BRATISLAVA. Minister pôdohospodárstva Zsolt Simon (Most-Híd) neuvažuje o preplatení reklamy, v ktorej rezort za štátne peniaze propaguje jeho osobu aj stranu. Inzerát s názvom „Kvalita a bezpečnosť potravín je prioritou ministra“ uverejnil minulý týždeň v SME.
Reklamný článok má propagovať Značku kvality Sk. Začína sa konštatovaním, že kvalitu a bezpečnosť potravín zaraďuje minister medzi priority svojho rezortu. Inzerát dopĺňa fotografia Simona, pri mene má stranícku príslušnosť.
Minister vysvetľuje, že reklama je súčasťou kampane Národného programu podpory poľnohospodárskych výrobkov a potravín. V článku sa píše o plánoch ministerstva v tejto oblasti.
„Na verzii, ktorú som videl, stranícka príslušnosť nebola. Povedal som kolegom, že to tam nemuselo byť,“ povedal Simon. Inak je s inzerátom spokojný. Ministerstvo podľa neho bude v kampani pokračovať. Fotografia ministra ani stranícka príslušnosť v nej už nebudú.
Práve Simon po nástupe do funkcie kritizoval, že za peniaze ministerstva si HZDS dalo vlani vytlačiť predvolebné letáky.
Faktúru na sumu 8250 eur následne poslal na sekretariát Mečiarovej strany, ktorá ju preplatila. Tvrdila, že išlo o nedorozumenie. Simonov inzerát sa podľa ministerstva s týmto porovnávať nedá.
V roku 2006 si ministri za KDH Vladimír Palko a Daniel Lipšic objednali miliónové prieskumy verejnej mienky, ktoré obsahovali aj otázky týkajúce sa ich imidžu.

Beata
Balogová
