Odpočet

Sľubovať dvojnásobné platy bola veľká hlúposť, lebo voliči SDK takúto ilúziu pred štyrmi rokmi pre svoju voľbu vôbec nepotrebovali. Tí ostatní, ktorí Mikuláša Dzurindu aj tak nevolili, majú zato o jeden dôvod na nenávisť viac.

Vyše štvrtina voličov dala vtedy svoj hlas SDK preto, lebo verila, že politici tohto zložitého zoskupenia im umožnia žiť slušný život. Taký, ktorý im svojou vulgárnou aroganciou neumožňoval žiť Vladimír Mečiar.

Odpočet, o ktorý sa teraz pokúsil Mikuláš Dzurinda, sa úplne minul účinkom, lebo obišiel základnú otázku spred štyroch rokov. Tá znela: Podarí sa mu zaistiť nám podmienky pre slušný život?

Mikuláš Dzurinda bol presvedčený, že áno. Aj preto sa z vlastnej vôle, so súhlasom ostatných politikov a väčšiny médií postavil na čelo zoskupenia.

Keď ho po voľbách politici žiadali, aby im umožnil vrátiť sa do materských strán a odvolávali sa na vzájomnú dohodu, Dzurinda ju poprel. Odsúdil ich tým do úlohy bezmocných pozorovateľov a vzal na seba z vlastnej vôle osobnú zodpovednosť za budúcnosť krajiny.

Dnes preto nemá právo týchto politikov kritizovať za to, že sa k nemu a k SDK nehlásia, a už vôbec nemá právo kritizovať médiá za to, že všetko, čo sa v tejto krajine deje, zosobňujú na jeho účet.

Dzurindova vôľa vládnuť bola natoľko silná, že povýšil obyčajnú mocenskú taktiku vyraďovania súperov zo súťaže na posvätnú úlohu zjednotenia politických síl. Jediným ospravedlnením tejto cynickej taktiky mohol byť úspech, lebo zaň sa politikom odpúšťa nejeden špinavý prostriedok a odpúšťajú sa aj nesplnené sľuby o dvojnásobných platoch.

Ak by sa mu takéto zjednotenie podarilo, potom by bola bývala namieste aj otázka, či naozaj dokázal splniť to, čo sľuboval: zaistiť nám podmienky pre slušný život.

Lenže tá otázka dnes stratila zmysel, lebo Dzurinda prehral. Namiesto zjednotenia po ňom ostáva rozbitá politická scéna hemžiaca sa novými populistami, ktorí nám podmienky pre slušný život nezaistia. Toto je skutočná Dzurindova osobná zodpovednosť, ktorú z neho nikto nesníme.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  3. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  5. Modern luxury next to the Blue Church
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  8. Moskva alebo Petrohrad?
  9. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 146
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 182
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 615
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 137
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 442
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 370
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 337
  8. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 175
  9. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 125
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 123

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

SVET

Pomáha aj NASA. Nájdu stratenú ponorku v rozbúrenom mori?

Ak sa ponorka potopila, námorníkom zostal vzduch len na pár dní.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Domov

My sme les na internete podporilo vyše päťdesiattisíc ľudí

Šéf envirorezortu Sólymos vníma situáciu v lesoch podobne ako organizátori z My sme les.

Domov

Migračná kríza sa skončila, policajné kontroly za hranicami nie

Rakúska polícia stále náhodne kontroluje autá, ktoré prichádzajú zo Slovenska.

Domov

V utorok sa od západu oteplí, sneh vystrieda dážď

V Oravskej Lesnej pribudlo 20 cm nového snehu.

Domov

Prezident Kiska odletel na prvú štátnu návštevu Mexika

Andrej Kiska podpíše s mexickým kolegom spoločnú deklaráciu o prehĺbení spolupráce.