SME
Utorok, 27. júl, 2021 | Meniny má BoženaKrížovkyKrížovky

Predvolebná kampaň bude o eure

Politici budú pred voľbami lákať na záchranu meny a pomoc rodine.

Strany budú hľadať zrejme iné témy ako v roku 2010.Strany budú hľadať zrejme iné témy ako v roku 2010. (Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Strany už začínajú mať jasno, čím chcú osloviť voličov. Vrátia sa aj k osvedčeným trvalkám.

BRATISLAVA. „Sme v kampani,“ oznámila včera po rokovaní vlády premiérka Iveta Radičová (SDKÚ).

Len pár minút pred ňou volebnú kampaň ohlásil aj odchádzajúci minister práce Jozef Mihál zo SaS, ktorý sa dozvedel, že jeho daňovo­odvodová reforma končí. Začal sa podľa neho taktický boj.

„Nechceme odkrývať karty pred súpermi,“ povedal Mihál.

Sociálne témy

info
Kedy sme volili
  • 1990:
    8. a 9. júna – účasť 95,39 %
  • 1992:
    5. a 6. júna – účasť 84,20 %
  • 1994:
    30. septembra a 1. októbra – účasť 75,65 %
  • 1998:
    25. a 26. septembra – účasť 84,24 %
  • 2002:
    20. a 21. septembra – účasť 70,06 %
  • 2006:
    17. júna – účasť 54,67 %
  • 2010:
    12. júna – účasť 58,83 %

Stratégiu nechcel odhaliť ani šéf volebnej kampane Smeru v predchádzajúcich voľbách Marek Maďarič.

Jeho stranícky kolega Robert Kaliňák prezradil, že opäť stavia na sociálne témy.

„Sústredíme sa na to, aby sme odprezentovali, že Smeru záleží na vyššej kvalite života ľudí.“

K trvalke sa vráti aj KDH, ktoré sa chce znovu venovať rodinnej politike. „Témy sú zrejmé zo situácie, v ktorej sme,“ hovorí Pavol Abrhan z KDH.

Očakáva, že vo voľbách sa bude hovoriť o ekonomickej kríze a s tým súvisiacim sociálnym napätím.

„Ukázalo sa však, že teraz po prvý raz sú v národných politikách dôležité aj európske témy, na ktorých padla aj vláda,“ povedal Abrhan, podľa ktorého sa KDH bude snažiť hovoriť o tom, že Slovensko je plnohodnotným členom eurozóny.

SDKÚ je pragmatická. „Cieľ je jasný – získať čo najviac percent. Cesty k nemu určíme tiež,“ povedal Stanislav Janiš.

Presnú stratégiu nemá určenú zatiaľ ani Most-Híd. Podstatnejšie ako volebné témy je podľa jeho poslanca Lászlóa Solymosa teraz presadiť životne dôležité zákony v parlamente, ako napríklad budúcoročný rozpočet.

SNS bude zima

„Tým, že nová veľká štvorka rozhodla o 10. marci, tak hlavnou témou, ktorá bude ľudí zaujímať, bude, že kedy sa skončí vykurovacie obdobie,“ povedal podpredseda SNS Rafael Rafaj.

„Neviem, o čom chcú dotyční komunikovať s občanmi, keď je veľký predpoklad, že vonku budú mínusové teploty,“ hovorí. Kampaň podľa neho nebude nijaká a zúčastnia sa na nej len médiá a vybraní politici.

ico

Strany už overujú voľné plochy

Prípravy na kampaň sa rozbehli hneď po páde vlády. Prenesie sa najmä na internet a do médií.

BRATISLAVA. Politické strany sa rozbehli za tými, čo im majú pomôcť uspieť vo voľbách 10. marca. Už včera volali do bilbordových spoločností, či budú voľné plochy.

„Zisťovali, koľko je ich voľných a ako to chodí,“ hovorí riaditeľ spoločnosti Nubium Ladislav Strašil. Nevie, ktoré strany sa informovali, pretože ich zastupovali agentúry. Potvrdil, že išlo o viac strán.

V období po vianociach sa inzeruje menej, začiatkom roka by ceny za bilbordy mohli byť nižšie.

Voľby budú cez prázdniny

Tentoraz čakajú politikov pri kampani náročné podmienky. Je to prvýkrát od roku 1989, čo sa parlamentná kampaň neodohráva na jar alebo v lete.

Mínusové teploty, sneh, prípadne čľapkanica nie sú ideálne na predvolebné mítingy a ovplyvniť môžu aj volebnú účasť.

Pod tú sa môžu podpísať aj jarné školské prázdniny, ktoré budú 10. marca v Banskobystrickom, Žilinskom a Trenčianskom kraji.

„Niektoré strany majú pevnejší elektorát ako druhé. To znamená, že môžu skôr profitovať zo zlého počasia, pretože lojálny volič príde a flirtujúci sa na to môže vykašľať,“ myslí si šéfka CD Creative Department Simona Bubánová.

Tá ako človek z reklamného biznisu verí, že konečný výber ovplyvnia aj osobné stretnutia politikov s voličom.

„Preto sa strany určite budú pokúšať čo najviac vyrážať za voličmi, a logicky, budú tam, kde ich stretnú čo najviac,“ hovorí Bubánová.

Politici sa teda nevyhnú lyžiarskym strediskám, ale ani kultúrnym domom. Tie zrejme nahradia hlavné námestia, na ktorých zvykli strany kampaňovať v lete.

Sociológ Pavel Haulík z agentúry MVK si myslí, že stretnutia s občanmi budú dôležité najmä pre čerstvo založené strany. „Tí ostatní to už nepotrebujú, pretože sú dosť v médiách a sú dostatočne známi.“

Vplyv získa internet

Kampaň sa prenesie najmä do médií a ešte viac ako dosiaľ sa bude odohrávať na internete a sociálnych sieťach.

„Sociálne médiá sú obrovský fenomén,“ hovorí Bubánová, podľa ktorej však nie je isté, či ich strany dokážu využiť.

V predchádzajúcich voľbách stavila na internet strana SaS a dosiahla výsledok, ktorý ani sama nečakala.

„Nasledujúce kampane budú omnoho drsnejšie ako doteraz,“ predpovedá Bubánová. Situáciu okolo eurovalu, ktorá k predčasným voľbám viedla, považuje za ideálnu na zviditeľnenie strany z pohľadu marketéra.

„Spontánna pozornosť médií je totiž najefektívnejší spôsob, ako byť viditeľný.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  2. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  3. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  4. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  5. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  9. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  3. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  4. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  5. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  6. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  7. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  8. Lenivý brunch s Muchom
  9. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  10. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 146
  2. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 6 999
  3. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 766
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 306
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 269
  6. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú 3 985
  7. Od Česka až po Jadran 3 808
  8. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 109
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 089
  10. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu 2 129
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda parlamentu Boris Kollár a poslanecký klub Sme rodina.

Peter Pčolinský žiadal splnenie požiadaviek do konca júlovej schôdze.


a 1 ďalší 9 h
Eliška Mintálová v disciplíne K1 na OH v Tokiu 2020.

Sledujte 4. deň olympijských hier v Tokiu minútu po minúte.


Sportnet 4 h