Infolinku k sčítaniu zriadili štatistici potichu

Štatistický úrad si na zriadenie call centra na sčítanie vybral drahšiu ponuku.

Štát robí sčítaniu reklamu. Kto niečomu nerozumie, môže volať operátora.(Zdroj: SME – GABRIEL KUCHTA)

Štyridsať operátorov call centra na sčítanie vraj bude volať zadarmo.

Fakty
Viac o sčítaní
  • okrem poverenia od obce možno od komisára žiadať aj občiansky preukaz,
  • prinesie sčítacie tlačivá a obálky s identifikátormi a overovacími heslami
    pre možné vyplnenie formulárov cez internet,
  • komisár vyplní formulár o vzťahoch medzi členmi domácnosti,
  • tlačivo s údajmi o obyvateľovi dostane každý člen domácnosti, tlačivo s údajmi o byte iba jeden člen domácnosti a tlačivo s údajmi o dome len jeden vlastník alebo správca domu,
  • tlačivá na národnostne zmiešaných územiach budú aj v maďarskom, rómskom, ukrajinskom a rusínskom
    jazyku,
  • údaje obyvatelia vypĺňajú s platnosťou k 20. máju,
  • od 21. mája do 6. júna budú komisári zbierať vyplnené tlačivá,
  • cez internet sa dá sčítať od 21. do 29. mája, vtedy netreba odovzdať tlačivá,
  • ak niekoho sčítací komisári nenavštívia, môže si tlačivá a náhradný identifikátor vyzdvihnúť na obecnom alebo mestskom úrade,
  • vyplnené tlačivá a identifikátory sa
    po spracovaní údajov skartujú,
  • z databáz zo sčítania nebude možné vybrať konkrétnu osobu, sľubujú štatistici.

BRATISLAVA. Po nedávnych skúsenostiach z Česka, kde sa počas sčítania obyvateľov dožadovali informácií desaťtisíce ľudí, zriaďuje call centrum aj náš Štatistický úrad.

Sčítacím komisárom, ktorí začnú navštevovať domácnosti už dnes, majú pri informovaní obyvateľov pomáhať aj štyri desiatky operátorov v call centre.

Hoci informačné centrum má začať fungovať už dnes od ôsmej ráno, Štatistický úrad o zriadení centra neinformoval.

Telefónne čísla operátorov tak nie sú ani súčasťou informačných materiálov v kampani k sčítaniu.

Zmluvu o zabezpečení call centra podpísal úrad len včera. „Kritériá súťaže boli tendenčne pripravené pre dopredu pripraveného víťaza,“ tvrdí konateľ neúspešného uchádzača o zákazku Antonín Pospíšil.

Hoci jeho spoločnosť Lion Teleservices SK zo Žiliny ponúkla podľa neho cenu nižšiu takmer o 1110 eur, súťaž vyhrala bratislavská spoločnosť Crystal Call. Úrad jej za trojtýždňovú prevádzku centra zaplatí 65 700 eur.

Minúty dali zadarmo

Hoci ako jediné kritérium pri výbere víťaza súťaže si Štatistický úrad stanovil cenu, rozdelil ju na dve položky.

Uchádzači mali zvlášť stanoviť cenu za zriadenie call centra a zvlášť za minútu telefonovania každého operátora. Prvá časť ponuky mala pritom váhu tridsať percent, druhá sedemdesiat.

Keďže Crystal Call stanovila cenu za prácu operátorov na nulu, automaticky získala sedemdesiat bodov zo sto a tým aj zákazku.

„Ak vyhodnocujete kritériá, tak ako boli postavené, teda čisto matematicky, tak áno, vyhrala spoločnosť Crystal Call. Ak by sa vyhodnocovali kritériá podľa zákona o verejnom obstarávaní, teda hospodárne, nemohla by samozrejme vyhrať drahšia ponuka,“ tvrdí Pospíšil.

Spoločnosť sa proti výsledku súťaže odvolala. Namietala aj to, že hoci úrad požadoval cenu za minútu hovoru operátora, nestanovil, koľko minút by mali operátori celkovo telefonovať.

Žilinská firma preto predložila ponuku na 50-tisíc hovorov v odhadovanej dĺžke 150-tisíc minút. Ich hodnotu podhodnotila, vypýtala si za ne iba 18 eur.

Konkurent minutáž neriešil vôbec, keďže jeho cena za minútu bola nulová.

Štatistický úrad sťažnosť zamietol. „Osobne som preverila postup komisie pri vyhodnocovaní zákazky a konštatujem, že bol v súlade s výzvou na predkladanie ponúk a súťažnými podkladmi, ako aj so zákonom o verejnom obstarávaní,“ napísala šéfka úradu Ľudmila Benkovičová.

Spoločnosť sa preto obrátila aj na Úrad pre verejné obstarávanie. „Pokiaľ nám dá za pravdu, sme pripravení podať aj žalobu o náhradu škody,“ vraví Pospíšil.

„Kritériá boli zverejnené vo výzve na predloženie ponuky a boli známe všetkým uchádzačom. Úspešný uchádzač dosiahol najvyššiu bodovú hodnotu,“ zopakovala včera aj hovorkyňa úradu Eva Kelemenová.

Čísla sú v zmluve

Telefónne čísla odporúčala včera hľadať v zmluve medzi Štatistickým úradom a spoločnosťou Crystal Call v centrálnom registri zmlúv na internete. Správu o infolinke zverejnili na stránke sčítania až večer.

Bratislavské číslo je 02/32101040, v ostatných mestách treba po miestnej predvoľbe voliť číslo 3211140. Fungovať budú do 6. júna, každý deň od ôsmej rána do ôsmej večera. Platiť za hovor budú volajúci.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 018
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 875
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 478
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 680
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 469
  6. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 465
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 002
  8. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 843
  9. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 581
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 327

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo je nevyhnutná vojna Facebooku a Bruselu

Padol prvý výstrel v regulačnej vojne, ktorá bude určovať podobu Európy.

DOMOV

Únos, ktorý prispel k zrušeniu amnestií, prekonal očakávania

Od marca ho videlo vyše 275-tisíc divákov.

Neprehliadnite tiež

Obyčajní chcú, aby Plavčan počkal na výskum o vplyve nespojitého písma

Miroslav Sopko hovorí, že ide aj o štýl, akým sa riadi ministerstvo.

Brusel schválil 36 miliónovú podporu na výstavbu Národného futbalového štadióna

Nový futbalový štadión bude mať kapacitu viac ako 22-tisíc miest.

V Bratislave zatkli dlhodobo hľadaného muža, mal vydierať podnikateľa

Slavomír K. bol na úteku od roku 2012, zatkli ho na jednej z rušných bratislavských ulíc.

Za Glváčove povyšovanie ministrov prepustia úradníka na obrane

Rezort neodpovedal, akú úlohu zohral vtedajší minister obrany.