SME

Niektoré médiá šoty 99 % odmietli, iné ich bránia

Expres, RTVS a TA3 reklamu pre 99 % neprijali. Odmietli ju ako politickú.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)



BRATISLAVA. Verejnoprávna RTVS a TA3 vnímajú sponzorské odkazy na lídrov 99 % v dvoch najsledovanejších televíziách ako vysielanie so znakmi politickej reklamy.

„Môžeme odkazy vysielať, ale najskôr 21 dní pred voľbami v reklamných blokoch označených 'politická reklama',“ tvrdí riaditeľka RTVS Miloslava Zemková.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Joj a Markíza šoty ďalej vysielajú. Joj už druhý deň nevysvetľuje, prečo si neprebrala list od licenčnej rady, ktorá to chcela riešiť.

Či ide o politickú reklamu, moderátorka politickej talkshow a tvár Markízy Zlatica Puškárová nevie posúdiť.

SkryťVypnúť reklamu

„Keď to robí politická strana, je tam určite záujem dostať stranu do parlamentu. No nemusíme sa ťahať za slovíčka.“

Joj nepreberá poštu

Pred mesiacom televízia Markíza tvrdila, že predvolebné vysielanie chce prediskutovať s licenčnou radou.

V piatok jej zástupcovia nejdú rade vysvetliť, prečo vysielajú politickú reklamu, ktorú v tomto čase zákon ešte nepovoľuje.

Televízia Joj si zasa nepreberá poštu, v ktorej ju rada zavolala vysvetliť, prečo vysiela kampaň, o ktorej má podozrenie, že porušuje zákon. Šoty propagujúce stranu 99 % vysiela aj Fun radio.

Šéfredaktori spravodajstva oboch televízií, ktoré kontroluje správanie politikov, nevidia v šotoch porušovanie zákona.

„U nás je spravodajstvo striktne oddelené od reklamného oddelenia,“ povedal šéfredaktor spravodajstva Markízy Lukáš Diko. Šoty považuje za „masívnu kampaň ľudí, ktorí kandidujú vo voľbách, ale či je to politická reklama, musí posúdiť rada.“

SkryťVypnúť reklamu

Šéf spravodajstva Joj Roland Kubina, tvrdí, že profesionálne je kampaň veľmi dobrá. „Pokiaľ viem, neporušujeme žiadny zákon. Nie je to politická reklama,“ tvrdí.

Šoty vysiela aj Fun radio. Aj obchodná riaditeľka Fun media group Miriam Kittler vylučuje, že by vysielané šoty boli politickou reklamou.

„Združenie Občan v akcii má u nás komunikáciu, komunikujeme myšlienky občianskeho združenia,“ povedala.

V rannej šou vystúpil jeden z kandidátov strany Peter Vačok. „Bol pozvaný ako odborník na kriminológiu.“

Zemková: Je to politická reklama

„Reklama nie je celkom v poriadku a nechcel som, aby televízia trpela za obchodné veci. Rozhodol som sa pre korektný prístup,“ hovorí šéf TA3 Michal Gučík, prečo u nich 99 % nevysielajú.

Šéfka RTVS Miloslava Zemková si myslí, že šoty nesú všetky znaky politickej reklamy.

SkryťVypnúť reklamu

„Dôležité je, za čo ich považuje Rada pre vysielanie a retransmisiu. Ak by aj išlo o sponzorské odkazy, hoci ich obsah taký nie je, tiež by sme ich nemohli vysielať.“

Riaditeľka rádia Expres Eva Babitzová, šéfka Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc, povedala, že reklama je na hrane.

„Združenie nás oslovilo, ale nevysielame to. Samozrejme, že to spochybňuje férovosť predvolebnej kampane.“

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 574
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 290
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 083
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 297
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 926
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 852
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu