SME

Kampaň sa začala, bude špinavá a ostrá

BRATISLAVA - Do volieb zostáva ešte takmer pol roka, ale niektoré politické strany už začali s kampaňou. Agresivitou a intenzitou vyniká zatiaľ Smer, ktorý už napáda konkurenčné strany.

„Predvolebná kampaň bude dosť konfrontačná. Medzi jadrom vládnych strán a opozíciou ostali zlé vzťahy a navyše vznikol subjekt, ktorý už naznačil, že bude veľmi útočný,“ hovorí prezident Inštitútu pre verejné otázky Grigorij Mesežnikov. Podľa neho bude agresivita kampane porovnateľná s tou, ktorá je práve v Maďarsku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

U južných susedov sa politici vyzývajú na súboje, podpredseda vládneho Fideszu László Kövér dokonca odporcom vlády odporučil, aby sa obesili.

„Podľa toho, čo už teraz podniká Smer, je celkom možné, že aj u nás budú niektoré strany používať neférové spôsoby,“ povedal Mesežnikov. Myslí si však, že čas na predvolebnú aktivizáciu už nastal.

SkryťVypnúť reklamu

Mnohé strany s takým skorým nástupom nepočítali, nemajú vymyslenú stratégiu ani motto svojej kampane. „Pracujeme na tom, ale ešte je skoro. Keby sme začali kampaň už teraz, nezmestili by sme sa do rozpočtu,“ hovorí predseda SOP Pavol Hamžík.

Generálny sekretár SDKÚ Ivan Šimko povedal, že strana o podrobnostiach kampane ešte nerozhodla. „Môj názor je taký, že dôraz treba dať na stretávanie s ľuďmi.“

Zakladateľ SDA Peter Weiss: „Sme oproti iným stranám pozadu, ešte len budeme mať ustanovujúci snem. Ale isté je, že kampaň nebude drahá ani útočná.“

Žiadne útoky na iné strany nepredpokladajú ani v SDĽ a o kampani sa rozhodne koncom mája. Vedúca komunikačného úseku SDĽ Alena Behúnová hovorí: „Budeme predstavovať program a nové tváre, veľký dôraz bude na priamu komunikáciu v teréne.“

SkryťVypnúť reklamu

Pred voľbami v roku 1998 používala SDĽ na výjazdy do terénu tzv. Migmobil - obytnú Aviu. Po mestách mali plagáty s mottom Slušne žiť. Lídri Weiss, Schmögnerová, Migaš, Ftáčnik a Fico v červených tričkách pozerali z billboardu na voličov. V SDĽ je z nich už len Migaš.

Podpredseda HZDS Sergej Kozlík o ústrednom motíve kampane povedal: „Ešte si počkajme. Je to otvorené.“ O spôsobe, ktorým hnutie osloví ľudí, podotkol, že kampaň nebude nákladná. „Stretnutnia s ľuďmi boli vždy silnou stránkou HZDS. Kľúčovými však budú neformálne stretnutia s občanmi.“

Šéf volebného tímu SMK László Gyurovszky nevedel povedať, čo bude mottom kampane. „SMK dá dôraz na stretnutia s ľuďmi,“ hovorí.

KDH už predstavu má: „Mottom našej kampane bude - zákon platí pre všetkých rovnako,“ hovorí predseda Pavol Hrušovský. Ľudí nechcú kresťanskí demokrati oslovovať žiadnymi megamítingami, ale nespočetnými stretnutiami na uliciach, pred fabrikami, v obchodoch. „Všade tam, kde sa môžeme dostať k ľuďom.“

SkryťVypnúť reklamu

„Naším mottom zatiaľ je, že Slovensko je a bude pre voličov, ak o tom budú chcieť sami rozhodnúť. Ale motto je len vec určitého výrazu a práve na predvolebnej kampani pracujeme,“ hovorí predsedníčka SNS Anna Malíková, ktorá by chcela osloviť najmä nerozhodnutých voličov alebo tých, ktorí nechcú ísť voliť. „Ešte tvoríme stratégiu. Využijeme všetky prostriedky oslovenia, dôraz bude na osobnom kontakte s voličmi.“

Kampaň Smeru bude pravdepodobne veľmi drahá, množstvo plagátov a billboardov už v súčasnosti muselo stáť milióny. Zákon hovorí, že v predvolebnej kampani môže strana minúť na svoju propagáciu maximálne 12 miliónov korún (vrátane dane z pridanej hodnoty). Oficiálna kampaň sa začína tridsať dní pred voľbami. Ak si strana zaplatí billboardy napríklad štyridsať dní predtým, do výdavkov na propagáciu sa to už nepočíta. „To je určitý problém, ktorý by mal zákon upraviť. Len je otázne, kto financuje kampaň - či sa vynakladajú prostriedky politických strán, alebo nejakých sponzorov,“ povedal Mesežnikov.

SkryťVypnúť reklamu
Viac v rubrike KAMPAŇ

Autor: rf, sp

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 9 223
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 856
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 842
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 324
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 149
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 043
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 988
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 1 811
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Mia Pohánková vo finále juniorskej dvojhry na grandslamovom turnaji Wimbledon 2025.

Slovenka stratila vo finále iba štyri gemy.


TASR
Iga Swiateková vo finále Wimbledonu 2025.

Poľská tenistka vyhrala šiesty grandslam.


Jonathan Milan z tímu Lidl - Trek vyhral 8. etapu na Tour de France 2025.

V záverečnom špurte zdolal Van Aerta.


a 1 ďalší
Futbalisti KFC Komárno.

Michalovčania hrali proti účastníkovi najvyššej maďarskej súťaže.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu