Volebné kortešačky– hra na city voliča

Predvolebná kampaň sa začala na Slovensku tento rok veľmi skoro. Jednou z príčin je aj to, že o popularitu a preferencie bojujú už pred voľbami novovzniknuté neparlamentné strany. Tempo predvolebnej kortešačky teda diktujú najmä Smer a ANO. Tí stavili ...

Predvolebná kampaň sa začala na Slovensku tento rok veľmi skoro. Jednou z príčin je aj to, že o popularitu a preferencie bojujú už pred voľbami novovzniknuté neparlamentné strany. Tempo predvolebnej kortešačky teda diktujú najmä Smer a ANO. Tí stavili v prvých mesiacoch na prezentáciu tvárí a myšlienok v billboardovej hystérii, letu chcú podriadiť výjazdy a s nimi spojené šouprogramy na námestiach dedín, miest a v kúpeľných strediskách. Okrem piva a klobásy väčšina politických strán ponúkne aj koncerty známych umelcov a nevynechá záverečné príhovory politikov, čo sa im postarali o kultúrnu vložku aj zážitok. Tie už vraj ľudia nejako pretrpia.

SDKÚ aj ANO majú svoje hymny

Najväčšiu šou zrejme svojim priaznivcom pripraví strana ANO. Mediálne hviezdy televízie Markíza sa z vďaky k človeku, ktorý ich stvoril – Pavlovi Ruskovi, rady nechali nahovoriť na šoumítingy po celom Slovensku. Jozef Pročko povedal, že pokiaľ sa bude mať dobre Markíza, bude sa mať aj on. ANO vytiahlo do ulíc okrem neho Janu Hospodárovú, Vila Rozborila, Kvetu Horváthovú či Mišku Marienkovú. Pre mladších sú pripravené diskotéky a karaoke šou, starší „dostanú“ Roba Kazíka. Piati moderátori televízie spievajú spolu s najviditeľnejšími predstaviteľmi strany aj spoločnú pesničku. Volá sa Áno, či áno a je od utajovaného autora.

Sedemdesiatdňovú cestu „Modrým autobusom“ začalo zase SDKÚ už v piatok. Vymenili ho za bicykle, naplánovaných je päťdesiatosem zastávok. S modrým autobusom putuje aj veľkoplošná obrazovka, ktorá je podľa nich najväčšia svojho druhu v strednej Európe. V priebehu kampane by sa na nej postupne mali objaviť unikátne, kuriózne a zabudnuté návraty k rokom 1995–1998, portréty špičkových lídrov SDKÚ z ich pracovného aj domáceho prostredia.

Zároveň budú organizovať súťaže, programy pre deti či vystúpenia skupín Gladiátor, Noc a deň, IMT Smile, Desmond a Mariána Grexu. Oficiálnou hymnou SDKÚ je takisto pieseň, po prvý raz ju zaspieva kapela Gladiátor a volá sa Modrá je modrá.

Koncom júla začnú občania dostávať do svojich schránok letáčiky, na ktorých bude vysvetlený princíp súťaže, ktorú pre nich pripravili. Tí, ktorí nájdu všetkých deväť slov na billboardoch SDKÚ, môžu vyhrať dvojtýždňový jazykový kurz angličtiny na Malte.

KDH, SMK a SNS nechystajú veľkolepé šou

KDH podľa slov Františka Mikloška žiadne veľké šouprogramy nepripravuje. „Neviem zatiaľ o žiadnych umelcoch, ktorých by sme angažovali v predvolebnej kampani.“ Chcú sa s občanmi stretávať len na mítingoch a pripravujú iba malé množstvo pútačov. Väčším ťahákom majú byť futbalové zápasy, na ktoré vyzvú predstavitelia hnutia domácich.

SMK sa chystá na volebnú kampaň až mesiac pred voľbami. Staví opäť na priamy kontakt s občanmi. V SMK uvažujú, že na úvodný míting si pozvú aj niektoré známe tváre z umeleckej oblasti, ale na sérii ďalších mítingov rátajú len s miestnymi umelcami. Aj billboardovú kampaň odštartujú len mesiac pred voľbami.

SNS tiež pripravuje len sériu mítingov. Zaplatili si asi šesť lietadiel, ktoré budú zhadzovať ľuďom letáky. So žiadnymi veľkými hviezdami šoubiznisu nepočítajú. Nedávno im hral orchester Slovenskej správy pôšt.

Smer stavil na známe tváre, HZDS zatiaľ stratégiu tají

Predstavitelia Smeru sa rozhodli obísť celé Slovensko za osemdesiat dní. Kampaň odštartovali už koncom júna. Za prvé dva týždne prešli špeciálne upraveným kamiónom južné Slovensko. Je tam vždy pripravené občerstvenie zadarmo – guláš, pivo a nanuky. Hrajú im Pavol Hammel, Maťo Ďurinda, Robo Papp, Stano Kráľ, spieva aj osemnástka na kandidátke, mladá Edita Angyalová. Po Slovensku chodí aj ich stoosemdesiat bicyklov. Na záver každého väčšieho mítingu je diskotéka.

Podľa Vladimíra Mečiara bude kampaň hnutia „jednoduchá a skromná“. Šéf centrálneho volebného tímu Peter Baco ju chce na rozdiel od predchádzajúcej bombastickej šou poňať skôr v „ľudovom, víťaznom duchu“. Podľa neho bude „skromná, ale obsahovo bohatá“. Údernou zbraňou má byť vyškolenie gestorov, ktorí budú klásť dôraz na individuálnu komunikáciu s voličmi. Školením prešlo viac ako šesťsto ľudí. Chcú sa vraj sústrediť najmä na médiá.

A ako to vyzeralo doteraz?

Na Slovensku sme mali už medzinárodnú topmodelku, usmievajúcu sa v objatí nevábneho lokálneho politika. Počúvali sme aj srdcervúci videoklip HZDS, ktorý dlho po voľbách bodoval v rebríčku cudzích hitparád. SDKÚ pripravilo pred štyrmi rokmi spanilé cyklistické jazdy malou krajinou. No a teraz vraj ide o prvoplánové billboardy s topánkami, so psíkmi, s dverami do Európy a holými zadkami. To napísala ČTK.

„Slovenskí politici sú vraj v kampani schopní všetkého.“

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 401
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 564
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 153
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 040
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 426
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 273
  7. Kam do tepla v januári? 2 287
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 994
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 894
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 153

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov, médiá aj zahraničné organizácie. Vzoprieť sa mu vie málokto.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

Neprehliadnite tiež

Košickí policajti na diaľnici pri Poprade havarovali

Zrazili sa s cestárskym pluhom, jeden skončil v nemocnici.

Anketa: Ako Kaliňák pomohol Rómom?

Minister vnútra Robert Kaliňák ohlásil ďalšiu rómsku reformu. Odborníci odpovedajú, ako si počínal s rómskou problematikou

Kaliňák chcel „robiť poriadok v osadách“, no zatiaľ v nich robí len marketing

Rómska reforma, ktorú nedávno ohlásil minister vnútra, je už niekoľkou v poradí počas jeho desaťročného ministrovania. Odborníkom chýbajú výsledky.

Podľa štátu si príroda sama s prasacím morom neporadí

V čase, keď sa pri slovenských hraniciach objavil africký mor prasiat, zaznamenali aj premnoženie diviakov, ktoré ho prenášajú.