Infolinku k sčítaniu zriadili štatistici potichu

Štatistický úrad si na zriadenie call centra na sčítanie vybral drahšiu ponuku.

Štát robí sčítaniu reklamu. Kto niečomu nerozumie, môže volať operátora.(Zdroj: SME – GABRIEL KUCHTA)

Štyridsať operátorov call centra na sčítanie vraj bude volať zadarmo.

Fakty
Viac o sčítaní
  • okrem poverenia od obce možno od komisára žiadať aj občiansky preukaz,
  • prinesie sčítacie tlačivá a obálky s identifikátormi a overovacími heslami
    pre možné vyplnenie formulárov cez internet,
  • komisár vyplní formulár o vzťahoch medzi členmi domácnosti,
  • tlačivo s údajmi o obyvateľovi dostane každý člen domácnosti, tlačivo s údajmi o byte iba jeden člen domácnosti a tlačivo s údajmi o dome len jeden vlastník alebo správca domu,
  • tlačivá na národnostne zmiešaných územiach budú aj v maďarskom, rómskom, ukrajinskom a rusínskom
    jazyku,
  • údaje obyvatelia vypĺňajú s platnosťou k 20. máju,
  • od 21. mája do 6. júna budú komisári zbierať vyplnené tlačivá,
  • cez internet sa dá sčítať od 21. do 29. mája, vtedy netreba odovzdať tlačivá,
  • ak niekoho sčítací komisári nenavštívia, môže si tlačivá a náhradný identifikátor vyzdvihnúť na obecnom alebo mestskom úrade,
  • vyplnené tlačivá a identifikátory sa
    po spracovaní údajov skartujú,
  • z databáz zo sčítania nebude možné vybrať konkrétnu osobu, sľubujú štatistici.

BRATISLAVA. Po nedávnych skúsenostiach z Česka, kde sa počas sčítania obyvateľov dožadovali informácií desaťtisíce ľudí, zriaďuje call centrum aj náš Štatistický úrad.

Sčítacím komisárom, ktorí začnú navštevovať domácnosti už dnes, majú pri informovaní obyvateľov pomáhať aj štyri desiatky operátorov v call centre.

Hoci informačné centrum má začať fungovať už dnes od ôsmej ráno, Štatistický úrad o zriadení centra neinformoval.

Telefónne čísla operátorov tak nie sú ani súčasťou informačných materiálov v kampani k sčítaniu.

Zmluvu o zabezpečení call centra podpísal úrad len včera. „Kritériá súťaže boli tendenčne pripravené pre dopredu pripraveného víťaza,“ tvrdí konateľ neúspešného uchádzača o zákazku Antonín Pospíšil.

Hoci jeho spoločnosť Lion Teleservices SK zo Žiliny ponúkla podľa neho cenu nižšiu takmer o 1110 eur, súťaž vyhrala bratislavská spoločnosť Crystal Call. Úrad jej za trojtýždňovú prevádzku centra zaplatí 65 700 eur.

Minúty dali zadarmo

Hoci ako jediné kritérium pri výbere víťaza súťaže si Štatistický úrad stanovil cenu, rozdelil ju na dve položky.

Uchádzači mali zvlášť stanoviť cenu za zriadenie call centra a zvlášť za minútu telefonovania každého operátora. Prvá časť ponuky mala pritom váhu tridsať percent, druhá sedemdesiat.

Keďže Crystal Call stanovila cenu za prácu operátorov na nulu, automaticky získala sedemdesiat bodov zo sto a tým aj zákazku.

„Ak vyhodnocujete kritériá, tak ako boli postavené, teda čisto matematicky, tak áno, vyhrala spoločnosť Crystal Call. Ak by sa vyhodnocovali kritériá podľa zákona o verejnom obstarávaní, teda hospodárne, nemohla by samozrejme vyhrať drahšia ponuka,“ tvrdí Pospíšil.

Spoločnosť sa proti výsledku súťaže odvolala. Namietala aj to, že hoci úrad požadoval cenu za minútu hovoru operátora, nestanovil, koľko minút by mali operátori celkovo telefonovať.

Žilinská firma preto predložila ponuku na 50-tisíc hovorov v odhadovanej dĺžke 150-tisíc minút. Ich hodnotu podhodnotila, vypýtala si za ne iba 18 eur.

Konkurent minutáž neriešil vôbec, keďže jeho cena za minútu bola nulová.

Štatistický úrad sťažnosť zamietol. „Osobne som preverila postup komisie pri vyhodnocovaní zákazky a konštatujem, že bol v súlade s výzvou na predkladanie ponúk a súťažnými podkladmi, ako aj so zákonom o verejnom obstarávaní,“ napísala šéfka úradu Ľudmila Benkovičová.

Spoločnosť sa preto obrátila aj na Úrad pre verejné obstarávanie. „Pokiaľ nám dá za pravdu, sme pripravení podať aj žalobu o náhradu škody,“ vraví Pospíšil.

„Kritériá boli zverejnené vo výzve na predloženie ponuky a boli známe všetkým uchádzačom. Úspešný uchádzač dosiahol najvyššiu bodovú hodnotu,“ zopakovala včera aj hovorkyňa úradu Eva Kelemenová.

Čísla sú v zmluve

Telefónne čísla odporúčala včera hľadať v zmluve medzi Štatistickým úradom a spoločnosťou Crystal Call v centrálnom registri zmlúv na internete. Správu o infolinke zverejnili na stránke sčítania až večer.

Bratislavské číslo je 02/32101040, v ostatných mestách treba po miestnej predvoľbe voliť číslo 3211140. Fungovať budú do 6. júna, každý deň od ôsmej rána do ôsmej večera. Platiť za hovor budú volajúci.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 584
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 221
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 749
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 610
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 116
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 089
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 010
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 514
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 546
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 478

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je tréner a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Úrazov na svahoch je viac, v Jasnej chcú rozšíriť zjazdovku

Záchranári zaznamenali viac ako 1 400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Neprehliadnite tiež

PÍŠE MÁRIUS KOPCSAY

Drop sa vracia. Domov, na Slovensko

Je to jeden z najzvláštnejších vtákov. A chýbalo len málo, aby na Slovensku celkom vyhynul. Opäť sa mu však u nás začína páčiť. Kúsok od Bratislavy prečkalo zimu asi päťsto impozantných dropov veľkých

Nicholsonová tiež zvažovala odchod z SaS, teraz má dve možnosti

Tvrdí, že ak zo strany odíde, tak odíde z politiky celkom.

Lajčák: Je dôležité, aby V4 nebola vnímaná ako zoskupenie proti EÚ

Slovensko patrí aj do Slavkovského formátu, kde komunikácia prebieha na expertnej úrovni.

Sulík alebo Matovič? Opozícia podľa niektorých poslancov nemá lídra

Predseda Most-Híd Béla Bugár otázku líderstva považuje za ťažkú.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop