SME

V rozpore s kódexom je 7 kampaní, vrátane reklamy na Kofolu

V rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe platným na území SR bolo podľa rozhodnutia komisie sedem reklám, vrátane kampane na bylinkovú Kofolu.

BRATISLAVA. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR) sa na svojom zasadnutí 10. novembra zaoberala 15 sťažnosťami na reklamy. V rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe platným na území SR bolo podľa rozhodnutia komisie sedem reklám, vrátane kampane na bylinkovú Kofolu. TASR informovala Eva Rajčáková z RPR.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opodstatnená bola podľa AK RPR sťažnosť na reklamnú kampaň "Kofola Extra bylinková" zadávateľa Kofola, a. s., ktorá je postavená na téme lásky medzi pedagógom a žiakom. "Najmä s ohľadom na skutočnosť, že komunikácia je určená predovšetkým mladšej generácii, by mal zadávateľ venovať dostatočnú pozornosť spôsobu, ako svoje komunikačné posolstvo odprezentuje. Zvolenú tému reklamného príbehu, ktorá zobrazuje ľúbostný vzťah medzi učiteľkou a žiakom, nie je možné považovať za komunikáciu, ktorá by bola pripravovaná s pocitom zodpovednosti voči všetkým cieľovým skupinám," uvádza sa v odôvodnení arbitrážnej komisie.

SkryťVypnúť reklamu

Za opodstatnenú označila AK RPR aj sťažnosť na kampaň "Najlepší webhosting na SK" zadávateľa Websupport, s. r. o, "Najlepší webhosting" zadávateľa EXO TECHNOLOGIES, s, r. o., "Najlepší webhosting SK" zadávateľa ONEsolution, s. r. o., "Najlepší portál zliav Couponzone.sk" zadávateľa Couponzone, s. r. o., a "Najlepší webhosting Doprajte Vašej www stránke kvalitu" zadávateľa WEBGLOBE, s. r. o., vo všetkých prípadoch pre nedostatočne odôvodnené použitie superlatívu. V poslednom menovanom prípade však AK RPR ocenila, že zadávateľ reklamu stiahol.

V rozpore s etickým kódexom je podľa AK RPR aj billboardová kampaň "Naše ceny vás nevyzlečú" a "Začni nákupom v železiarstve" zadávateľa Lepal Technik, s. r. o. "Spojenie ženského tela v podobe, ktorú si zvolil zadávateľ, a sortimentu, ktorý ponúka predajňa železiarstva, nie je opodstatnené ani v prípade, že by AK RPR vzala do úvahy argumentáciu zadávateľa, ktorého cieľom bolo upútať pozornosť," uvádza sa v odôvodnení arbitrážnej komisie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 568
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 285
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 076
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 273
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 919
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 850
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 412
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu