Najviac výdavkov do volebnej reklamy investovala doteraz SDKÚ

Bratislava 31. júla (TASR) - Doposiaľ najviac výdavkov do volebnej reklamy investovala SDKÚ. Podľa reálneho odhadu Aliancie na podporu fair play stranu ...

Bratislava 31. júla (TASR) - Doposiaľ najviac výdavkov do volebnej reklamy investovala SDKÚ. Podľa reálneho odhadu Aliancie na podporu fair play stranu premiéra Mikuláša Dzurindu od 13. júna stála inzercia v novinách, časopisoch a veľkoplošné billboardy viac ako 1,1 milióna Sk. Od uvedeného dátumu, kedy predseda parlamentu vyhlásil dátum konania parlamentných volieb, sa totiž počíta zákonné obmedzenie výdavkov na propagáciu pre politický subjekt na sumu 12 miliónov korún.

Takmer milión už stihla minúť aj Aliancia nového občana. Vyplýva to z nezávislého monitoringu, zdrojom ktorého sú pre Alianciu na podporu fair play oficiálne cenníkové údaje od agentúr AC Nielsen a TNS - A Connect. Priznať výdavky spojené s propagáciou strany v predvolebnom období sa v Kódexe predvolebného správania sa zaviazalo osem politických strán (SDKÚ, KDH, SMK, SDĽ, SDA, DÚ-DS, Smer a ANO). Podľa autorky projektu Zuzany Wienkovej vyššie spomínané SDKÚ ani ANO svoje údaje doteraz aliancii na porovnanie neposkytli.

Pripúšťa však, že výdavky, ku ktorým sa pri monitoringu výdavkov politických strán dostali, sú vyššie. Nezohľadňujú totiž náklady na návrh reklamy a jeho realizáciu. Rovnako nemá aliancia možnosti na to, aby monitorovala maloplošné plagáty. Podľa jej odhadu je celkový počet billboardov na Slovensku 12 tisíc, pričom iba približne 9000 je možné monitorovať.

Jednou zo strán, ktorá svoje výdavky zverejnila bola strana Smer, ktorá v uvedenom období investovala do reklamy vyše 1,4 milióna Sk. Ide o oveľa väčšiu sumu, ku akej sa dopracovala aliancia. Jej údaj sa pohybuje okolo 700 tisíc Sk. Wienková dnes na stretnutí s novinármi v Bratislave upozornila, že v prípade Smeru sa nedá aplikovať metodológia, ktorú zvolili, pretože podľa ich volebného manažéra Fedora Flašíka vraj ich billboardy stoja 1500 až 2000 Sk. Cenu dosiahli tým, že si ich objednali u jednej firmy v počte okolo 4000 kusov a ešte vo februári vyplatili 60 percent z celkovej sumy. Autorka projektu pritom poukázala na prepojenie predstaviteľov firmy so stranou Smer, kde figurujú na kandidačnej listine. Okrem toho sa jej zdá nereálna spomínaná cena billboardu, ktorá aj po uplatnení možných zliav dosahuje sumu minimálne 3000 Sk.

Z monitoringu tiež vyplynulo, že SDA minula už viac ako 600 tisíc. Údaje strany však hovoria o čísle 1,1 milióna. Približne 60 tisíc investovala aj DS. Zatiaľ žiadne výdavky od polovice júna nezaznamenali u SMK, KDH, SDĽ. U najsilnejšej opozičnej strany HZDS boli zaregistrované výdavky vo výške 11 250 Sk, pričom u SNS dosiahli podľa údajov aliancie 120 tisíc.

Aliancia na podporu fair play hodlá so stranami v najbližších dňoch podpísať dohodu o transparentnosti, v ktorej by sa politické subjekty zaviazali poskytnúť im požadované údaje súvisiace s výdavkami na kampaň. Problémom budú zrejme informácie o dodávateľoch, reklamných agentúrach a podobne. Jedinou stranou, ktorá pristúpila na všetky podmienky aliancie, je zatiaľ iba SMK.

*ad som

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  2. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  6. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  7. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  10. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 301
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 309
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 928
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 024
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 959
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 485
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 493
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 416
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 111
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 695

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prokurátor: Pri Weissovi nezvládli policajti ani základné úkony

Futbalista by sa mal podľa prokurátora správať uvedomelejšie. Jedno z dievčat vypovedalo, že si policajnú kontrolu ani nevšimlo.

DOMOV

Desať vecí, ktoré treba vedieť o osýpkach

V štyroch krajoch nefunguje proti ochoreniu kolektívna imunita.

EKONOMIKA

Chorí ľudia sa dostali do pasce. Štát žiada nedostupné papiere

Sociálne zariadenia sa nevedia dostať k príspevkom.

Neprehliadnite tiež

Na trati medzi Bratislavou a Komárnom sa zrazil vlak s dodávkou

Zrážka sa obišla bez zranení, vlak sa nevykoľajil.

Desať vecí, ktoré treba vedieť o osýpkach

Prečítajte si desať základných otázok a odpovedí týkajúcich sa osýpok, ich prenosu, príznakov, možnej epidémie a ochrane pred nakazením.

Rada pre vysielanie pokutovala, JOJ má zaplatiť tisíce eur

Televízia začiatkom novembra 2016 odvysielala viac ako 12 minút reklamy za hodinu.

Lajčák hovoril s rakúskym kolegom o brexite

Lajčák privítal predložený návrh pravidiel pre rokovania so Spojeným kráľovstvom.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop