SME

KDH ukazuje v kampani len Figeľa, ostatní si platia sami

Parlamentné strany majú na bilbordoch mix až viac ako desiatich osobností.

Posolstvo KDH sa spája len s Jánom Figeľom.Posolstvo KDH sa spája len s Jánom Figeľom. (Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Predseda KDH je jedinou tvárou bilbordovej kampane, hoci Daniel Lipšic je populárnejší.

BRATISLAVA. SDKÚ stavia bilbordovú kampaň na šiestich ľuďoch. SaS využíva motívy piatich najznámejších politikov a Most–Híd dokonca desiatich. Smer ich má na plagátoch ešte viac.

Jedinou parlamentnou stranou, ktorá do bilbordovej kampane nasadila jednu tvár, je KDH.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu, že vo viacerých prieskumoch vyšiel ako populárnejší Daniel Lipšic a populárny je aj Pavol Hrušovský, vidno len lídra hnutia Jána Figeľa.

SkryťVypnúť reklamu

„Volebnou tvárou kampane je predseda hnutia. Heslo kampane Začína to prácou je úzko previazané s úspešným pôsobením Jána Figeľa ako ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, kde sa mu podarilo vytvoriť tisícky pracovných miest s odkazom KDH, že to dokážeme aj v iných ekonomických rezortoch,“ vysvetľuje svoje rozhodnutie KDH. V kampani vystupujú aj iní politici.

Ostatní si platia sami

Popularita

Kandidujúci politici

1. Robert Fico – 37,1 % 2. Béla Bugár – 12,9 % 3. Daniel Lipšic – 11,6 % 4. Igor Matovič– 10,6 % 5. Robert Kaliňák – 10,1 % 6. Ján Figeľ – 8,7 % 7. Pavol Hrušovský – 6,9 % 8. Richard Sulík – 6,3 % 9. Ján Slota – 5,8 % 10. Lucia Žitňanská – 4,6 %

Zdroj: Agentúra MVK

Lipšic, ktorý je podľa MVK tretí najpopulárnejší kandidujúci politik, to ako problém nevníma a akceptuje to ako rozhodnutie volebného štábu.

SkryťVypnúť reklamu

Na bilbordoch sú aj ďalší politici KDH – napríklad Radoslav Procházka. Platia si ich však sami.

Bilbordovú kampaň s jedným lídrom spochybňujú analytici.

Ján Baránek upozorňuje, že je to zvláštne hlavne preto, že KDH v podstate ako jediné nie je vnímané ako strana jedného muža.

Aj sociológ Martin Slosiarik vidí v strane tri výrazné osobnosti – Figeľa, Hrušovského a Lipšica. Bilbordová kampaň podľa neho nie je pred voľbami úplne kľúčová.

Smer bilbordy nepostavil len na Robertovi Ficovi, výrazne najpopulárnejšom politikovi na Slovensku.
Okrem piatich podpredsedov nasadzuje aj regionálnych lídrov spolu s Ficom.

Traja lídri v SDKÚ

SDKÚ má 1175 bilbordov, ktoré rozložila medzi viac kandidátov aj podľa regionálnych špecifík.

Zhruba po tristo ich je s Mikulášom Dzurindom, Luciou Žitňanskou a Ivanom Miklošom. Asi na stovke je fotografia Eugena Jurzycu.

SkryťVypnúť reklamu

Na východe je 85 bilbordov s Ľudovítom Kaníkom a Jozefom Kužmom a s nápisom „Pravidlá musia platiť pre všetkých“.

Najmä v Bratislave je viditeľnejšia Žitňanská. Na východe zasa vidno o niečo viac východniara Dzurindu.

SaS stavilo na piatich lídrov - na Richarda Sulíka, Daniela Krajcera, Jozefa Mihála, Ľubomíra Galka a Juraja Miškova.

Šéf kampane Miškov vraví, že počet bilbordov každého z nich je približne rovnaký a aj po Slovensku sú rozmiestnené rovnomerne.

Most stavil na Bugára

Výraznejšie na osobu predsedu hrá Most­-Híd. Šéf štábu László Solymos hovorí, že Béla Bugár je na polovici bilbordov a na zvyšku je s fotografiami desiatky iných politikov.

Bugár je podľa prieskumov druhý najpopulárnejší politik, ktorý kandiduje.

Na lídra, i keď len neformálneho, stavili aj Obyčajní ľudia, ktorí majú na plagátoch len Igora Matoviča. Ten je výrazne najznámejšou postavou kandidátky, čo obzvlášť platí po odchode OKS a KDS.

SkryťVypnúť reklamu

Viac kandidátov na plagátoch má aj 99 percent.

Slosiarik považuje rozloženie ľudí na bilbordoch za primerané. Myslí si, že SDKÚ vzhľadom na pokles preferencií strany mohla viac propagovať ministerku spravodlivosti.

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 574
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 290
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 083
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 297
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 926
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 852
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu