Bratislava 4. augusta (TASR)- Predvolebné mítingy a diskusné stoly majú najväčší vplyv na rozhodovanie voličov. U občanov má v predvolenej kampani ďalej úspech reklamná kampaň v televízii a nasleduje osobná návšteva doma. Uviedol to v dnešnej novej diskusnej relácii TA3 V politike sociológ z Inštitútu pre verejné otázky Michal Vašečka.
Billboardy podľa ich výskumov verejnej mienky až 17,2 percent občanov odmieta. Na druhej strane však marketingový a psychologický výskum zisťuje niečo iné, hovorí o podprahovom vnímaní občanov, ktoré v konečnom dôsledku môže viesť k úspechu, poznamenal Vašečka.
Túto predvolebnú kampaň označuje sociológ za výnimočnú. Začala sa totiž podľa neho veľmi skoro, už vo februári. V súčasnosti na rozdiel od minulosti majú politické strany precízne marketingové plány. Druhou príčinou sú nové politické strany ako Smer a ANO, ktoré regionálne ešte nie sú ukotvené a orientujú sa na prvovoličov, respektíve druhovoličov. Značkou a symbolmi sa podľa neho prezentujú hlavne strany, ktoré nie sú ideologicky ukotvené a ktoré nemajú pevnú členskú základňu.
Strany so stabilnými preferenciami ako sú SMK, HZDS a KDH vedú kampaň, ktorá nie je veľmi výrazná a je neútočná. Nákladnú volebnú kampaň vedú nové strany ANO a Smer, ktorých voliči sú nevyprofilovaní a nestáli, uviedol Vašečka. *mab mm som NNNN