SME

MEMO 98: Spravodajstvo STV je objektívne a vyvážené

Bratislava 17. júla (TASR)- Vyhlásenie Slovenskej národnej strany (SNS) o údajne "otrasnom stave v spravodajstve a v diskusných reláciách verejnoprávnej ...

Bratislava 17. júla (TASR)- Vyhlásenie Slovenskej národnej strany (SNS) o údajne "otrasnom stave v spravodajstve a v diskusných reláciách verejnoprávnej Slovenskej televízie" (STV) nezodpovedá podľa organizácie MEMO 98 a Aliancie na podporu fair play skutočnosti.

Na základe dlhodobého monitoringu spravodajských a publicistických relácii STV nezaznamenalo MEMO 98 neobjektívne alebo nevyvážené informovanie o politickej činnosti SNS. Za obdobie predchádzajúceho mesiaca (jún 2002) získal napríklad tento politický subjekt súhrnne takmer 21 minút v hlavných spravodajských a publicistických reláciách STV. Pre porovnanie, za rovnaké obdobie získali predstavitelia Pravej slovenskej národnej strany celkove 6 minút a 19 sekúnd. Podľa MEMO 98 o SNS jednoznačne prevažovali neutrálne zmienky (spolu 93) a iba jedna bola negatívna. Viac kritických zmienok odznelo napríklad na adresu vlády SR (52), HZDS (12) alebo SDKÚ (12).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Za obdobie máj 2002 bola SNS podľa monitoringu MEMO 98 dokonca po vláde SR a HZDS tretím najviac zobrazovaným subjektom, keď získala v spravodajských a publicistických reláciách súhrnne 13,3 percenta celkového vysielacieho času (HZDS - 13,5 percenta). Spôsob prezentácie bol opäť prevažne neutrálny (149 neutrálnych zmienok), pričom na adresu SNS odznelo celkove 10 kritických zmienok.

Aliancia na podporu fair play a MEMO 98 preto odporúčajú SNS, ak vlastní konkrétne dôkazy o nekorektných príspevkov v spravodajských a publicistických reláciách STV, aby ich posunula príslušným orgánom - Rade STV, ako aj Rade pre vysielanie a retransmisiu.

Aliancia na podporu fair play sa zaoberá monitoringom financovania politických strán, ako aj etiky predvolebnej súťaže. Jej partnerom v projekte pod názvom Iniciatíva fair play je okrem Transparency International Slovensko a americkej právnickej komory ABA/CEELI aj MEMO 98, ktorá v rámci projektu monitoruje výskyt skrytej reklamy, neetickej propagácie, či prípadný výskyt tzv. mediálnych efektov, ktoré narušujú zásady novinárskej práce.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 097
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 117
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 196
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 074
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 034
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 455
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 268
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu