Prezident uprednostnil pri rehabilitácii drahú súkromnú kliniku pred verejnými, a spomína ju na oficiálnej stránke hlavy štátu.
BRATISLAVA. Prezident Ivan Gašparovič sa po operácii bedrového kĺbu už druhý týždeň zotavuje na súkromnej zdravotníckej klinike Medissimo v Petržalke.
Verejnosť o tom minulý týždeň informoval na svojej oficiálnej stránke, starostlivosť v médiách ocenili aj pracovníci jeho kancelárie. Verejní funkcionári pritom podľa zákona o konflikte záujmov nesmú „používať svoju osobu, meno či podobizeň na reklamu“.
Zuzana Wienk z Aliancie Fair-play považuje vyjadrenia hlavy štátu za veľmi nevhodné. „Prezident by mal dbať o to, aby nebol spájaný so žiadnou značkou, ani komerčnou aktivitou,“ tvrdí.
Pobyt vraj nechceli tajiť
Menovať súkromné sanatórium na prezidentskej stránke by hlava štátu nemala ani podľa šéfky parlamentného výboru pre nezlučiteľnosť funkcií Renáty Zmajkovičovej zo Smeru.
„Aj keď nemyslím, že by to bolo s cieľom robiť reklamu. Tak ako to zrejme nebolo ani cieľom pani Radičovej, ktorá mala na stránke Úradu vlády fotku s logom istej kozmetickej firmy v pozadí,“ tvrdí. Na možné porušenie zákona ju upozornila listom.
„Nemám problém upozorniť ani pána prezidenta, že to nie je celkom vhodné,“ vraví Zmajkovičová.
Radičovej fotografia bola z odovzdávania ceny Žena roka od amerického časopisu Glamour. „To ju máme teraz retušovať,“ pýta sa jej hovorca Rado Baťo.
Wienk upozorňuje, že porušením zákona by bolo, ak by Gašparovičova zmienka o klinike bola protislužbou za nadštandardné zaobchádzanie. „Bolo by zaujímavé zistiť, či mal v porovnaní s inými klientmi štandardné podmienky, a kto hradil náklady za liečbu,“ vraví.
Medissimo založil podnikateľ Slavomír Hatina a patrí medzi najdrahšie zariadenia u nás. Jeho pacientmi sú najmä firemní klienti. Preventívna prehliadka stojí od 400 do 600 eur.
Prezidentov hovorca Marek Trubač hovorí, že na klinike bol hospitalizovaný týždeň a na rehabilitácie už iba dochádza. „Platiť bude po ich ukončení, sumu nemáme problém zverejniť.“
Názov kliniky vraj spomenuli preto, aby verejnosť vedela, kde prezident je.
Reklame sa nevyhýba
Gašparovič propagoval firmy už viackrát. Na pretekoch do vrchu jazdí v kombinéze s logom Seat, a v aute, na ktorom je okrem reklám aj prezidentská štandarda.
V roku 2009 poskytol veľký rozhovor pre časopis Spoločnej zdravotnej poisťovne. Jeho fotografia bola aj na titulke s nápisom Náš poistenec Ivan Gašparovič.
„Aj pán prezident má právo si obliecť Adidas alebo Nike a neznamená to, že im robí reklamu,“ tvrdí Trubač.
Výbor sa naposledy zaoberal ministrom financií Ivanom Miklošom z SDKÚ, ktorý odporúčal cestovať s kanceláriou Bubo v jej letáku. Poslanci pred mesiacom rozhodli, že ho stratou ročného platu nepotrestajú.

Beata
Balogová
