V júni na kampaň najviac dala SDKÚ, Smer nesledovali

BRATISLAVA – KDH a SMK nedali na prenájom billboardov a na inzeráty v tlači v júni ani korunu, hovorí prieskum Aliancie na podporu fair play. Najviac investovala do reklamy SDKÚ, aspoň 1,85 milióna. Podľa odhadov ANO investovala do kampane aspoň 1,

BRATISLAVA – KDH a SMK nedali na prenájom billboardov a na inzeráty v tlači v júni ani korunu, hovorí prieskum Aliancie na podporu fair play. Najviac investovala do reklamy SDKÚ, aspoň 1,85 milióna. Podľa odhadov ANO investovala do kampane aspoň 1,68 milióna a tretia v poradí je s miliónom SDA.

Priznať výdavky na propagáciu v predvolebnom období sa zaviazalo osem politických strán (SDKÚ, KDH, SMK, SDĽ, SDA, DS-DU, Smer a ANO). Podľa autorky projektu Zuzany Wienk SDKÚ ani ANO údaje na porovnanie doteraz neposkytli.

Wienk upozornila na zvláštnu pozíciu Smeru. Monitoring spracovali podľa údajov spoločností TN-A Connect a AC Nielsen. Tie monitorovali inzerciu len v hlavných printových médiách a reklamu na billboardoch v šiestich najväčších reklamných spoločnostiach, ktoré vlastnia okolo 9200 plôch. Odhaduje sa, že na Slovensku je do 12-tisíc billboardov. Náklady Smeru vychádzajú minimálne, lebo má plochy od iných firiem.

Výdavky na vonkajšiu reklamu musia politické strany, médiá aj prevádzkovatelia vonkajšej reklamy podľa zákona nahlásiť ministerstvu financií a parlamentu. „Štátna kontrola týchto výdavkov prakticky neexistuje, i keď formálny mechanizmus zákon vytvoril. Zákon je však nepresný, kompetencie ministerstva nejasné,“ povedala Wienk.

(hr)

Výdavky politických strán v júni vo volebnej kampani (billboardy, noviny, časopisy)

politická monitoring podľa údajov

strana oficiálna hodnota* reálny odhad** strany

DS 190 230 95 115 neuvádza

KDH 0 0 neuvádza

SNS 384 442 193 888 neuvádza

SDA 1 940 050 1 017 650 1 601 683

SDKÚ 3 610 220 1 851 360 neuvádza

SDĽ 249 000 186 750 168 773

Smer 2 240 150 – 2 356 680

SMK 0 0 -

HZDS 15 000 11 250 neuvádza

ANO 2 444 265 1 677 625 neuvádza

Zdroj: Aliancia na podporu fair play

* oficiálna hodnota – údaje v oficiálnych cenníkových cenách

**reálny odhad – údaje očistené o zľavy bežné na trhu

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 313
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 715
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 3 817
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 206
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 030
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 421
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 290
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 158
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 124
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 639

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Domov

V posledný septembrový týždeň by malo prísť babie leto

Nedá sa povedať, či počasie vydrží dlhšie alebo bude iba otázkou pár dní.

Domov

Remišová: Ak bude treba, Kiska by sa mal za kauzu ospravedlniť

Obyčajní navrhujú sprísnenie majetkových priznaní.

Domov

Nukleárna vojna svetu nehrozí, myslí si František Šebej

Richard Sulík si myslí, že aj keby Severokórejčania Guam napadli, vojna nebude.

Domov

Chrípková sezóna sa blíži, chrániť sa možno očkovaním

Vakcína proti chrípke poskytne spoľahlivú ochranu.