SME

Kampaň sa začala, bude špinavá a ostrá

BRATISLAVA - Do volieb zostáva ešte takmer pol roka, ale niektoré politické strany už začali s kampaňou. Agresivitou a intenzitou vyniká zatiaľ Smer, ktorý už napáda konkurenčné strany.

„Predvolebná kampaň bude dosť konfrontačná. Medzi jadrom vládnych strán a opozíciou ostali zlé vzťahy a navyše vznikol subjekt, ktorý už naznačil, že bude veľmi útočný,“ hovorí prezident Inštitútu pre verejné otázky Grigorij Mesežnikov. Podľa neho bude agresivita kampane porovnateľná s tou, ktorá je práve v Maďarsku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

U južných susedov sa politici vyzývajú na súboje, podpredseda vládneho Fideszu László Kövér dokonca odporcom vlády odporučil, aby sa obesili.

„Podľa toho, čo už teraz podniká Smer, je celkom možné, že aj u nás budú niektoré strany používať neférové spôsoby,“ povedal Mesežnikov. Myslí si však, že čas na predvolebnú aktivizáciu už nastal.

SkryťVypnúť reklamu

Mnohé strany s takým skorým nástupom nepočítali, nemajú vymyslenú stratégiu ani motto svojej kampane. „Pracujeme na tom, ale ešte je skoro. Keby sme začali kampaň už teraz, nezmestili by sme sa do rozpočtu,“ hovorí predseda SOP Pavol Hamžík.

Generálny sekretár SDKÚ Ivan Šimko povedal, že strana o podrobnostiach kampane ešte nerozhodla. „Môj názor je taký, že dôraz treba dať na stretávanie s ľuďmi.“

Zakladateľ SDA Peter Weiss: „Sme oproti iným stranám pozadu, ešte len budeme mať ustanovujúci snem. Ale isté je, že kampaň nebude drahá ani útočná.“

Žiadne útoky na iné strany nepredpokladajú ani v SDĽ a o kampani sa rozhodne koncom mája. Vedúca komunikačného úseku SDĽ Alena Behúnová hovorí: „Budeme predstavovať program a nové tváre, veľký dôraz bude na priamu komunikáciu v teréne.“

SkryťVypnúť reklamu

Pred voľbami v roku 1998 používala SDĽ na výjazdy do terénu tzv. Migmobil - obytnú Aviu. Po mestách mali plagáty s mottom Slušne žiť. Lídri Weiss, Schmögnerová, Migaš, Ftáčnik a Fico v červených tričkách pozerali z billboardu na voličov. V SDĽ je z nich už len Migaš.

Podpredseda HZDS Sergej Kozlík o ústrednom motíve kampane povedal: „Ešte si počkajme. Je to otvorené.“ O spôsobe, ktorým hnutie osloví ľudí, podotkol, že kampaň nebude nákladná. „Stretnutnia s ľuďmi boli vždy silnou stránkou HZDS. Kľúčovými však budú neformálne stretnutia s občanmi.“

Šéf volebného tímu SMK László Gyurovszky nevedel povedať, čo bude mottom kampane. „SMK dá dôraz na stretnutia s ľuďmi,“ hovorí.

KDH už predstavu má: „Mottom našej kampane bude - zákon platí pre všetkých rovnako,“ hovorí predseda Pavol Hrušovský. Ľudí nechcú kresťanskí demokrati oslovovať žiadnymi megamítingami, ale nespočetnými stretnutiami na uliciach, pred fabrikami, v obchodoch. „Všade tam, kde sa môžeme dostať k ľuďom.“

SkryťVypnúť reklamu

„Naším mottom zatiaľ je, že Slovensko je a bude pre voličov, ak o tom budú chcieť sami rozhodnúť. Ale motto je len vec určitého výrazu a práve na predvolebnej kampani pracujeme,“ hovorí predsedníčka SNS Anna Malíková, ktorá by chcela osloviť najmä nerozhodnutých voličov alebo tých, ktorí nechcú ísť voliť. „Ešte tvoríme stratégiu. Využijeme všetky prostriedky oslovenia, dôraz bude na osobnom kontakte s voličmi.“

Kampaň Smeru bude pravdepodobne veľmi drahá, množstvo plagátov a billboardov už v súčasnosti muselo stáť milióny. Zákon hovorí, že v predvolebnej kampani môže strana minúť na svoju propagáciu maximálne 12 miliónov korún (vrátane dane z pridanej hodnoty). Oficiálna kampaň sa začína tridsať dní pred voľbami. Ak si strana zaplatí billboardy napríklad štyridsať dní predtým, do výdavkov na propagáciu sa to už nepočíta. „To je určitý problém, ktorý by mal zákon upraviť. Len je otázne, kto financuje kampaň - či sa vynakladajú prostriedky politických strán, alebo nejakých sponzorov,“ povedal Mesežnikov.

SkryťVypnúť reklamu
Viac v rubrike KAMPAŇ

Autor: rf, sp

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Drobné čiary na stene? Niekedy je to začiatok veľkého problému
  2. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť
  3. Slováci nechcú skládky. Aké je iné riešenie?
  4. Signature vône podľa osobnosti
  5. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  6. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  2. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  4. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  6. Budvar stavia na tradícii a darí sa mu lepšie ako kedykoľvek
  7. Signature vône podľa osobnosti
  8. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 13 706
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 11 041
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 6 200
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 016
  5. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom 4 443
  6. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 4 227
  7. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis 3 772
  8. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 3 580
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Stanislav Lobotka

Slovák nastúpil po hodine hry.


TASR
Pavel Nedvěd.

Podmienku dostal aj bývalý predseda klubu Agnelli.


TASR
Montreal Canadiens - Pittsburgh Penguins: ONLINE prenos z prípravného zápasu NHL.

Sledujte s nami ONLINE prenos z prípravného zápasu NHL: Montreal Canadiens - Pittsburgh Penguins.


Slovenská reprezentácia žien v šípkach počas WDF Europe Cupu 2024 v Šamoríne.

V nominácii nechýba majster Slovenska či líder rebríčka.


SkryťZatvoriť reklamu