Bratislava 7. augusta (TASR) - Strana Smer kontroverzným billboardom, na ktorom je text Do Európskej únie áno, ale nie s holými zadkami, porušila etický kódex predvolebného správania Iniciatívy Fair-play. Zhodla sa na tom hodnotiaca komisia spomínanej iniciatívy.
Rovnako posúdila výrok imidžmejkra Smeru Fedora Flašíka na adresu lídra SDA Petra Weissa, keď na kampaň jeho strany reagoval s tým, že oslovuje "sexuálnych úchylákov, narkomanov a bývalých funkcionárov KSS". Weiss s reakciou na Flašíka: Pán Flašík sa opäť ukázal ako veľmi skúsený, arogantný a cynický manipulátor, tiež porušil záväzok kódexu.
Predseda Smeru Róbert Fico sa previnil vyhlásením o vicepremiérovi Ivanovi Miklošovi: Ten imidž, ten obraz najskorumpovanejšieho politika tu naozaj je a bohužiaľ ten imidž sa šíri aj v diplomatických kruhoch. Na svoje tvrdenia nemal Fico podľa komisie žiadne dôkazy ani podklady. Vyvesením plagátov na nepovolených miestach porušili etický kódex strany Smer, ANO a SNS.
Porušením etických zásad komisia okomentovala pôvodnú verziu nálepiek mladých SDA so sloganom Fuck the Army. Znepokojenie zas vyjadrila nad billboardmi znázorňujúcimi kreslené postavičky Walta Disneyho v súvislosti s SDKÚ, ktoré zosmiešňujú propagáciu strany a zneužívajú jej symboly a logo. K billboardom sa priznal podnikateľ Siloš Pohanka.
Kódex neporušil šéf ANO Pavol Rusko odovzdaním ceny starostu obce Východná ako predseda aliancie. ANO tiež neporušila dohodnuté pravidlá angažovaním známych osobností TV Markíza na svoju predvolebnú kampaň. Ak by SNS bola signatárom iniciatívy, zhadzovaním propagačných letákov na festivale Východná bez vedomia organizátorov by porušila kódex predvolebného správania.