AKTUALIZOVANÉ V SOBOTU 10:19

Reklamu v televízii chce väčšina strán

Politické strany nakúpia pre svoje klipy čas vo vysielaní za desaťtisíce eur.

Program na najbližšie časy.(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Najmä na charizmu svojich predsedov stavia politické strany v predvolebných televíznych kampaniach. Prekvapenia zrejme nechystajú.

Šéf volebného štábu Smeru Marek Maďarič povedal, že nositeľom posolstva v klipe, ktorý dajú do televízií ako prví, bude predseda Robert Fico. Pôjde vraj o veľmi podobné heslo, aké majú na bilbordoch – Ľudia si zaslúžia istoty – ale „trošku mobilizačnejšie“.

Hlavným posolstvom klipov SDKÚ bude, prečo je dobré ísť voliť práve ju. „V odkaze Mikuláša Dzurindu bude hlavný dôraz kladený na Európu, v odkaze Ivana Mikloša na ekonomiku a v odkaze Lucie Žitňanskej na právo a spravodlivosť,“ napísal hovorca strany Michal Lukáč. Pôjdu s nimi do všetkých hlavných televízií.

KDH má štyri rôzne šoty, chce ísť do všetkých celoplošných staníc. V jednom z klipov kritizuje socialistov, ktorí do Európy priniesli „nezamestnanosť a nepokoje“.

Aj SaS „zvažuje“, že by si zaplatila čas v televíziách. Na internet zatiaľ zavesila niekoľko klipov. V jednom s názvom Bez práce ani cent minister kultúry Daniel Krajcer hovorí, že prácou pre časť Rómov je ísť si raz za mesiac po sociálne dávky.

Laco Oravec z Nadácie Milana Šimečku v klipe nevidí snahu riešiť rómsky problém, ale „snahu SaS dokázať majorite, že dokáže napraviť Rómov“.

Most­Híd do televízií klipy nedá. „Našu cieľovú skupinu neoslovuje televízna politická reklama,“ odpísal SME.

SNS pre protesty autora textov Tublatanky Martina Sarvaša musela vymeniť piesne vo svojich šotoch. Namiesto najznámejších hitov používa oveľa menej známe novšie piesne s textami Martina Ďurindu.

Obyčajní ľudia zatiaľ nedávajú klipy do televízií.

Strana 99 percent dokončuje nové klipy. Mali by sa výrazne líšiť od jej odkazov, ktoré bežia v televíziách od decembra.

ico

Klipy budú za tisíce, ale aj po päťdesiat eur

Televízie zrejme zarobia na kampani státisíce eur. Pôjde aj v deň volieb.

BRATISLAVA. Od 185 až po 6300 eur bez DPH bude stáť vysielanie 30­sekundového predvolebného šotu v druhej najsledovanejšej televízii Joj.

STV si pýta od 400 eur za 30 sekúnd na Dvojke až po 1200 eur na Jednotke v hlavnom večernom čase.

Reklamu v televízii si budú môcť dovoliť aj malé strany. Klip o 7.40 ráno pred detektívnym seriálom Derick na Joj plus vyjde len na 50 eur.

Hoci televízie chcú dať každej zo strán v kampani len po 30 minút, zrejme pred voľbami slušne zarobia. Joj by napríklad mohla od jednej strany zinkasovať aj viac ako 300­tisíc eur.

TA3 svoj cenník denníku SME neposkytla. Napísala, že záujem o reklamu v jej vysielaní prejavili takmer všetky strany, ktoré majú šancu dostať sa do parlamentu.

V Joj sa chystá inzerovať „väčšina veľkých strán“. Ani STV neprezradila, kto si v nej reklamu objednáva. Čakajú, kým strany zaplatia faktúry za reklamný čas.

Markíza na otázky neodpovedala.

Miroslav Kern

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  2. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  3. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  4. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  9. Rozprávkové tankovanie
  10. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 14 954
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 940
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 451
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 348
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 650
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 581
  7. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 607
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 919
  9. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 6 709
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 755

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Jeden chodí v noci len, druhý na svitaní

Tandem Pellegrini - Fico nešliape jedným smerom.

ŠPORT

Kozák hovoril o tlaku manažérov zo Žiliny. Bol som nepohodlný, tvrdí

Bolo to nedôstojné, reagoval šéf Žiliny.

Neprehliadnite tiež

Čaká nás daždivý víkend. Na horách môže snežiť

Počas nadchádzajúceho víkendu bude slnka minimum.

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

SaS chce odstrániť prekážky pri predaji burčiaka

Obmedzenie predaja burčiaka termínom od 15. augusta slovenským vinárom spôsobuje ťažkosti