Reklamu kandidátov 99 percent už rieši rada

Kým ostrieľané politické strany sa zatiaľ tlačia len na bilbordoch, 99 percent ovládla televízie.

Televízny čas obsadili fotografie kandidátov strany 99 percent z bilbordov.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Masívnu kampaň strany 99 percent, ktorú vysielajú televízie Markíza a Joj, bude prešetrovať Rada pre vysielanie a retransmisiu.

Do kancelárie rady bola včera doručená sťažnosť na vysielanie politickej reklamy, ktorú zákon umožňuje až 21 dní pred voľbami. Politická reklama musí byť podľa zákona oddelená od ostatnej a požaduje sa aj zreteľné označenie.

Televízie aj strana 99 percent odmietajú, že by šoty, ktoré propagujú lídrov kandidátky, boli politickou reklamou. „Porušenia zákona si nie sme vedomí,“ reagovala hovorkyňa strany Michaela Salajová.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Ide o vysielanie sponzorských odkazov, ktoré sú riadne označené,“ odpovedala aj hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská. Podobne odpovedala i TV Joj. TA3 o vysielaní šotov zatiaľ rokuje.

Sponzorské odkazy sú vysielané samostatne a nemusia byť označené reklamným predelom. Riaditeľ kancelárie rady Ľuboš Kukliš však upozorňuje, že zákon byť porušený mohol.

„Keďže v šotoch sú prezentovaní kandidáti politickej strany, pričom podpora a popularizácia kandidáta politickej strany spadá pod definíciu politickej reklamy, také podozrenie tu je.“

Koľko mieni nová strana do kampane investovať, Salajová neprezradila. „Rozsah informačnej kampane 99% je podľa nás primeraný závažnosti situácie v našej krajine. Poslednou kvapkou pre nás boli zverejnené dokumenty Gorila,“ napísala.

Jedným z hlavných sponzorov strany je podnikateľ Ivan Weiss, ktorý stál pred voľbami v roku 2010 aj za neúspešnou kampaňou novej SDĽ.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  5. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  6. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  8. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  9. Hyundai i20 – Ideálny parťák
  10. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  1. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  2. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára!
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  5. Zvodný jesenný look s AVONom a Darou!
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's?
  7. Výhody virtuálneho sídla spoločnosti
  8. Medzinárodný týždeň na EU v Bratislave
  9. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  10. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 401
  2. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 13 395
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 11 831
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 377
  5. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 824
  6. Nepodceňujte príznaky psoriázy 4 781
  7. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku 2 400
  8. Prečo úspešní odchádzajú od nedokončených úloh? 2 258
  9. Dlhopisy s fixným výnosom 6,6 % p.a. 2 006
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 1 986