BRATISLAVA. Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) zaznamenal vlani 1461 podnetov od pacientov v súvislosti s poskytovaním zdravotnej starostlivosti.
Vyriešiť sa mu doteraz podarilo vyše 80 percent z nich. Pre poskytovanie zdravotnej starostlivosti padli vlani aj dve trestné oznámenia. Vyplýva to z informatívnej správy o činnosti úradu.
Najväčší rozsah podnetov, 63,3 percenta, sa týkalo správneho poskytovania zdravotnej starostlivosti. Ako neopodstatnených sa ukázalo takmer 80 percent podnetov.
Pacienti sa úradu sťažovali najmä na postup pri liečbe, pričom najviac podnetov súviselo s úmrtím, neetický prístup zdravotníckeho pracovníka k pacientovi a nedostatky v organizácii práce.
Občania sa na úrad, ktorý dohliada na správne poskytovanie zdravotnej starostlivosti môžu obrátiť, ak sa domnievajú, že starostlivosť sa im neposkytla správne alebo rozhodnutia zdravotníckych pracovníkov neboli správne.
Ako upozorňuje ÚDZS, v prvom rade treba od daného poskytovateľa žiadať nápravu. Ak takejto žiadosti nevyhovie, možno úrad požiadať o vykonanie dohľadu.