Šetrite si svoj hlas na september (Mediálny inštitút a Juraj Vaculík - Creative Studio) - projekt s mediálnym pôsobením na celom Slovensku najmä cez billboardy a televízne šoty. Základné posolstvo: „Šetrite si svoj hlas na september, lebo v septembri váš hlas rozhodne.“
Nie je nám to jedno (Hlava 98 a Občianske OKO) - cieľom je motivovať ľudí, aby išli voliť. Projekt odštartovala rovnomenná výzva v médiách. Iniciatívu NIEJENÁMTOJEDNO možno podporiť odtlačkom prsta na podpisový hárok. Súčasťou kampane sú okrem iného billboardy, televízne a rozhlasové šoty, tričká, a inzercia v tlači.
Rock volieb ‘02 (Nadácia Pontis) - cieľom je prispieť k zvýšeniu volebnej účasti mladých ľudí, najmä z radov 300-tisíc prvovoličov. Heslo kampane: „Ak nevolíš, nesťažuj sa!“ Jej súčasťou sú miestne podujatia, autobus putujúci po hudobných koncertoch - tzv. Bus Tour, internetová kampaň, reklamné šoty v lokálnych televíziách a kinách.
Všetky tri projekty sú súčasťou kampane VOĽBA 2002, ktorú robí Mediálny inštitút v spolupráci s Juraj Vaculík - Creative Studio.
Nevyberaj úsmev (Inštitút pre občianske vzdelávanie) - cieľom je osloviť najmä prvo- a druhovoličov cez internet. Na webovej stránke prezentuje činnosť politikov od roku 1994 po súčasnosť. V spolupráci s Rock volieb ‘02 sú rozširované letáky. Pre stredné a vysoké školy sa pripravuje CD.
My rozhodneme (Inštitút pre verejné otázky) - publikácia je zmesou odpovedí 333 ľudí z rôznych sfér života na dve otázky - Prečo pôjdem voliť? Čo je pre mňa dôležité pri mojom rozhodovaní? Jej súčasťou je tiež historický prehľad volieb na Slovensku. (joč)