BRATISLAVA. Investície do budovania diaľnic a rýchlostných ciest i do modernizácie železničnej infraštruktúry by mali podľa Strany maďarskej koalície (SMK) smerovať viac aj do južnejších regiónov Slovenska.
Práve tie totiž zápasia s vysokou mierou nezamestnanosti, ktorú by mohla pomáhať znižovať aj lepšia infraštruktúra.
Na stretnutí s novinármi to povedal podpredseda SMK pre ekonomiku a regionálny rozvoj Iván Farkas.
"Vidíme tu obrovský kontrast, keďže budovanie dopravnej infraštruktúry sa deje v hospodársky rozvinutých severných oblastiach a na Považí, kdežto zaostávajúce, hospodársky slabé regióny sú vynechané z rozvoja dopravnej infraštruktúry," opísal Farkas.
SMK tak navrhuje, aby sa v rámci modernizácie železničnej infraštruktúry rozbehla aj obnova eurokoridoru medzi Bratislavou, Galantou, Novými Zámkami a Štúrovom.
"Tam sa doposiaľ nevyčerpalo ani jedno euro," podotkol Farkas. Okrem toho strana podľa jeho slov navrhuje, aby sa začala elektrifikácia na železničnej trati zo Zvolena cez Lučenec, Rimavskú Sobotu, Rožňavu až po Košice.
Zároveň by sa mala podľa Farkasa okamžite začať stavať rýchlostná cesta R7 z Bratislavy cez Dunajskú Stredu, Nové Zámky, Levice až do Lučenca. Ďalej navrhuje SMK pokračovať vo výstavbe rýchlostnej cesty R2.
"V minulom roku sa podarilo vybudovať na trase R2 tri obchvaty obcí Figa a Ožďany a tiež mesta Tornaľa. Bolo by vhodné pospájať ich a budovať ďalej cestu R2 smerom na Zvolen a tiež na Košice," priblížil Farkas.
Kvalitné dopravné systémy sú totiž podľa Farkasa tepnou hospodárstva. Práve dobre vybudovaná infraštruktúra by mohla prilákať do slabších regiónov investície a pomôcť pri vytváraní nových pracovných miest.