SME

Dvom tretinám Slovákov stačí aj umelý stromček

Polovica Slovákov začína Vianoce prežívať len týždeň pred samotnými sviatkami.

Predaj vianočných stromčekov vo Zvolene.Predaj vianočných stromčekov vo Zvolene. (Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. Väčšina Slovákov (66,3 percenta) bude mať tento rok na Vianoce doma umelý stromček, viac ako pätina (22,1 percenta) si kúpi živý stromček. Až sedem percent Slovákov sa vyjadrilo, že si tohtoročný vianočný stromček pôjde urezať do lesa či záhrady. Vyplýva to z omnibusového prieskumu agentúry TNS Slovakia, ktorý realizovala v novembri na reprezentatívnej vzorke 1022 respondentov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z výsledkov prieskumu je tiež zrejmé, že väčšina obyvateľov Slovenska (70,1 percenta) vníma Vianoce predovšetkým ako sviatky rodinné. Viac ako polovica respondentov vníma Vianoce aj ako sviatky tradičné (59,8 percenta) a pokojné (55,2 percenta) a dve pätiny Slovákov tiež ako sviatky náboženské (42 percent). Za finančne náročné sú Vianoce považované len u štvrtiny (25,2 percenta) oslovených.

SkryťVypnúť reklamu

Približne polovica (51 percent) obyvateľov Slovenska začína Vianoce prežívať len týždeň pred samotnými sviatkami. Dve pätiny (41,4 percenta) prežíva Vianoce už o niečo skôr, a to od začiatku adventu. Len asi päť percent opýtaných začína Vianoce prežívať už od konca jesene, teda s prvým odvysielaním vianočných reklám v televízii.

Z prieskumu tiež vyplýva, že Vianoce trávime hlavne doma. Až dve tretiny (63,4 percenta) Slovákov trávi vianočné sviatky len v kruhu najbližšej rodiny (s rodičmi či deťmi). Štvrtina opýtaných (25,2 percenta) je na Vianoce doma s celou svojou širšou rodinou. U príbuzných trávi Vianoce len 3,5 percenta respondentov. Necelé dve percentá budú na Vianoce doma s priateľmi, na lyžovačke alebo na dovolenke, prípadne ich strávia sami.

SkryťVypnúť reklamu

Vianočné tipy a recepty:

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 910
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 864
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu