Najviac výdavkov do volebnej reklamy investovala doteraz SDKÚ

Bratislava 31. júla (TASR) - Doposiaľ najviac výdavkov do volebnej reklamy investovala SDKÚ. Podľa reálneho odhadu Aliancie na podporu fair play stranu ...

Bratislava 31. júla (TASR) - Doposiaľ najviac výdavkov do volebnej reklamy investovala SDKÚ. Podľa reálneho odhadu Aliancie na podporu fair play stranu premiéra Mikuláša Dzurindu od 13. júna stála inzercia v novinách, časopisoch a veľkoplošné billboardy viac ako 1,1 milióna Sk. Od uvedeného dátumu, kedy predseda parlamentu vyhlásil dátum konania parlamentných volieb, sa totiž počíta zákonné obmedzenie výdavkov na propagáciu pre politický subjekt na sumu 12 miliónov korún.

Takmer milión už stihla minúť aj Aliancia nového občana. Vyplýva to z nezávislého monitoringu, zdrojom ktorého sú pre Alianciu na podporu fair play oficiálne cenníkové údaje od agentúr AC Nielsen a TNS - A Connect. Priznať výdavky spojené s propagáciou strany v predvolebnom období sa v Kódexe predvolebného správania sa zaviazalo osem politických strán (SDKÚ, KDH, SMK, SDĽ, SDA, DÚ-DS, Smer a ANO). Podľa autorky projektu Zuzany Wienkovej vyššie spomínané SDKÚ ani ANO svoje údaje doteraz aliancii na porovnanie neposkytli.

Pripúšťa však, že výdavky, ku ktorým sa pri monitoringu výdavkov politických strán dostali, sú vyššie. Nezohľadňujú totiž náklady na návrh reklamy a jeho realizáciu. Rovnako nemá aliancia možnosti na to, aby monitorovala maloplošné plagáty. Podľa jej odhadu je celkový počet billboardov na Slovensku 12 tisíc, pričom iba približne 9000 je možné monitorovať.

Jednou zo strán, ktorá svoje výdavky zverejnila bola strana Smer, ktorá v uvedenom období investovala do reklamy vyše 1,4 milióna Sk. Ide o oveľa väčšiu sumu, ku akej sa dopracovala aliancia. Jej údaj sa pohybuje okolo 700 tisíc Sk. Wienková dnes na stretnutí s novinármi v Bratislave upozornila, že v prípade Smeru sa nedá aplikovať metodológia, ktorú zvolili, pretože podľa ich volebného manažéra Fedora Flašíka vraj ich billboardy stoja 1500 až 2000 Sk. Cenu dosiahli tým, že si ich objednali u jednej firmy v počte okolo 4000 kusov a ešte vo februári vyplatili 60 percent z celkovej sumy. Autorka projektu pritom poukázala na prepojenie predstaviteľov firmy so stranou Smer, kde figurujú na kandidačnej listine. Okrem toho sa jej zdá nereálna spomínaná cena billboardu, ktorá aj po uplatnení možných zliav dosahuje sumu minimálne 3000 Sk.

Z monitoringu tiež vyplynulo, že SDA minula už viac ako 600 tisíc. Údaje strany však hovoria o čísle 1,1 milióna. Približne 60 tisíc investovala aj DS. Zatiaľ žiadne výdavky od polovice júna nezaznamenali u SMK, KDH, SDĽ. U najsilnejšej opozičnej strany HZDS boli zaregistrované výdavky vo výške 11 250 Sk, pričom u SNS dosiahli podľa údajov aliancie 120 tisíc.

Aliancia na podporu fair play hodlá so stranami v najbližších dňoch podpísať dohodu o transparentnosti, v ktorej by sa politické subjekty zaviazali poskytnúť im požadované údaje súvisiace s výdavkami na kampaň. Problémom budú zrejme informácie o dodávateľoch, reklamných agentúrach a podobne. Jedinou stranou, ktorá pristúpila na všetky podmienky aliancie, je zatiaľ iba SMK.

*ad som

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 026
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 9 302
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 244
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 964
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 301
  6. Kam do tepla v januári? 2 299
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 187
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 027
  9. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 230
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 215

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zdanenie bitcoinu, menej výhodné sporenie. Čo chystá Kažimír

Zdania obchody, keď spotrebiteľ platí za tovar kryptomenami a stavebné sporenie bude ešte menej výhodné.

SVET

Babiš nedostal dôveru, vládnuť môže roky. Čo čaká Česko?

Český premiér vedel, že hlasovanie o dôvere prehrá.

ŠPORT

Mal smolu i spor s Vůjtkom. Pôjde Nagy na olympiádu?

V mužstve majú byť hráči, ktorí vedia ubrániť oslabenia.

EKONOMIKA

Zo stavebka kupujú ľudia dovolenky. Kažimír ukázal, ako to zmení

Zmeny pravidiel pre stavebné sporenie.

Neprehliadnite tiež

Kontrola v Česmade odhalila údajnú spreneveru miliónov eur

Vedenie združenia sa obrátilo na políciu, podozrenia majú siahať až do roku 2009.

Výberové konania na košickej župe podrobili kritike

Trnka: Nikomu nič nešijeme na mieru.

Sneženie komplikuje dopravu, niektoré horské priechody sú pre nákladiaky uzavreté

Donovaly, Kremnické Bane a Šturec sú uzavreté pre autá nad 10 metrov.

Diktatúra v školách. Ako učitelia zápasia so šikanou

Ak učitelia začnú na škole vzdorovať riaditeľovi, v mnohých prípadoch musia čeliť šikane či bossingu.

Učiteľ kandidoval proti riaditeľovi. Z telocvikára ho urobili chemikom

Primátor Kysuckého Nového Mesta nebol spokojný s novozvoleným riaditeľom, a tak nechal voľby opakovať. Na druhý pokus zvíťazil pôvodný šéf školy.