SME

SMK chce pre samosprávy 15 percent z daňových príjmov štátu

Strana maďarskej koalície navrhuje v rámci svojho volebného programu zavedenie stabilného financovania samospráv.

BRATISLAVA. Strana maďarskej koalície (SMK) navrhuje v rámci svojho volebného programu zavedenie stabilného financovania samospráv.

Z daňových príjmov štátu by tak mali podľa SMK dostávať mestá a obce každoročne konkrétne percento. Optimálnym riešením je podľa strany 15 percent.

Na tlačovej konferencii v Bratislave o tom informoval podpredseda SMK pre samosprávy Péter Šry.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Od roku 2001 prešlo na samosprávy vyše štyritisíc kompetencií. Financie na ne však neboli v dostatočnej miere presunuté," opísal Šry.

SkryťVypnúť reklamu

Práve preto je podľa neho potrebné dofinancovať samosprávy. Riešením je podľa SMK vyčleniť pre mestá a obce každoročne konkrétne percento z daňových príjmov štátneho rozpočtu.

V súčasnosti smeruje do samospráv približne 9 percent z daňových príjmov štátu. "Optimálnym riešením by bolo, keby to bolo na úrovni 15 percent," priblížil Šry.

V rámci oblasti verejnej správy navrhuje SMK vo volebnom programe aj zmenu financovania podľa počtu obyvateľov.

Hlavne v prímestských regiónoch veľkomiest býva veľa ľudí v obciach, v ktorých nemajú trvalé bydlisko. Strana preto navrhuje zavedenie osobitných kariet o bydlisku občanov.

Zároveň chce SMK presadiť vytvorenie štátneho fondu na podporu financovania spoluúčasti samospráv na projektoch Únie.

SkryťVypnúť reklamu

Pri projektoch financovaných z fondov Únie sa totiž očakáva od samospráv 5-percentné spolufinancovanie, na ktoré mestá a obce často nemajú dostatok prostriedkov.

"Preto treba vytvoriť fond na to, aby z neho mohli samosprávy získať dlhodobé úvery s nízkym úročením," dodal Šry.

SMK je podľa neho tiež zástancom dotiahnutia reformy verejnej správy tak, aby suverenita samospráv a samostatnosť obcí nebola naštrbená.

Samospráva

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 347
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 071
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 758
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 533
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 846
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 764
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 342
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 932
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Štadión AS Trenčín.

Klub tvrdí, že v ohrození nie je.


Sportnet, TASR
Gennaro Gattuso počas zápasu 3. predkola Európskej konferenčnej Ružomberok - Hajduk Split

S mužstvom skončil na treťom mieste.


Reuters
Brankár Ľubomír Belko v zápase DAC Dunajská Streda - MŠK Žilina v 10. kole Niké ligy.

Ktorý mladík je mužom číslo jedna?


Carlo Ancelotti na lavičke Brazílie

Brazília remizovala na pôde Ekvádoru.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu