AKTUALIZOVANÉ 10:12

Na dodávateľa digi-učiva vraj útočí konkurent

Dodávateľ digitálneho učiva zákazku nevysvetlil. Hovorí o kampani konkurencie.

Predmety majú byť interaktívne.(Zdroj: SME – GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Štát zaplatí za účasť učiteľov na projekte, ktorý mal byť zadarmo. Na 320 školách od začiatku roka testujú Planétu vedomostí spoločnosti Agemsoft, ktorú chce ministerstvo školstva neskôr bez súťaže nakúpiť pre všetky školy za šesť až 12 miliónov eur.

„Každý učiteľ, ktorý sa aktívne zapojil do testovacieho projektu a v jeho závere pripraví správu prostredníctvom formulára, má nárok na odmenu 50 eur,“ povedala hovorkyňa ministerstva Miriam Žiaková. Celkové náklady môžu byť najviac okolo 16-­tisíc eur.

Ministerstvo na začiatku roka tvrdilo, že Agemsoft ponúkol digitálne učivo z piatich predmetov na testovanie bezodplatne. Štát však firme platí tisíce eur za telefonickú podporu a školenia pre učiteľov.

Prečitajte si reakcie Agemsoftu aj Jána Žabku

Fronc by postupoval inak

Ministerstvo školstva chce, aby mali všetky školy produkt už od septembra. Zákazku zadáva priamo, bez súťaže, opierať sa chce o hodnotenie učiteľov na júnovej konferencii. Odvoláva sa tiež na tender počas pôsobenia ministra Jána Mikolaja (SNS), na základe ktorého sa projekt dostal do škôl.

„Najskôr by som to dal posúdiť skupine odborníkov,“ hovorí exminister školstva a poslanec KDH Martin Fronc. Tvrdí tiež, že ministerstvo by malo veľké zákazky riešiť cez tendre. „Pokiaľ sa dá.“ Postup Jurzycu sa nepozdáva predsedovi školského výboru parlamentu Dušanovi Čaplovičovi (Smer). „Nejde transparentnou cestou, ktorou sa rozhodla ísť táto vláda.“

Ministerstvo zdôrazňuje, že celý proces ešte nie je uzavretý. „Neskončil sa ešte proces rokovacieho konania bez zverejnenia a dôležitý bude aj výsledok konferencie.“

Firma: Je to kampaň

Firma Agemsoft kritiku považuje za kampaň. V platenom stanovisku pre tlačové agentúry napísala, že podľa nej ide o „praktiky nekalej hospodárskej súťaže zo strany konkurentov“.

Odmietla tiež spájanie s Mikolajom. „Spoločnosť nemala nikdy žiadny priamy kontrakt s ministerstvom školstva pod vedením pána Mikolaja,“ uviedol akcionár Martin Šamaj.

Za Mikolaja vyhrala tender na školské Dátové centrum skupina dodávateľov, spoločnosť Siemens s podporou Agemsoftu.

Učebnice treba

Digitálne učivo nemá podľa ministerstva nahrádzať chýbajúce učebnice. Učitelia si však Planétou vedomostí môžu pomôcť. Cez počítače, premietanie, interaktívne tabule môžu využívať cvičenia, testy či robiť pokusy.

Učiteľ základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským Alexander Fibi hovorí, že digitálne učivo v niektorých regiónoch nevyužijú. „Je to dobrá učebná pomôcka, ale učebnice sú nevyhnutnosťou, napríklad pre Rómov.“

Zatiaľ chýba 170 titulov učebníc, ministerstvo nevie, koľko ich dokáže do septembra zabezpečiť.

Reakcie firmy AGEMSOFT

Prečo Planéta vedomostí prekáža pánovi Žabkovi a spoločnosti aSc?

V denníku Sme bol uverejnený dňa 30.5.2011 článok, ktorý na prvý pohľad možno u mnohých čitateľov vzbudí dojem, že Planéta vedomostí je to najhoršie, čo mohlo slovenské školy postihnúť.

Čitateľ sa z pre nás neznámeho dôvodu nedozvie o kvalitách Planéty vedomostí prakticky nič. Nedozvie sa o stovkách, respektíve tisícoch pozitívnych referencií od učiteľov, detí a tých, ktorí sa s Planétou zoznámili. Napriek tomu, že sme denníku Sme konkrétne ukážky a názory poskytli. Okrem iného sme im poskytli aj štatistiku návštevnosti portálov, na ktorých učitelia s digitálnym vzdelávacím obsahom Planéta vedomostí pracujú. Od začiatku roku 2010 sú to nasledovné nezanedbateľné čísla:

Viac ako 5.000.000 zobrazení vzdelávacích objektov

Viac ako 500.000 návštev

Odučených bolo niekoľko 1000 hodín na školách učiteľmi používajúcimi Planétu vedomostí

Učitelia vytvorili tisíce prezentácii, domácich úloh a zadaní pre deti

Digitálny obsah Planéta vedomostí vychádza a anglického originálu Universal Curriculum, ktorý vytvorila spoločnosť Young Digital Planet patriaca pod významnú fínsku spoločnosť SANOMA. SANOMA patrí k najväčším vydavateľom na svete. Universal Curriculum je dnes už implementovaný v rôznych vzdelávacích projektoch v 25 krajinách sveta v šiestich jazykoch a implementovali ho do vzdelávacích systémov jednak viaceré lokálne ministerstvá školstva a jednak významné vzdelávacie spoločnosti. Napr. spoločnosť Pearson, najväčšia vzdelávacia spoločnosť na svete, implementuje v súčasnosti digitálny vzdelávací obsah Universal Curriculum do systému vzdelávania v Austrálii. Na tvorbe Universal Curriculum sa podieľali stovky odborníkov tak zo škôl, univerzít z viacerých krajín, ako aj vývojárov z komerčnej sféry. Vývoj trval približne tri a pol roka tímu cca 250 ľudí.

Ponúkli sme denníku Sme bezplatne pre všetkých ich čitateľov sprístupnenie vzorových lekcií Planéty vedomostí, aby si rodičia a celá verejnosť mohla spraviť reálny obraz o kvalite učebnej pomôcky, ktorou sa môžu už dnes ich deti vzdelávať a o nástroji pre učiteľov, ktorý dostávajú do rúk a môžu si ho prispôsobiť svojim vzdelávacím potrebám. Táto ponuka ostala bez reakcie.

Poskytli sme denníku Sme aj vyjadrenie pani učiteľky s jej menom a školou na ktorej učí, aby sa s ňou prípadne mohli spojiť a získať jej vyjadrenie. Tento e-mail nám prišiel cca pre dvoma týždňami a práve takáto spätná reakcia od učiteľov nám dáva energiu pokračovať ďalej v našom úsilí – spraviť niečo hodnotné pre učiteľov, deti a celú spoločnosť. Jej názor bol nasledovný:

„Dobrý deň!

Chcem sa s Vami podeliť o moje skúsenosti s portálom Planéta vedomostí (PV).

Už od minulého školského roka poznám Planétu vedomostí. V tomto roku som sa zúčastnila aj certifikovaného školenia Učiteľ PV.

PV považujem za výbornú učebnú pomôcku pre nás učiteľov i žiakov . Dosiaľ som využívala pripravené prezentácie k danému učivu - vybrala som tie animácie, cvičenia, ktoré mi k danej téme vyhovovali (no len priamo z daného predmetu, presne z jednej lekcie) .

No, ale objavila som (sama pre seba ) OBROVSKÝ význam PV.

Nedávno som preberala na matematike tému PRIAMA ÚMERNOSŤ. Množstvo príkladov v učebnici, skvelé animácie na PV. Ale zistila som, že žiakom chýba PREPOJENIE SO ŽIVOTOM. A tak mi napadla téma BÚRKA - jav taký obyčajný, v lete takmer každodenný. Vyhľadala som na PV materiály k danej téme (čo je to, ako vzniká, prečo sa skôr blýska ako zahrmí, ako ďaleko je búrka,.............) . Využila som materiály z matematiky, fyziky - rôzne zákonitosti, o ktorých žiaci ešte nevedeli. Všetko som spracovala do pracovného listu. Žiaci pracovali na počítačoch vo dvojiciach, počúvali ukážky, počítali, kreslili grafy - no veľká škoda, že som nemala kameru - pretože takú prácu na hodine som ešte asi nezažila.

Nasledoval pracovný list k téme CHLIEB - opäť niečo také obyčajné, ale koľko materiálu som z PV mohla využiť (ako kysne chlieb, ako sa pečie,....) a opäť prepojenie s chémiou (i keď nie všetkému ešte rozumeli), matematikou. Úplne úžasné bolo, keď žiaci doma piekli chlieb a priniesli nám ho aj na ochutnávku. Ďalšia skvelá hodina.

Piataci preberali na geografii učivo o slnečnej sústave. Skvelé animácie na PV, tabuľky a práca s textom. Žiaci sa naučili počítať aritmetický priemer, zistili zaujímavosti o jednotlivých planétach. Dokonca si zahrali hru a poskladali si PUZZLE .

A už mám aj novú tému (ktorú si vybrali sami žiaci) - vraj DINOSAURY (už sa teším, ako využijem portál PV).

Pracovné listy (PL) dopĺňam o vlastné Hot Potky, rôzne články z internetu, zameriavam sa na čitateľskú gramotnosť . Žiaci pracujú aj doma, pretože všetky PL sú spracované formou ÚLOHY. Všetko si môžu opäť prehrať, pozorne počúvať, zapisovať si. Posielam Vám aj ukážky PL (určite v budúcnosti spracujem aj metodiky, i keď príprava jedného PL mi vždy zaberie celú sobotu :) ) .

Môžem skutočne povedať, že PLANÉTA VEDOMOSTÍ priniesla do môjho učiteľského života NOVÝ ROZMER - a hlavne ŽIVOT.

Za toto všetko Vám veľmi ĎAKUJEM.“

Denník Sme, veríme, že len nedopatrením poskytol nadštandardný priestor konkrétnej podnikateľskej skupine, ktorá má priamy záujem poškodzovať našu spoločnosť a Planétu vedomostí. Redaktorka nás o tejto skutočnosti vôbec neinformovala. Nemali sme tak možnosť reagovať na ich slová, ktoré sú zavádzajúce a nepravdivé.

V článku sa spomína ako fakt, že existuje konkurencia – firma aSc. Tento „fakt“ je čitateľovi ponúkaný ako pravdivý, hoci ich produkt digitálneho obsahu ani zďaleka nespĺňa čo i len elementárnu možnosť porovnania s Planétou vedomostí. Túto skutočnosť potvrdzuje aj to, že pán Gottweis sa nemieni uchádzať o zákazku. A to aj napriek tomu, že túto možnosť má!! Ministerstvo školstva priam vyzvalo európsky hospodársky priestor, aby sa prihlásili potenciálni konkurenti, ak existujú a predložili porovnateľné riešenie ako je Planéta vedomostí. Spravilo tlačovú konferenciu ešte pred spustením oficiálneho publikovania v európskom aj slovenskom vestníku pre verejné obstarávanie. Prečo spoločnosť aSc nereflektovala na túto oficiálnu výzvu? Odpoveď je jasná – pretože nemajú konkurenčný produkt a ich zámerom je poškodiť dobré meno spoločnosti AGEMSOFT a Planéty vedomostí. Podstatou podnikania zo zákona, ale najmä ZDRAVÉHO ROZUMU je dosahovať zisk, a týka sa to aj aSc. Na svete neexistuje firma, ktorá by dobrovoľne nevyužila možnosť uspieť!

Na rozdiel od pána Sadloňa, či ďalších s Planétou vedomostí spokojných špičkových pedagógov, dostal veľký priestor pán Žabka. Ten má, samozrejme, právo na svoj názor. Ale: demokracia je aj diskusia a súťaž. Pre férovú diskusiu je však jednou z podstatných a nevyhnutných podmienok, aby bolo jasné, kto koho a aké záujmy presadzuje. Za legitímne prirodzene považujeme aj férovú súťaž podnikateľských subjektov a záujmov. Tie by však mali byť jasné a nie skryté. Pán Žabka je však prepojený so skupinou, ktorá v školstve podniká, zarába a, samozrejme, rada by zarábala viac - aSc. Tejto skupine dokázateľne Planéta vedomostí prekáža. To by samo osebe nebolo nič zlé, problémom a veľmi vážnym je však to, keď jej jednotliví členovia skrývajú svoj obchodný záujem za záujem verejný. Čitateľ sa o prepojení pána Žabku a aSc nedozvie NIČ!

Pár faktov na dokreslenie situácie:

Ján Žabka
  • autor učebníc matematiky pre druhý stupeň ZŠ (učebnice ešte za ministra Mikolaja kupoval štát)
  • autor pracovných zošitov z matematiky s elektronickou nadstavbou
  • organizuje aktívne útočiacu kampaň medzi učiteľmi na rôznych verejných aj neverejných fórach voči PV – napr. konferencia súkromných škôl, blog – zborovna.sk, časopis Dobrá škola a ďalšie
  • predaj pracovných zošitov p. Žabku (komerčná aktivita!!) zabezpečuje aSc s.r.o. (Ján Gottweis)

aSc – softvérová firma, Ján Gottweis - majiteľ

  • existuje osobné prepojenie medzi p. Žabkom a Gottweisom (obaja v článku Sme vystupujú)
  • má vo veľkom počte škôl riešenie na organizáciu rozvrhov, školskej agendy – aSc agenda
  • snaží sa presadiť aj s e-learningom, domáce úlohy cez internet, digitálny obsah v neporovnateľnom rozsahu a kvalite spracovania k Planéte vedomostí, ponúka elektronickú nadstavbu pre pracovné zošity – Ján Žabka
  • Planéta vedomostí v spojení s prepojenými tlačenými produktmi, napr. metodiky a pracovné zošity od vydavateľstva RAABE sú pre aSc obchodnou hrozbou, ktorá má potenciál zobrať im značnú časť trhu

Sme presvedčený, že aSc a p. Žabkovi ide jednoznačne o vlastný ekonomický prospech, ktorý ukrývajú za verejný záujem a , žiaľ, denník Sme to aj tak prezentoval. Podľa nás ide jednoznačne o praktiky nekalej hospodárskej súťaže. Na záver by sme vám chceli pripomenúť, že 14 júna bude konferencia, na ktorej bude vyhodnotený veľký testovací projekt Planéty vedomostí. Sme presvedčení, že tam je demokratický priestor na diskusiu. Pretože najmä učitelia a široká pedagogická obec by mala rozhodnúť, čo slovenskému školstvu skutočne môže pomôcť.

Ing. Ján Trubač

AGEMSOFT, predseda predstavenstva

Prikladáme aj vyjadrenie väčšinového akcionára spoločnosti AGEMSOFT, a.s., ktorý stojí osobne za financovaním tohto celospoločensky veľmi významného projektu, akým Planéta vedomostí pre učiteľov a deti na Slovensku rozhodne je.

Ako väčšinového akcionára spoločnosti AGEMSOFT a. s., ma pobúrilo spájanie s bývalým ministrom školstva Jánom Mikolajom v súvislosti s Planétou vedomostí. Spoločnosť AGEMSOFT nemala NIKDY žiaden priamy kontrakt s ministerstvom školstva pod vedením pána Mikolaja. Faktom je že, AGEMSOFT s Planétou vedomostí uspel u stoviek učiteľov, ktorých sa môžete opýtať a ktorí s Mikolajom nemajú nič spoločné. Pán Mikolaj podľa môjho občianskeho názoru v pozícii ministra pracoval najmä na svojom vlastnom obohacovaní, je obyčajný zlodej a mal by čeliť trestnému stíhaniu. Som šokovaný a považujem za výsmech, že denník SME dáva priestor takejto osobe, aby sa vyjadrovala k budúcnosti školstva.

RNDr. Martin Šamaj, CSc

Reakcia Jána Žabku

Vážená pani Petková.

Dovoľte, aby som zareagoval na reakciu pána Trubača z Agemsoftu, nakoľko v nej spomína aj moju osobu. Keďže som sa s pánom Trubačom stretol pred niekoľkými mesiacmi aj osobne (podobne aj s Romanom Baranovičom), preposielam kópiu mojej odpovede aj im.

V prvom rade by som rád upozornil, že to, že som spoluautor učebníc matematiky, pracovných zošitov z matematiky, mnohých článkov z didaktiky matematiky a ďalších materiálov súvisiacich s matematikou, som nikdy netajil, nepísal som ich pod pseudonymom, dokonca som to napríklad v článku pre Dobrú školu aj v diskusii na Konferencii súkromných škôl sám zdôraznil.

Práve to, že som uspel v konkurze ako spoluautor učebníc matematiky, by malo znamenať, že mám konkrétnu predstavu o vyučovaní matematiky, že viacerí odborníci z MŠ SR a ŠPÚ posúdili moju predstavu učebníc ako správnu a v súlade s reformou. Preto považujem za svoju povinnosť ako odborníka, člena ústrednej predmetovej komisie v rokoch 2009 – 2011 a mnohých ďalších inštitúcií sa k odbornej stránke veci vyjadrovať.

Planéta vedomostí ako produkt je na Slovensku už dlhšie obdobie a chápal som ju ako jeden z viacerých produktov, ktoré si môžu školy zakúpiť. V tomto čase som sa k Planéte vedomostí verejne nevyjadroval, nakoľko si stále myslím, že každá škola, resp. učiteľ by mal mať právo učiť spôsobom, ktorý mu vyhovuje.

Verejne som prejavil svoj názor na Planétu vedomostí až v čase, keď MŠ SR zverejnilo možnosť, že by sa kúpila všetkým školám. To je práve ten problém. Každý produkt má právo pôsobiť na trhu (aj Planéta vedomostí, aj pracovné zošity z matematiky, atď.). Avšak Planéta vedomostí chce podľa informácií z médií trh opustiť. Jednak stále trvám na tom, že si myslím, že to je v rozpore s tým, čo proklamovali súčasné vládne strany. Zároveň z toho vyplýva, že Planéta vedomostí musí spĺňať omnoho vyššie štandardy, ako bežný produkt na trhu, a zároveň aj strpieť kritiku a odborne na ňu reagovať. S rovnakou kritikou sa stretávam aj ja s mojimi učebnicami a snažím sa na ňu odborne reagovať na rôznych fórach. Aj táto kritika je dôsledkom toho, že sa jedna učebnica zakúpila pre všetkých žiakov, čo nepovažujem za dobrý stav, na čo som od začiatku pri učebniciach upozorňoval. Kritika je súčasťou školského, pedagogického, didaktického a odborného prostredia.

Po zverejnení, že sa má Planéta vedomostí zakúpiť všetkým školám, som sa stretol s pánom Repovským – generálnym riaditeľom sekcie regionálneho školstva na MŠ SR, kde som ho informoval presne o tom, že pokiaľ je Planéta vedomostí jeden z produktov na trhu, je to v poriadku s tým, že ja ju používať nechcem a nebudem (a ani mnohí moji kolegovia). Ak by sa však mala kúpiť všetkým školám, tak som ho upozornil, že obsahuje mnoho chýb a didakticky nesprávnych postupov a z toho dôvodu nie je podľa môjho názoru vhodné, aby ju MŠ SR zakúpilo. Bolo mi povedané, že na odstraňovaní chýb v nej sa pracuje.

Následne som sa po komunikácii s pánom Baranovičom – riaditeľom ÚIPŠ, stretol s pánom Trubačom zo spoločnosti Agemsoft. Ten mi ponúkol spoluprácu, čo som chápal tak, že zo strany AGEMSOFTU je záujem produkt zlepšovať. Túto ponuku som odmietol so zdôvodnením, že Planéta vedomostí podľa môjho názoru nie je dobrý a ani v krátkej dobe opraviteľný produkt. Ďalej ma pán Trubač spolu s pánom Halákom z EDEA partners požiadali, aby som im aspoň odporučil odborníkov, ktorí by im pomohli. Napísal som im kontakt na pána Černeka – spoluautora našich učebníc a autora učebníc pre 1. stupeň ZŠ. Na spomenutom stretnutí som sa pokúsil vysvetliť obom zúčastneným, že moje výhrady sú čisto odborné a že sa týkajú didaktického a odborného spracovania Planéty vedomostí.

Následne sme prostredníctvom sociálnych sietí diskutovali s Romanom Baranovičom, s ktorým sa poznáme z vysokej školy. Táto diskusia neostala nepovšimnutá a bolo mi ponúknuté, aby som svoje odborné výhrady napísal pre časopis Dobrá škola, ktorý vydáva spoločnosť Exam testing. To som aj učinil. Chcem upozorniť, že Roman Baranovič, ktorý označuje Planétu vedomostí ako dobrú voľbu pre školy, označil môj článok za dobrý. Napísal, že kladiem dobré otázky a že sa na ne pokúsi odpovedať. Rovnako Roman Baranovič reagoval aj na panelovú diskusiu k digitálnym učebniciam, ktorej sme sa spoločne zúčastnili na konferencii súkromných škôl pri Poprade. Po skončení diskusie sme obaja skonštatovali, že podobné diskusie posúvajú veci dopredu a že si ju môžeme niekedy zopakovať. Moju kritiku teda osoba z priamo riadenej organizácie MŠ SR zodpovedná za príslušný projekt považovala za vecnú. Nerozumiem potom označeniu mojich vystúpení zo strany pána Trubača ako „aktívna útočiaca kampaň“. Je to teda normálna kritika, ako tvrdí Roman Baranovič alebo aktívna útočiaca kampaň? Aká kritika produktu by potom nebola aktívnou útočiacou kampaňou? Bolo by vôbec možné kritizovať nejaký produkt, ktorý sa má zakúpiť na školy?

Následne som bol oslovený z redakcie SME Vami, pani Petková, kde som Vám poslal linky na články a diskusie, ktoré sa Planéte vedomostí venovali a do telefónu som Vám povedal niektoré moje odborné a vecné výhrady, ktoré som už zverejnil. Vy ste niečo z tohto rozhovoru, článkov a diskusií vybrali a zaradili do svojho článku.

Dovoľte, aby som sa ohradil voči tomu, že skrývam svoj osobný záujem za záujem verejný. Ako som už písal vyššie, nič neskrývam, naopak, všetkých záujemcov o rozhovor upozorňujem, že som spoluautor učebníc matematiky.

Pán Trubač vo svojom liste píše: „V článku sa spomína ako fakt, že existuje konkurencia – firma aSc. Tento „fakt“ je čitateľovi ponúkaný ako pravdivý, hoci ich produkt digitálneho obsahu ani zďaleka nespĺňa čo i len elementárnu možnosť porovnania s Planétou vedomostí. ... Prečo spoločnosť aSc nereflektovala na túto oficiálnu výzvu? Odpoveď je jasná – pretože nemajú konkurenčný produkt....“ Na inom mieste však už píše, že ide o môj vlastný ekonomický prospech. Aký prospech by som mal, keď neponúkam nič, čo môže konkurovať Planéte vedomostí? Ako mi môže ísť o môj prospech, keď mňa oslovil denník SME ako odborníka? Nie ja som oslovil denník SME, že sa chcem vyjadriť k Planéte vedomostí.

Navyše, pán Trubač používa spojenia „podnikateľská skupina“. Dovoľujem si upozorniť, že rovnako aj spoločnosť AGEMSOFT a JA by sme paradoxne mohli byť označení ako podnikateľská skupina, nakoľko moje učebnice tlačí vydavateľstvo ORBIS PICTUS ISTROPOLITANA a spoločnosť AGEMSOFT spolupracuje presne s týmto istým vydavateľstvom (www.zivaucebnica.sk). Vari to, že autorsky pracujem na zbierke úloh, ktorá nemá byť (a podľa slov pána Trubača ani nie je) konkurenciou Planéte vedomostí, mi neberie právo hovoriť svoj názor na produkt, ktorý sa má zakúpiť pre všetky školy na Slovensku? To by znamenalo, že akýkoľvek článok, učebnica, zbierka úloh by jeho autora vyraďovala z možnosti zúčastniť sa diskusie o iných produktoch zo školského prostredia, ktoré chce MŠ SR zakúpiť všetkým. To by znamenalo, že by zanikla diskusia a bol by prípustný iba jeden názor.

Pokúsim sa vysvetliť ešte raz môj pohľad: v konkurenčnom prostredí je súťaž medzi rôznymi zbierkami, učebnicami, digitálnymi materiálmi. Je to v poriadku a má to tak podľa môjho názoru byť. Školy, učitelia a žiaci si vyberajú, čo si kúpia. Ak však má byť akýkoľvek produkt zaradený mimo tohto prostredia a zakúpený všetkým školám, mal by prejsť viacúrovňovou recenziou odborníkov, mal by byť schopný strpieť kritiku a reagovať na ňu – podobne ako akákoľvek učebnica. Neviem, ako sa dá kritika produktu z matematiky, fyziky, chémie, prírodovedy, o ktorom sa uvažuje, že bude zakúpený všetkým školám, a ktorý podľa môjho názoru nie je kvalitný, nazvať nekalou hospodárskou súťažou. I keď som tvorcom učebníc, pracovných zošitov, čí článkov z matematiky.

V Bratislave 30. 5. 2011 Ján Žabka

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 145
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 7 590
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 330
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 113
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 093
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 226
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 079
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 875
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 071
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 976

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kuriózny zločin spred 50 rokov ožíva vďaka novinárovi Romanovi Kaliskému

Vlastnú susedu chcela utopiť v odpadovej šachte, napokon dostala 6 rokov.

TECH

Objavili prepojenie medzi autizmom u vnúčat a fajčením v tehotenstve

Fajčenie môže ohroziť aj vaše vnúčatá.

ŠPORT

Slováci porazili Nórov, opäť im dali tri góly

Slováci si udržali čisté konto.

Neprehliadnite tiež

Facebook Live: Viezli sme sa po trase, po ktorej Remiáš prešiel naposledy

V sobotu 29. apríla uplynulo presne 21 rokov od okamihu, kedy tragicky zahynul Róbert Remiáš.

Brexit bude podľa Fica bolieť, ale ak má niekoho viac, tak Britániu

Premiér tvrdí, že lídri krajín EÚ preukázali jednotu a odhodlanie ísť spoločne do rokovania o brexite.

Fico sa chce pozrieť na financovanie mimovládnych organizácií

Slovenský premiér chce zistiť aké majú mimovládky pozadie a kto ich financuje.

Povodne majú už tretiu obeť. Na Liptove sa utopil rafter

Pri Liptovskom Hrádku sa utopil Poliak, ktorý chcel spolu s partiou raftovať na rozbúrenej rieke.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop