BRATISLAVA. Jej slabú obsažnosť obhajoval dnes pred novinármi slovami, že i keď v nej nie sú zvýraznené hlavné priority, rezort má ucelenú predstavu o tom, čo treba v tejto oblasti zlepšovať.
Podľa jeho slov sa mohlo stať, že čitatelia koncepcie získali pocit, že všetky ciele stanovené ministerstvom sú rovnocenné. Rezort však v dohľadnom čase hodlá zverejniť jasné priority v oblasti regionálneho školstva.
Odborná verejnosť kritizuje ministerstvo za to, že do pripomienkového konania posunula koncepciu, ktorá je bez vízie, namiesto konkrétnejšieho konceptu vypracovaného externými poradkyňami štátneho tajomníka Jaroslava Ivanča (SDKÚ-DS). Ten aj napriek kritickým posudkom verí, že koncepcia bude úspešná. Do pripomienkového konania prešla na základe širšej diskusie. "Treba ju čítať s porozumením," poznamenal.
Podpredsedníčka školského výboru NR SR Jana Žitňanská (KDH) sa však domnieva, že by bolo potrebné robiť radikálnejšie opatrenia. Predložená koncepcia vzbudila podľa jej slov rozpaky. V rozhovore pre TASR uviedla, že viacerí odborníci apelujú na jej stiahnutie a nahradenie dokumentom, ktorý vypracovali Ivančove poradkyne. Ten je podľa jej názoru konkrétnejší, má víziu, od neho sa dalo odraziť a začať robiť reformy.
"Myslím si, že táto koncepcia je kľúčová, odborná verejnosť na ňu čakala. Koncepcia, ktorá bola daná do medzirezortného pripomienkového konania, síce pomenúva množstvo rôznych problémov, pravdou je, že absentujú konkrétne priority," tvrdí poslankyňa KDH. Žitňanská by bola oveľa radšej, keby sa otvorenejšie pomenovali problémy. Spomenula napríklad otázku hodnotenia učiteľov na základe kreditov. KDH kritizovalo takto schválenú legislatívu. "Teraz sa to bude trošku upravovať, ale tiež si myslím, že by bolo lepšie vstúpiť do toho razantnejšie a odvážnejšie, aby učitelia naozaj cítili, že je tu záujem zlepšiť ich pracovné podmienky," vysvetlila.
Ministerskú koncepciu už kritizovali aj mimovládne organizácie.