AKTUALIZOVANÉ 20:32

Kampaň 99 percent stála doteraz približne 1,4 milióna eur

Predvolebná kampaň občianskej iniciatívy 99 percent doteraz stála približne 1,4 milióna eur.

Kandidáti politickej strany 99 percent Peter Vačok, Pavol Pavlík a Alena Dušátková.(Zdroj: TASR)

Ani po voľbách 99 percent neukáže kompletný zoznam sponzorov.

Agentúrne spravodajstvo sme o 20:32 nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Nové hnutie 99 percent neplatilo masívnu kampaň cez stranícku pokladnicu, čím sa vyhlo zverejneniu sponzorov. Televízne šoty či bilbordy s kandidátmi financovalo občianske združenie Občan v akcii, ktoré nemuselo štátu priznať, odkiaľ peniaze vzalo.

Strany museli do pondelka odovzdať ministerstvu financií predbežné správy o nákladoch na predvolebnú kampaň aj s údajmi o darcoch. Strana 99 percent vykázala nuly.

Jeden z kandidátov novej strany, podnikateľ Ivan Weiss odmietol ukázať, kto kampaň podporil. Oznámil, že združenie doteraz stála 1,4 milióna eur.

„Bol by to podnet na ďalšiu diskreditáciu,“ zdôvodnil ďalší kandidát Peter Vačok.

info
Ako si účtujú
Účty za kampaň
  • 99% 1,4 milióna eur
  • SDKÚ takmer 1,3 milióna eu
  • SNS 1,1 milióna
  • SaS 612-­tisíc
  • Smer takmer 283­-tisíc
  • KDH 281-­tisíc
  • Most-­Híd 276-­tisíc
  • OĽaNO 242-tisíc

Weiss ešte minulý týždeň sľuboval, že zverejní výšku jeho príspevku.

„Plánujem dať toľko, koľko si môžem dovoliť.“ Neskôr spomenul, že dal „stovky tisíc eur“.

„Je zarážajúce, že strana, ktorá žiada transparentné financovanie, obchádza zákon, aby nemusela sprístupniť mená sponzorov,“ hovorí šéf Transparency Gabriel Šípoš.

Weiss tvrdí, že kampaň odteraz hradí strana, do volieb má minúť pol milióna. Všetkých podporovateľov 99 percent neodkryje ani po voľbách.

Združenie odhalí iba tých, ktorí dali viac ako päťtisíc eur. Strany musia zo zákona priznávať všetkých sponzorov bez ohľadu na výšku daru.

Vládne SDKÚ, KDH, SaS a Most–Híd dajú na kampaň dovedna 15 miliónov eur, vyčíslil Weiss. Z čoho vychádza, nevysvetlil.

Podľa predbežných správ štyri strany zatiaľ investovali spolu 2,5 milióna eur.

Weiss nechcel porovnávať rozsah ich kampaní s propagáciou 99 percent, ktorá nemá presiahnuť dva milióny.

„Kampaň 99 percent je najrozsiahlejšia v histórii. Jednotlivé vládne strany sa propagujú v menšom rozsahu,“ hodnotí odborník na reklamu Michal Ruttkay.

Do povedomia verejnosti sa 99 percent dostalo aj vďaka televíznym šotom, za ktoré Markíza a Joj dostali sankcie, lebo ich vysielali, keď ešte nebola politická reklama povolená.

ico

Sponzor ľudí neočaril, na kandidátke je vysoko

Ako je možné, že po neúspechu vo webovom hlasovaní obsadil popredné miesto na kandidátke, sponzor 99 percent netuší.

BRATISLAVA. Hoci v internetovom hlasovaní ľudí nezískal dostatočnú podporu, na kandidátke 99 percent obsadil popredné miesto.

Jeden z kandidátov hnutia, podnikateľ Ivan Weiss minulý týždeň vravel, že o kandidátke rozhodli ľudia, ktorí od 8. do 10. decembra cez web hlasovali za navrhnutých kandidátov.

Priznal, že advokát a jeden zo sponzorov 99 percent Peter Mikletič sa na deviate miesto kandidátky dostal mimo poradia výsledkov online hlasovania.

„Je výraznou pridanou hodnotou pri tvorbe a presadzovaní programu.“

Podnikateľ Mikletič nechcel o dosadení na kandidátku rozprávať. „Neviem, že by som sa zle umiestnil v hlasovaní.“

Poprel aj Weissovu verziu, že menej hlasov získal, pretože jeho profil bol k hlasovaniu pripojený oveľa neskôr. „Túto informáciu nemám.“

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 18 084
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 464
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 952
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 509
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 398
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 962
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 497
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 441
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 305
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 063

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Astronautka z NASA: Vidieť Zem oproti čiernote vesmíru je neuveriteľné

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

KOMENTÁRE

Trump je v Poľsku populárnejší než pápež

Prezident potešil Poliakov poukazujúc na úlohu Poľska pri budovaní Západu.

Neprehliadnite tiež

Domov

Aké stíhačky môže kúpiť Slovensko a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16. Analytik by radšej bral menej kusov, ale modernejších lietadiel

Domov

Najhoršiu zmrzlinu toto leto našli v Ružomberku

Takmer v tretine kontrolovaných zmrzlinární zistili hygienici nedostatky.

Domov

Z eurofondov sa nič nerozkradlo, Plavčan urobil kroky, hovorí Paška z SNS

Vláda robí dlhodobé opatrenia proti korupcii, povedal Ján Podmanický zo Smeru.

Domov

Danko nemá problém zasmiať sa na ľudovej tvorivosti aj na jeho účet

Prekáža mu, keď niektoré strany manipulujú verejnou mienkou.