Najviac výdavkov do volebnej reklamy investovala doteraz SDKÚ

Bratislava 31. júla (TASR) - Doposiaľ najviac výdavkov do volebnej reklamy investovala SDKÚ. Podľa reálneho odhadu Aliancie na podporu fair play stranu ...

Bratislava 31. júla (TASR) - Doposiaľ najviac výdavkov do volebnej reklamy investovala SDKÚ. Podľa reálneho odhadu Aliancie na podporu fair play stranu premiéra Mikuláša Dzurindu od 13. júna stála inzercia v novinách, časopisoch a veľkoplošné billboardy viac ako 1,1 milióna Sk. Od uvedeného dátumu, kedy predseda parlamentu vyhlásil dátum konania parlamentných volieb, sa totiž počíta zákonné obmedzenie výdavkov na propagáciu pre politický subjekt na sumu 12 miliónov korún.

Takmer milión už stihla minúť aj Aliancia nového občana. Vyplýva to z nezávislého monitoringu, zdrojom ktorého sú pre Alianciu na podporu fair play oficiálne cenníkové údaje od agentúr AC Nielsen a TNS - A Connect. Priznať výdavky spojené s propagáciou strany v predvolebnom období sa v Kódexe predvolebného správania sa zaviazalo osem politických strán (SDKÚ, KDH, SMK, SDĽ, SDA, DÚ-DS, Smer a ANO). Podľa autorky projektu Zuzany Wienkovej vyššie spomínané SDKÚ ani ANO svoje údaje doteraz aliancii na porovnanie neposkytli.

Pripúšťa však, že výdavky, ku ktorým sa pri monitoringu výdavkov politických strán dostali, sú vyššie. Nezohľadňujú totiž náklady na návrh reklamy a jeho realizáciu. Rovnako nemá aliancia možnosti na to, aby monitorovala maloplošné plagáty. Podľa jej odhadu je celkový počet billboardov na Slovensku 12 tisíc, pričom iba približne 9000 je možné monitorovať.

Jednou zo strán, ktorá svoje výdavky zverejnila bola strana Smer, ktorá v uvedenom období investovala do reklamy vyše 1,4 milióna Sk. Ide o oveľa väčšiu sumu, ku akej sa dopracovala aliancia. Jej údaj sa pohybuje okolo 700 tisíc Sk. Wienková dnes na stretnutí s novinármi v Bratislave upozornila, že v prípade Smeru sa nedá aplikovať metodológia, ktorú zvolili, pretože podľa ich volebného manažéra Fedora Flašíka vraj ich billboardy stoja 1500 až 2000 Sk. Cenu dosiahli tým, že si ich objednali u jednej firmy v počte okolo 4000 kusov a ešte vo februári vyplatili 60 percent z celkovej sumy. Autorka projektu pritom poukázala na prepojenie predstaviteľov firmy so stranou Smer, kde figurujú na kandidačnej listine. Okrem toho sa jej zdá nereálna spomínaná cena billboardu, ktorá aj po uplatnení možných zliav dosahuje sumu minimálne 3000 Sk.

Z monitoringu tiež vyplynulo, že SDA minula už viac ako 600 tisíc. Údaje strany však hovoria o čísle 1,1 milióna. Približne 60 tisíc investovala aj DS. Zatiaľ žiadne výdavky od polovice júna nezaznamenali u SMK, KDH, SDĽ. U najsilnejšej opozičnej strany HZDS boli zaregistrované výdavky vo výške 11 250 Sk, pričom u SNS dosiahli podľa údajov aliancie 120 tisíc.

Aliancia na podporu fair play hodlá so stranami v najbližších dňoch podpísať dohodu o transparentnosti, v ktorej by sa politické subjekty zaviazali poskytnúť im požadované údaje súvisiace s výdavkami na kampaň. Problémom budú zrejme informácie o dodávateľoch, reklamných agentúrach a podobne. Jedinou stranou, ktorá pristúpila na všetky podmienky aliancie, je zatiaľ iba SMK.

*ad som

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Auto na splátky môžu získať aj začínajúci živnostníci
  2. Equadiff 2017 – svetová konferencia o diferenciálnych rovniciach
  3. Priemerné ceny bytov v júni boli vyššie ako pred rokom
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  5. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  6. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  7. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  8. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  9. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  10. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 892
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 912
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 606
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 3 962
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 676
  6. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku 3 582
  7. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz 2 796
  8. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 536
  9. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného 2 456
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 125

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Prečo Rusko stojí za Severnou Kóreou? Chce vyzerať ako veľmoc

Rusko sa na medzinárodnej scéne v posledných mesiacoch správa ako spojenec severokórejského režimu.

DOMOV

Polícia bola na koncerty extrémistov prikrátka

Koncerty extrémistov sa podľa odborníka dajú zastaviť.