BRATISLAVA. Svoju mediálnu kampaň zverila strana 99% do rúk americkej mediálnej agentúry AKPD message and media.
Tá vyniesla do prezidentského kresla aj amerického prezidenta Baracka Obamu. Informujú o tom Hospodárske noviny.
Podľa informácií denníka prichádzajú z Ameriky do Bratislavy raz mesačne traja odborníci maximálne na tri dni. Ich úlohou je priebežne nastavovať smerovanie kampane. Za jednu návštevu si inkasujú približne 60-tisíc eur.
Hospodárskym novinám spoluprácu potvrdil jeden z troch volebných lídrov.
"Poradenské služby," konkretizoval stručne člen kandidátky Pavol Pavlík spoluprácu s Američanmi, avšak následne požiadal redaktorku periodika, aby informáciu nezverejňovala.
Líderka strany Alena Dušatková najprv tvrdila, že o ničom nevie, neskôr poslala reakciu, v ktorej označila spoluprácu za lož.
"Snahu umlčať občiansky hlas, okrem iného aj podsúvaním falošných informácií médiám, považujeme za neuveriteľne drzý útok na 99% občanov."
Hovorkyňa strany Michaela Salajová trvala na tom, že s Američanmi nespolupracujú. "Ani oni vám to nepotvrdili," povedala na adresu AKPD. "Nemôžem to potvrdiť, ani vyvrátiť," reagoval viceprezident AKPD Joe Goldberg.
V USA sa podľa Hospodárskych novín nachádzal vo štvrtok 2. februára aj oficiálny sponzor strany Ivan Weiss.