Infolinku k sčítaniu zriadili štatistici potichu

Štatistický úrad si na zriadenie call centra na sčítanie vybral drahšiu ponuku.

Štát robí sčítaniu reklamu. Kto niečomu nerozumie, môže volať operátora.(Zdroj: SME – GABRIEL KUCHTA)

Štyridsať operátorov call centra na sčítanie vraj bude volať zadarmo.

Fakty
Viac o sčítaní
  • okrem poverenia od obce možno od komisára žiadať aj občiansky preukaz,
  • prinesie sčítacie tlačivá a obálky s identifikátormi a overovacími heslami
    pre možné vyplnenie formulárov cez internet,
  • komisár vyplní formulár o vzťahoch medzi členmi domácnosti,
  • tlačivo s údajmi o obyvateľovi dostane každý člen domácnosti, tlačivo s údajmi o byte iba jeden člen domácnosti a tlačivo s údajmi o dome len jeden vlastník alebo správca domu,
  • tlačivá na národnostne zmiešaných územiach budú aj v maďarskom, rómskom, ukrajinskom a rusínskom
    jazyku,
  • údaje obyvatelia vypĺňajú s platnosťou k 20. máju,
  • od 21. mája do 6. júna budú komisári zbierať vyplnené tlačivá,
  • cez internet sa dá sčítať od 21. do 29. mája, vtedy netreba odovzdať tlačivá,
  • ak niekoho sčítací komisári nenavštívia, môže si tlačivá a náhradný identifikátor vyzdvihnúť na obecnom alebo mestskom úrade,
  • vyplnené tlačivá a identifikátory sa
    po spracovaní údajov skartujú,
  • z databáz zo sčítania nebude možné vybrať konkrétnu osobu, sľubujú štatistici.

BRATISLAVA. Po nedávnych skúsenostiach z Česka, kde sa počas sčítania obyvateľov dožadovali informácií desaťtisíce ľudí, zriaďuje call centrum aj náš Štatistický úrad.

Sčítacím komisárom, ktorí začnú navštevovať domácnosti už dnes, majú pri informovaní obyvateľov pomáhať aj štyri desiatky operátorov v call centre.

Hoci informačné centrum má začať fungovať už dnes od ôsmej ráno, Štatistický úrad o zriadení centra neinformoval.

Telefónne čísla operátorov tak nie sú ani súčasťou informačných materiálov v kampani k sčítaniu.

Zmluvu o zabezpečení call centra podpísal úrad len včera. „Kritériá súťaže boli tendenčne pripravené pre dopredu pripraveného víťaza,“ tvrdí konateľ neúspešného uchádzača o zákazku Antonín Pospíšil.

Hoci jeho spoločnosť Lion Teleservices SK zo Žiliny ponúkla podľa neho cenu nižšiu takmer o 1110 eur, súťaž vyhrala bratislavská spoločnosť Crystal Call. Úrad jej za trojtýždňovú prevádzku centra zaplatí 65 700 eur.

Minúty dali zadarmo

Hoci ako jediné kritérium pri výbere víťaza súťaže si Štatistický úrad stanovil cenu, rozdelil ju na dve položky.

Uchádzači mali zvlášť stanoviť cenu za zriadenie call centra a zvlášť za minútu telefonovania každého operátora. Prvá časť ponuky mala pritom váhu tridsať percent, druhá sedemdesiat.

Keďže Crystal Call stanovila cenu za prácu operátorov na nulu, automaticky získala sedemdesiat bodov zo sto a tým aj zákazku.

„Ak vyhodnocujete kritériá, tak ako boli postavené, teda čisto matematicky, tak áno, vyhrala spoločnosť Crystal Call. Ak by sa vyhodnocovali kritériá podľa zákona o verejnom obstarávaní, teda hospodárne, nemohla by samozrejme vyhrať drahšia ponuka,“ tvrdí Pospíšil.

Spoločnosť sa proti výsledku súťaže odvolala. Namietala aj to, že hoci úrad požadoval cenu za minútu hovoru operátora, nestanovil, koľko minút by mali operátori celkovo telefonovať.

Žilinská firma preto predložila ponuku na 50-tisíc hovorov v odhadovanej dĺžke 150-tisíc minút. Ich hodnotu podhodnotila, vypýtala si za ne iba 18 eur.

Konkurent minutáž neriešil vôbec, keďže jeho cena za minútu bola nulová.

Štatistický úrad sťažnosť zamietol. „Osobne som preverila postup komisie pri vyhodnocovaní zákazky a konštatujem, že bol v súlade s výzvou na predkladanie ponúk a súťažnými podkladmi, ako aj so zákonom o verejnom obstarávaní,“ napísala šéfka úradu Ľudmila Benkovičová.

Spoločnosť sa preto obrátila aj na Úrad pre verejné obstarávanie. „Pokiaľ nám dá za pravdu, sme pripravení podať aj žalobu o náhradu škody,“ vraví Pospíšil.

„Kritériá boli zverejnené vo výzve na predloženie ponuky a boli známe všetkým uchádzačom. Úspešný uchádzač dosiahol najvyššiu bodovú hodnotu,“ zopakovala včera aj hovorkyňa úradu Eva Kelemenová.

Čísla sú v zmluve

Telefónne čísla odporúčala včera hľadať v zmluve medzi Štatistickým úradom a spoločnosťou Crystal Call v centrálnom registri zmlúv na internete. Správu o infolinke zverejnili na stránke sčítania až večer.

Bratislavské číslo je 02/32101040, v ostatných mestách treba po miestnej predvoľbe voliť číslo 3211140. Fungovať budú do 6. júna, každý deň od ôsmej rána do ôsmej večera. Platiť za hovor budú volajúci.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 13 994
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 511
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 291
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 097
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 347
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 026
  7. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 949
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 942
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 362
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 165

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník na komunikáciu a mediálne štúdiá Václav Štetka hovorí, že oligarchovia médiá skupujú výhradne kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

ŠPORT

Bora upokojuje fanúšikov: Sagan je v poriadku a má veľkú motiváciu

Môže získať tretí titul majstra sveta.

Neprehliadnite tiež

Domov

Novela infozákona by mala znamenať vyvrcholenie transparentnosti

Návrh ministerstva spravodlivosti má vyše 70 novelizačných bodov.

Domov

Dvoch poslancov ĽSNS naďalej stíhajú, rozhodnutie ešte nepadlo

Stanislava Mizíka obvinili z výroby extrémistických materiálov, Milana Mazureka za výroky o imigrantoch či Rómoch.

Domov

Jeden z obžalovaných v kauze výbuchu v Novákoch zomrel

Termín hlavného pojednávania s obžalovanými ešte neurčili.

Domov

Most-Híd navrhuje zlúčenie rôznych škôl do vzdelávacích centier

Zabezpečil by sa tak jednotný manažment vzdelávania či efektívnejšie nakladanie s financiami.