SME

Peniaze z novej mediálnej školy nepotečú do syndikátu

Po piatich rokoch naťahovačiek vláda zrejme odsúhlasí vznik Akadémie médií.

BRATISLAVA. Ani nová súkromná vysoká škola nemusí pomôcť Slovenskému syndikátu novinárov, ktorý nemá peniaze na fungovanie.

Minister školstva Eugen Jurzyca z SDKÚ v najbližších dňoch predloží vláde návrh, aby odsúhlasila vznik Akadémie médií, za ktorou stojí Ján Füle, bývalý predseda syndikátu, hovorca prezidenta Rudolfa Schustera či šéf prezidentskej kampane Ivety Radičovej z SDKÚ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poskytovať by mohla len bakalárske vzdelanie asi tridsiatim študentom ročne.

Füle sa školu pokúša založiť päť rokov. Jej vzniku bránil minister Ján Mikolaj z SNS. Vláde neposunul návrh, hoci Akreditačná komisia v roku 2006 uznala, že akadémia splnila podmienky a mala garantov pre študijné odbory mediálna a marketingová komunikácia.

SkryťVypnúť reklamu

Majetok nemajú

„Prekážalo mi, že by vznikla malilinká škola s dvoma odbormi bez technického zabezpečenia,“ tvrdí Mikolaj. „Počet študijných programov nie je rozhodujúci pri vzniku vysokej školy,“ odkázal Jurzyca.

Akadémia podľa Füleho nič nevlastní. Priestory aj techniku má poskytnúť syndikát, jeden z jej zakladateľov.

Ako neziskovú organizáciu ju založili ešte piati členovia spolku. Okrem Füleho je medzi nimi exšéfka syndikátu Zuzana Krútka.

Škola má sídliť v budove syndikátu v lukratívnej časti Bratislavy na Župnom námestí. Využívať má aj televízne a rozhlasové štúdio, ktoré syndikát buduje cez projekt Mediaregion.

Platenie nájmu odložia

Školné určili na 560 eur za semester. Füle priznal, že syndikát získa len peniaze za prenájom.

SkryťVypnúť reklamu

Podpredsedníčka syndikátu Zuzana Krútka tvrdí, že ani nájomné nebudú určitý čas pýtať. „Pôjde o akúsi formu pôžičky pre akadémiu, ktorá sa bude len rozbiehať.“ Podrobnosti nepovedala.

Syndikát pritom zvažuje, že budovou sa zaručí za úver. Jeho šéf Peter Kubínyi sa k záležitosti nevyjadrí, kým vláda o akadémii nerozhodne.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 438
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 283
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 557
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 520
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 888
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 555
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 373
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 125
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu