BRATISLAVA, KOŠICE – Dokreslené rohy na hlave, okuliare, zuby, postŕhané plagáty, prekopnuté billboardy. Kampaň politických strán na billboardoch tradične sprevádza ich ničenie. Vedenia agentúr, ktoré vlastnia reklamné plochy, si však tohtoročnú volebnú kampaň pochvaľujú. Zničených billboardov je neporovnateľne menej ako pred voľbami v roku 1998.
Psychológ tvrdí, že billboardy politikov neničia ľudia s politickým názorom, ale skôr psychopatické a nevyzreté osoby, ktoré poškodia, čo im stojí v ceste.
Najviac poškodených politických billboardov i menších plagátov je v centrách miest a na prístupných miestach. „Je to v norme. Podobne ničia aj imidžové billboardy firiem,“ povedala pracovníčka billboardovej agentúry ISPA. „Pred minulými voľbami to bolo omnoho horšie. Keď vandali aj nedočiahli na vyššie položené billboardy, aspoň ich postriekali blatom. Teraz nič také zatiaľ nebolo.“
Billboardov v mestách stále pribúda, v centrách sa množia najmä malé trojuholníkové stojany na plagáty. Tie nie sú len terčom ničiteľov, ale aj politických protivníkov.
Na niektorých plagátoch SDKÚ, alebo Smeru sú hlavy lídrov prelepené portrétom predsedníčky SNS Anny Malíkovej. Tej zasa často pribudnú fúzy. „Ja som veľmi zohyzdenú svoju fotografiu na billboarde ešte nevidela. Ak niekto primaľuje fúzy, beriem to ako mládežnícku recesiu.“
Celkom slušnú pozornosť púta aj minister vnútra Ivan Šimko (SDKÚ). Niekde má okuliare, niekde fúzy, niekde oboje. „S okuliarami a fúzami som sa ešte nevidel. Videl som lepšie vyjadrenia umeleckej tvorivosti. Vnímam to ako predvolebný kolorit. Nijako špeciálne ma to nevzrušuje,“ hovorí minister. (rf)
Viac v rubrike BILLBOARDY