BRATISLAVA.
V juhovýchodnej Keni nadácia už 15 mesiacov realizuje projekt podporený z prostriedkov Slovak Aid s názvom Zvyšovanie počítačovej gramotnosti učiteľov a študentov.
Od návratu kenských učiteľov z novembrovej študijnej cesty na Slovensko prebiehala v počítačovej učebni na Moi High School intenzívna počítačová výučba. Od januára navštevuje hodiny informačných a komunikačných technológií 335 žiakov školy.
"V rámci privítania na škole nám učitelia z Moi High School predviedli modelové hodiny výučby predmetov ako geografia, chémia a náuka o spoločnosti za použitia projektoru a PowerPointu v multimediálnej učebni," povedala Ivana Raslavská z Nadácie Pontis.
Vedenie školy Moi High School uspelo pri registrácii certifikátu Computers for Schools Kenya a od začiatku tohto roka má oprávnenie trénovať a realizovať skúšky na národne uznávaný certifikát ovládania práce s počítačom.
"Aktívnym učiteľom v Moi High sme na rozvoj ďalších aktivít dokúpili projektor, kopírku a jeden notebook. Odteraz môže prebiehať paralelne výučba s projektorom v počítačovej aj multimediálnej učebni," uviedla Raslavská. Podľa zástupcu riaditeľa na Moi High School Chrispina Mwawanu digitálny obsah a technické vybavenie školy prispelo k výraznému zlepšeniu výsledkov minuloročnej kenskej obdoby maturít, ktoré boli najlepšie za dlhé roky. Škola zaznamenala aj nárast záujmu žiakov o štúdium na škole. Ich počet sa zvýšil z minuloročných 291 na 335 žiakov tento rok.
Kenské ministerstvo školstva od minulého roku vyžaduje on-line zadávanie výsledkov záverečných skúšok na základných a stredných školách. Mnohí učitelia na kenských štátnych a súkromných školách nemajú počítačové zručnosti. Požiadavku ministerstva tak riešia platením prevádzkovateľom internetových kaviarní, ktorí požadujú v prepočte 0,70 eura za vyplnenie formulára na jedného žiaka.
"Digitalizácia kenských škôl má potenciál zefektívniť ich fungovanie a okrem iného napríklad nahradiť nedostatok učebníc multimediálnym obsahom. No moderné vybavenie nestačí, dôležití sú motivovaní a vyškolení pedagógovia, ktorých technika samotná nikdy nemôže nahradiť," dodala Raslavská.