BRATISLAVA. Dajte STOP násiliu páchanom na ženách, takýto odkaz adresuje verejnosti Organizácia Spojených národov (OSN). K téme sa má možnosť vyjadriť každý Európan prostredníctvom vlastnej nápaditosti a kreativity. Stačí do 31. mája (do polnoci stredoeurópskeho času) natočiť reklamu so sloganom „Nie násiliu na ženách“, a tak prispieť k posilneniu rešpektu a úcty k nežnejšiemu pohlaviu. Súťaž pod záštitou OSN vyzýva na rodovú rovnosť a na ukončenie všetkých foriem násilia páchaného na ženách a dievčatách.
Nápad, ako zapojiť ľudí do celosvetového problému, vznikol vzájomnou spoluprácou UNRIC Brusel s Informačnými centrami OSN v Európe a OSN Ženy a entitou OSN pre rodovú rovnosť a posilňovanie postavenia žien. Súťaž je súčasťou kampane generálneho tajomníka OSN UNiTE to end Violence against Women (Jednotne za ukončenie násilia na ženách).
Víťaz získa päťtisíc eur, vyberie ho porota zložená z odborníkov, ako je napríklad viceprezident reklamného gigantu Havas Jacques Séguéla, kreatívny riaditeľ oddelenia vizuálnej komunikácie Fabrica Omar Vulpinari, zástupkyňa výskumného centra pre komunikáciu Benetton a dizajnérka a riaditeľka Múzea grafického dizajnu Breda Mieke Gerritzen. „Muži a ženy musia byť aktívni pri povzbudzovaní k rešpektu a k úcte voči ženám a dievčatám a k nulovej tolerancii voči násiliu,“ povedala výkonná riaditeľka organizácie OSN Ženy Michelle Bachelet.
Víťazov vyhlásia 25. novembra počas Medzinárodného dňa za odstránenie násilia páchaného na ženách. Podmienkou pre vstup do súťaže je občianstvo alebo rezidencia v Európe. Hlasovať za svoju obľúbenú reklamu však môžu obyvatelia z celého sveta. Ďalšie informácie o súťaži možno nájsť na webstránke: www.create4theun.eu.
Informovala Daniela Šulcová z Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR.