BRATISLAVA. „Oplatí sa byť vo fanzóne,“ povedala hovorkyňa organizačného výboru majstrovstiev Michaela Grendelová o tom, že rozdávali lístky na sobotný zápas Fínsko – Dánsko. Nevedela vylúčiť, či sa lístky dostali aj k priekupníkom.
Organizátori mali voľné lístky aj krátko pred piatkovým zápasom Slovensko – Slovinsko. Tie vo fanzóne predávali za bežné ceny.
Okrem priekupníkov na lístkoch zarábali aj agentúry, ktoré bežne lístky predávajú.
Dali prirážku
Za dve vstupenky na jeden z menej atraktívnych zápasov zaplatil čitateľ SME v predajni s logom Ticketportal viac, ako je oficiálna cena. „Dva lístky mi predali za 31,92 eura, ale na každom bola suma 14 eur.“ Predajcom nebol exkluzívny partner majstrovstiev Ticketportal, ale jeho partner, eseročka Intervia.
„Intervia nie je oprávnená oficiálne predávať lístky na majstrovstvá sveta,“ napísala konateľka Ticketportalu Tatiana Jurasová. Firma podľa nej nakúpila istý počet vstupeniek pre seba na faktúru. Ich počet „nebol veľký“, takže si mysleli, že lístky kupuje pre zamestnancov.
„Pri takomto spôsobe nákupu vstupeniek sa kupujúci zaväzuje, že ich nebude používať na ďalší predaj,“ povedala Jurasová.
„Každý náš klient bol informovaný, že je k tomu pripočítaných 3,6 percenta provízie, ktoré si berie Ticketportal a naša agentúra si berie za sprostredkovanie predaja desať percent,“ povedala spolumajiteľka Intervie Viera Hamašová.
Ponúkali aj všetko
Agentúra emailom ponúkala aj balíky vstupeniek na všetkých 32 zápasov, ktoré sa hrajú v Bratislave. Cena bola 6564 eur. V e-maile firma písala, že celková suma sa skladá z ceny lístkov a jej „sprostredkovateľskej odmeny“.
Intervia predáva vstupenky na rôzne podujatia od Ticketportalu, na majstrovstvá dohodu nemá. „Keďže nie sme predajcami, môžeme za províziu predávať vstupenky,“ hovorí Hamašová.
Jurasová z Ticketportalu hovorí, že ju počínanie Intervie mrzí, a že „zvážia možný postup“ proti predajcovi.

Beata
Balogová
