe tiež, odkiaľ najmä mimoparlamentné strany berú financie na billboardy.
Ciele a konečný program kampane budú známe po rokovaní Republikovej rady SMK, ktorá by sa mala uskutočniť v sobotu 29. júna v Bratislave. Jej členovia tam rozhodnú aj o rozpočte. Jedným z bodom zasadnutia bude aj definitívne schvaľovanie kandidačnej listiny.