SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Predvolebná kampaň bude o eure

Politici budú pred voľbami lákať na záchranu meny a pomoc rodine.

Strany budú hľadať zrejme iné témy ako v roku 2010.Strany budú hľadať zrejme iné témy ako v roku 2010. (Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Strany už začínajú mať jasno, čím chcú osloviť voličov. Vrátia sa aj k osvedčeným trvalkám.

BRATISLAVA. „Sme v kampani,“ oznámila včera po rokovaní vlády premiérka Iveta Radičová (SDKÚ).

Len pár minút pred ňou volebnú kampaň ohlásil aj odchádzajúci minister práce Jozef Mihál zo SaS, ktorý sa dozvedel, že jeho daňovo­odvodová reforma končí. Začal sa podľa neho taktický boj.

„Nechceme odkrývať karty pred súpermi,“ povedal Mihál.

Sociálne témy

info
Kedy sme volili
  • 1990:
    8. a 9. júna – účasť 95,39 %
  • 1992:
    5. a 6. júna – účasť 84,20 %
  • 1994:
    30. septembra a 1. októbra – účasť 75,65 %
  • 1998:
    25. a 26. septembra – účasť 84,24 %
  • 2002:
    20. a 21. septembra – účasť 70,06 %
  • 2006:
    17. júna – účasť 54,67 %
  • 2010:
    12. júna – účasť 58,83 %

Stratégiu nechcel odhaliť ani šéf volebnej kampane Smeru v predchádzajúcich voľbách Marek Maďarič.

Jeho stranícky kolega Robert Kaliňák prezradil, že opäť stavia na sociálne témy.

„Sústredíme sa na to, aby sme odprezentovali, že Smeru záleží na vyššej kvalite života ľudí.“

K trvalke sa vráti aj KDH, ktoré sa chce znovu venovať rodinnej politike. „Témy sú zrejmé zo situácie, v ktorej sme,“ hovorí Pavol Abrhan z KDH.

Očakáva, že vo voľbách sa bude hovoriť o ekonomickej kríze a s tým súvisiacim sociálnym napätím.

„Ukázalo sa však, že teraz po prvý raz sú v národných politikách dôležité aj európske témy, na ktorých padla aj vláda,“ povedal Abrhan, podľa ktorého sa KDH bude snažiť hovoriť o tom, že Slovensko je plnohodnotným členom eurozóny.

SDKÚ je pragmatická. „Cieľ je jasný – získať čo najviac percent. Cesty k nemu určíme tiež,“ povedal Stanislav Janiš.

Presnú stratégiu nemá určenú zatiaľ ani Most-Híd. Podstatnejšie ako volebné témy je podľa jeho poslanca Lászlóa Solymosa teraz presadiť životne dôležité zákony v parlamente, ako napríklad budúcoročný rozpočet.

SNS bude zima

„Tým, že nová veľká štvorka rozhodla o 10. marci, tak hlavnou témou, ktorá bude ľudí zaujímať, bude, že kedy sa skončí vykurovacie obdobie,“ povedal podpredseda SNS Rafael Rafaj.

„Neviem, o čom chcú dotyční komunikovať s občanmi, keď je veľký predpoklad, že vonku budú mínusové teploty,“ hovorí. Kampaň podľa neho nebude nijaká a zúčastnia sa na nej len médiá a vybraní politici.

ico

Strany už overujú voľné plochy

Prípravy na kampaň sa rozbehli hneď po páde vlády. Prenesie sa najmä na internet a do médií.

BRATISLAVA. Politické strany sa rozbehli za tými, čo im majú pomôcť uspieť vo voľbách 10. marca. Už včera volali do bilbordových spoločností, či budú voľné plochy.

„Zisťovali, koľko je ich voľných a ako to chodí,“ hovorí riaditeľ spoločnosti Nubium Ladislav Strašil. Nevie, ktoré strany sa informovali, pretože ich zastupovali agentúry. Potvrdil, že išlo o viac strán.

V období po vianociach sa inzeruje menej, začiatkom roka by ceny za bilbordy mohli byť nižšie.

Voľby budú cez prázdniny

Tentoraz čakajú politikov pri kampani náročné podmienky. Je to prvýkrát od roku 1989, čo sa parlamentná kampaň neodohráva na jar alebo v lete.

Mínusové teploty, sneh, prípadne čľapkanica nie sú ideálne na predvolebné mítingy a ovplyvniť môžu aj volebnú účasť.

Pod tú sa môžu podpísať aj jarné školské prázdniny, ktoré budú 10. marca v Banskobystrickom, Žilinskom a Trenčianskom kraji.

„Niektoré strany majú pevnejší elektorát ako druhé. To znamená, že môžu skôr profitovať zo zlého počasia, pretože lojálny volič príde a flirtujúci sa na to môže vykašľať,“ myslí si šéfka CD Creative Department Simona Bubánová.

Tá ako človek z reklamného biznisu verí, že konečný výber ovplyvnia aj osobné stretnutia politikov s voličom.

„Preto sa strany určite budú pokúšať čo najviac vyrážať za voličmi, a logicky, budú tam, kde ich stretnú čo najviac,“ hovorí Bubánová.

Politici sa teda nevyhnú lyžiarskym strediskám, ale ani kultúrnym domom. Tie zrejme nahradia hlavné námestia, na ktorých zvykli strany kampaňovať v lete.

Sociológ Pavel Haulík z agentúry MVK si myslí, že stretnutia s občanmi budú dôležité najmä pre čerstvo založené strany. „Tí ostatní to už nepotrebujú, pretože sú dosť v médiách a sú dostatočne známi.“

Vplyv získa internet

Kampaň sa prenesie najmä do médií a ešte viac ako dosiaľ sa bude odohrávať na internete a sociálnych sieťach.

„Sociálne médiá sú obrovský fenomén,“ hovorí Bubánová, podľa ktorej však nie je isté, či ich strany dokážu využiť.

V predchádzajúcich voľbách stavila na internet strana SaS a dosiahla výsledok, ktorý ani sama nečakala.

„Nasledujúce kampane budú omnoho drsnejšie ako doteraz,“ predpovedá Bubánová. Situáciu okolo eurovalu, ktorá k predčasným voľbám viedla, považuje za ideálnu na zviditeľnenie strany z pohľadu marketéra.

„Spontánna pozornosť médií je totiž najefektívnejší spôsob, ako byť viditeľný.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  3. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  8. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  9. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  10. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  1. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  2. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. The future of M&A in Europe
  5. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  6. ADLO sa presťahovalo bližšie k zákazníkom
  7. Changes to the System of Remedies under the Amendment to the PPL
  8. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  9. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 33 258
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 226
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 13 952
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 001
  5. Aká je chémia vôní 9 765
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 401
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 752
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 659
  9. Bývanie v meste predlžuje život 8 112
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 649
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Ivan Mikloš

Slovensko stráca talenty aj investície. Je načase to zvrátiť (píše Ivan Mikloš)

Globálna konkurencia je v podstate súťažou o dve komodity.

Cynická obluda

Vyhodnotenie Matovičovej tvrdohlavosti

Už tam prosím niekto konečne prehltnite stavovskú česť a osobnú hrdosť a uznanlivo ho potľapkajte po pleci.

Neprehliadnite tiež

Štát dohodol spoluprácu s Maďarskom pri obrane vzdušného priestoru

V prípade narušenia vzdušného priestoru môžu byť využité prostriedky, ktoré má druhý štát.

Stíhačka F-16.

Slováci jedia viac hydiny, hovädzieho a údenín, konzumácia rýb klesá

Pozitívnou správou je stúpajúca každodenná konzumácia nesladených nápojov.

Ilustračná fotografia.

Gynekologička, ktorá ordinovala opitá, priznala vinu

Súd osloví znalca, či mohla ohroziť životy a zdravie pacientok.

Valéria H. na súde.
Ilustračné foto.