SME

KDH ukazuje v kampani len Figeľa, ostatní si platia sami

Parlamentné strany majú na bilbordoch mix až viac ako desiatich osobností.

Posolstvo KDH sa spája len s Jánom Figeľom.Posolstvo KDH sa spája len s Jánom Figeľom. (Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Predseda KDH je jedinou tvárou bilbordovej kampane, hoci Daniel Lipšic je populárnejší.

BRATISLAVA. SDKÚ stavia bilbordovú kampaň na šiestich ľuďoch. SaS využíva motívy piatich najznámejších politikov a Most–Híd dokonca desiatich. Smer ich má na plagátoch ešte viac.

Jedinou parlamentnou stranou, ktorá do bilbordovej kampane nasadila jednu tvár, je KDH.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu, že vo viacerých prieskumoch vyšiel ako populárnejší Daniel Lipšic a populárny je aj Pavol Hrušovský, vidno len lídra hnutia Jána Figeľa.

SkryťVypnúť reklamu

„Volebnou tvárou kampane je predseda hnutia. Heslo kampane Začína to prácou je úzko previazané s úspešným pôsobením Jána Figeľa ako ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, kde sa mu podarilo vytvoriť tisícky pracovných miest s odkazom KDH, že to dokážeme aj v iných ekonomických rezortoch,“ vysvetľuje svoje rozhodnutie KDH. V kampani vystupujú aj iní politici.

Ostatní si platia sami

Popularita

Kandidujúci politici

1. Robert Fico – 37,1 % 2. Béla Bugár – 12,9 % 3. Daniel Lipšic – 11,6 % 4. Igor Matovič– 10,6 % 5. Robert Kaliňák – 10,1 % 6. Ján Figeľ – 8,7 % 7. Pavol Hrušovský – 6,9 % 8. Richard Sulík – 6,3 % 9. Ján Slota – 5,8 % 10. Lucia Žitňanská – 4,6 %

Zdroj: Agentúra MVK

Lipšic, ktorý je podľa MVK tretí najpopulárnejší kandidujúci politik, to ako problém nevníma a akceptuje to ako rozhodnutie volebného štábu.

SkryťVypnúť reklamu

Na bilbordoch sú aj ďalší politici KDH – napríklad Radoslav Procházka. Platia si ich však sami.

Bilbordovú kampaň s jedným lídrom spochybňujú analytici.

Ján Baránek upozorňuje, že je to zvláštne hlavne preto, že KDH v podstate ako jediné nie je vnímané ako strana jedného muža.

Aj sociológ Martin Slosiarik vidí v strane tri výrazné osobnosti – Figeľa, Hrušovského a Lipšica. Bilbordová kampaň podľa neho nie je pred voľbami úplne kľúčová.

Smer bilbordy nepostavil len na Robertovi Ficovi, výrazne najpopulárnejšom politikovi na Slovensku.
Okrem piatich podpredsedov nasadzuje aj regionálnych lídrov spolu s Ficom.

Traja lídri v SDKÚ

SDKÚ má 1175 bilbordov, ktoré rozložila medzi viac kandidátov aj podľa regionálnych špecifík.

Zhruba po tristo ich je s Mikulášom Dzurindom, Luciou Žitňanskou a Ivanom Miklošom. Asi na stovke je fotografia Eugena Jurzycu.

SkryťVypnúť reklamu

Na východe je 85 bilbordov s Ľudovítom Kaníkom a Jozefom Kužmom a s nápisom „Pravidlá musia platiť pre všetkých“.

Najmä v Bratislave je viditeľnejšia Žitňanská. Na východe zasa vidno o niečo viac východniara Dzurindu.

SaS stavilo na piatich lídrov - na Richarda Sulíka, Daniela Krajcera, Jozefa Mihála, Ľubomíra Galka a Juraja Miškova.

Šéf kampane Miškov vraví, že počet bilbordov každého z nich je približne rovnaký a aj po Slovensku sú rozmiestnené rovnomerne.

Most stavil na Bugára

Výraznejšie na osobu predsedu hrá Most­-Híd. Šéf štábu László Solymos hovorí, že Béla Bugár je na polovici bilbordov a na zvyšku je s fotografiami desiatky iných politikov.

Bugár je podľa prieskumov druhý najpopulárnejší politik, ktorý kandiduje.

Na lídra, i keď len neformálneho, stavili aj Obyčajní ľudia, ktorí majú na plagátoch len Igora Matoviča. Ten je výrazne najznámejšou postavou kandidátky, čo obzvlášť platí po odchode OKS a KDS.

SkryťVypnúť reklamu

Viac kandidátov na plagátoch má aj 99 percent.

Slosiarik považuje rozloženie ľudí na bilbordoch za primerané. Myslí si, že SDKÚ vzhľadom na pokles preferencií strany mohla viac propagovať ministerku spravodlivosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 401
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 276
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 554
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 449
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 930
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 533
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 411
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 073
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu