SME

Reklamu v televízii chce väčšina strán

Politické strany nakúpia pre svoje klipy čas vo vysielaní za desaťtisíce eur.

Program na najbližšie časy.Program na najbližšie časy. (Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Najmä na charizmu svojich predsedov stavia politické strany v predvolebných televíznych kampaniach. Prekvapenia zrejme nechystajú.

Šéf volebného štábu Smeru Marek Maďarič povedal, že nositeľom posolstva v klipe, ktorý dajú do televízií ako prví, bude predseda Robert Fico. Pôjde vraj o veľmi podobné heslo, aké majú na bilbordoch – Ľudia si zaslúžia istoty – ale „trošku mobilizačnejšie“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hlavným posolstvom klipov SDKÚ bude, prečo je dobré ísť voliť práve ju. „V odkaze Mikuláša Dzurindu bude hlavný dôraz kladený na Európu, v odkaze Ivana Mikloša na ekonomiku a v odkaze Lucie Žitňanskej na právo a spravodlivosť,“ napísal hovorca strany Michal Lukáč. Pôjdu s nimi do všetkých hlavných televízií.

SkryťVypnúť reklamu

KDH má štyri rôzne šoty, chce ísť do všetkých celoplošných staníc. V jednom z klipov kritizuje socialistov, ktorí do Európy priniesli „nezamestnanosť a nepokoje“.

Aj SaS „zvažuje“, že by si zaplatila čas v televíziách. Na internet zatiaľ zavesila niekoľko klipov. V jednom s názvom Bez práce ani cent minister kultúry Daniel Krajcer hovorí, že prácou pre časť Rómov je ísť si raz za mesiac po sociálne dávky.

Laco Oravec z Nadácie Milana Šimečku v klipe nevidí snahu riešiť rómsky problém, ale „snahu SaS dokázať majorite, že dokáže napraviť Rómov“.

Most­Híd do televízií klipy nedá. „Našu cieľovú skupinu neoslovuje televízna politická reklama,“ odpísal SME.

SNS pre protesty autora textov Tublatanky Martina Sarvaša musela vymeniť piesne vo svojich šotoch. Namiesto najznámejších hitov používa oveľa menej známe novšie piesne s textami Martina Ďurindu.

SkryťVypnúť reklamu

Obyčajní ľudia zatiaľ nedávajú klipy do televízií.

Strana 99 percent dokončuje nové klipy. Mali by sa výrazne líšiť od jej odkazov, ktoré bežia v televíziách od decembra.

Klipy budú za tisíce, ale aj po päťdesiat eurTelevízie zrejme zarobia na kampani státisíce eur. Pôjde aj v deň volieb.

BRATISLAVA. Od 185 až po 6300 eur bez DPH bude stáť vysielanie 30­sekundového predvolebného šotu v druhej najsledovanejšej televízii Joj.

STV si pýta od 400 eur za 30 sekúnd na Dvojke až po 1200 eur na Jednotke v hlavnom večernom čase.

Reklamu v televízii si budú môcť dovoliť aj malé strany. Klip o 7.40 ráno pred detektívnym seriálom Derick na Joj plus vyjde len na 50 eur.

Hoci televízie chcú dať každej zo strán v kampani len po 30 minút, zrejme pred voľbami slušne zarobia. Joj by napríklad mohla od jednej strany zinkasovať aj viac ako 300­tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

TA3 svoj cenník denníku SME neposkytla. Napísala, že záujem o reklamu v jej vysielaní prejavili takmer všetky strany, ktoré majú šancu dostať sa do parlamentu.

V Joj sa chystá inzerovať „väčšina veľkých strán“. Ani STV neprezradila, kto si v nej reklamu objednáva. Čakajú, kým strany zaplatia faktúry za reklamný čas.

Markíza na otázky neodpovedala.

Miroslav Kern

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 402
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 276
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 554
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 449
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 929
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 533
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 411
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 075
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu