Analytičky Darina Malová a Oľga Gyarfášová, komentátor denníka Sme Marián Leško besedovali o predvolebnej kampani. Zhodli sa v názore, že táto volebná kampaň bude súbojom mnohých strán o percentá nerozhodnutých voličov - sklamaných voličov vládnej koalície a prvovoličov. Kampaň sa netradične skoro začala a bude preto dlhá a vyčerpávajúca. Odštartovala ju strana Smer veľmi radikálne a zjavne s veľkými finančnými prostriedkami, čím udala tón, a ďalšie politické strany sa teraz s ňou usilujú držať krok.
Za veľmi dôležité považujú diskutujúci to, že na Slovensku je pomerne rozsiahly voľný voličský kapitál a súťaž o týchto voličov určuje charakter predvolebnej kampane. Volebná kampaň sa však redukuje na reklamnú kampaň, kde jediným artiklom sú politici, nie politické programy a cieľom je zaujať alebo šokovať. Forma potláča obsah a volebné stratégie slovenských politických strán sú veľmi krátkozraké, lebo si nebudujú systematicky stabilnú voličskú základňu. V minulom volebnom období na politickej scéne došlo k veľkým zmenám, nastalo sklamanie voličov, ale nová programová alternatíva sa však neponúka.
V súčasnosti verejnosť nevníma voľby ako kritické z hľadiska budúceho smerovania Slovenska, hoci objektívne je situácia rovnaká ako pred štyrmi rokmi. Vládnutie tejto vládnej koalície Slovensko vrátilo pred brány NATO a Európskej únie, ale zrelativizovalo rozdiel medzi predchádzajúcim vládnutím a súčasným v očiach verejnosti. Nové strany ANO a Smer urobili všetko, aby ho relativizovali ešte viac. Kým teda v roku 1998 verejnosť jasne vnímala, že sa rozhoduje o politickom režime a budúcnosti Slovenska, dnes sa síce o tom rozhoduje opäť, ale dnes to politici ani verejnosť takto nevnímajú.