SME

SaS a SDKÚ bojujú o november

Začala sa prvá bilbordová vojna. Na jednej strane stojí Mikuláš Dzurinda, na druhej Richard Sulík. Obe strany si odkaz nežnej revolúcie spojili s európskou agendou.

SDKÚ aj SaS tvrdia, že ich heslá nemajú s rozpadom spoločnej koalície a predčasnými voľbami nič spoločné.SDKÚ aj SaS tvrdia, že ich heslá nemajú s rozpadom spoločnej koalície a predčasnými voľbami nič spoločné. (Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Predvolebnú kampaň začali naostro SDKÚ a SaS. Využili výročie novembra 1989 a lákajú voličov na európsku agendu.

SDKÚ začala bilbordovú kampaň minulý týždeň so sloganom: „1989: Chceli sme patriť do Európy. Ako sa rozhodneme dnes?“

SaS oddnes kontruje sloganom: „1989: Vybojovali sme si slobodu. Prečo by sme si ju dnes mali nechať vziať?“

Bilbord SDKÚ. FOTO: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ.

Kampaň nepriznávajú

SDKÚ tvrdí, že nejde o začiatok predvolebnej kampane, hoci plagáty sa dajú čítať aj tak, že sa nimi vymedzuje voči SaS, ktorá sa postavila proti zvyšovaniu eurovalu.

SkryťVypnúť reklamu

„Nechápal by som to ako nejakú protikampaň. Je to náš pohľad na výročie novembra 1989,“ povedal zasa šéf kampane SaS a minister hospodárstva Juraj Miškov.

Hovorí, že si na tento motív objednali okolo dvesto bilbordov, SDKÚ ich nasadila sedemsto. Na veľké celoslovenské bilbordové kampane si zvyčajne klienti od reklamných agentúr objednajú okolo 700 až 800 plôch.

S blížiacimi sa voľbami naberajú na intenzite silné reči, píše Tomáš Gális

Čítajte komentár >>

Ostatné strany zatiaľ začali kampaň bez bilbordov. KDH na vynovenej internetovej stránke rozbehlo KDH TV. Stretnutiam s občanmi sa podľa kalendára podujatí ešte príliš nevenuje.

Vedenie Smeru kampaňuje už dlhšie a systematicky: v októbri a novembri jazdí po Slovensku a stretáva sa v kultúrnych domoch so seniormi v rámci „mesiaca úcty k starším“ . Šéf kampane Marek Maďarič hovorí, že mali niekoľko desiatok stretnutí. Predvolebnú kampaň začnú v novom roku, za voličmi však budú vyrážať už aj predtým.

SkryťVypnúť reklamu

Nové tváre a spojenia

Pozície sa snažia vylepšiť aj ďalšie strany. Most­-Híd oficiálne predstavil nezávislého martinského primátora Andreja Hrnčiara ako novú tvár na kandidátke. Šéfovia strany začínajú jazdiť po regiónoch.

Spodnú časť kandidátky oficiálne predstavili Obyčajní ľudia. Štyria členovia združenia, ktorí sú dnes v parlamente, budú opäť kandidovať na posledných miestach, nad nimi bude desať zástupcov OKS a KDS.

Okrem Petra Zajaca a Ondreja Dostála (obaja OKS) tam budú aj František Mikloško, Vladimír Palko, Pavol Minárik a Rudolf Bauer z KDS. Prvých 126 miest majú obsadiť nezávislé osobnosti.

Naivita v politike škodí, píše o kandidátke Obyčajných ľudí Peter Morvay

Čítajte komentár >>

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  3. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  4. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  6. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  7. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  8. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 218
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 010
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 7 068
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 904
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 136
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 876
  7. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 2 618
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky? 2 604
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu