SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

KDH ukazuje v kampani len Figeľa, ostatní si platia sami

Parlamentné strany majú na bilbordoch mix až viac ako desiatich osobností.

Posolstvo KDH sa spája len s Jánom Figeľom.Posolstvo KDH sa spája len s Jánom Figeľom. (Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Predseda KDH je jedinou tvárou bilbordovej kampane, hoci Daniel Lipšic je populárnejší.

BRATISLAVA. SDKÚ stavia bilbordovú kampaň na šiestich ľuďoch. SaS využíva motívy piatich najznámejších politikov a Most–Híd dokonca desiatich. Smer ich má na plagátoch ešte viac.

Jedinou parlamentnou stranou, ktorá do bilbordovej kampane nasadila jednu tvár, je KDH.

Napriek tomu, že vo viacerých prieskumoch vyšiel ako populárnejší Daniel Lipšic a populárny je aj Pavol Hrušovský, vidno len lídra hnutia Jána Figeľa.

„Volebnou tvárou kampane je predseda hnutia. Heslo kampane Začína to prácou je úzko previazané s úspešným pôsobením Jána Figeľa ako ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, kde sa mu podarilo vytvoriť tisícky pracovných miest s odkazom KDH, že to dokážeme aj v iných ekonomických rezortoch,“ vysvetľuje svoje rozhodnutie KDH. V kampani vystupujú aj iní politici.

Ostatní si platia sami

info
Popularita
Kandidujúci politici
  • 1. Robert Fico – 37,1 %
  • 2. Béla Bugár – 12,9 %
  • 3. Daniel Lipšic – 11,6 %
  • 4. Igor Matovič– 10,6 %
  • 5. Robert Kaliňák – 10,1 %
  • 6. Ján Figeľ – 8,7 %
  • 7. Pavol Hrušovský – 6,9 %
  • 8. Richard Sulík – 6,3 %
  • 9. Ján Slota – 5,8 %
  • 10. Lucia Žitňanská – 4,6 %
Zdroj: Agentúra MVK

Lipšic, ktorý je podľa MVK tretí najpopulárnejší kandidujúci politik, to ako problém nevníma a akceptuje to ako rozhodnutie volebného štábu.

Na bilbordoch sú aj ďalší politici KDH – napríklad Radoslav Procházka. Platia si ich však sami.

Bilbordovú kampaň s jedným lídrom spochybňujú analytici.

Ján Baránek upozorňuje, že je to zvláštne hlavne preto, že KDH v podstate ako jediné nie je vnímané ako strana jedného muža.

Aj sociológ Martin Slosiarik vidí v strane tri výrazné osobnosti – Figeľa, Hrušovského a Lipšica. Bilbordová kampaň podľa neho nie je pred voľbami úplne kľúčová.

Smer bilbordy nepostavil len na Robertovi Ficovi, výrazne najpopulárnejšom politikovi na Slovensku.
Okrem piatich podpredsedov nasadzuje aj regionálnych lídrov spolu s Ficom.

Traja lídri v SDKÚ

SDKÚ má 1175 bilbordov, ktoré rozložila medzi viac kandidátov aj podľa regionálnych špecifík.

Zhruba po tristo ich je s Mikulášom Dzurindom, Luciou Žitňanskou a Ivanom Miklošom. Asi na stovke je fotografia Eugena Jurzycu.

Na východe je 85 bilbordov s Ľudovítom Kaníkom a Jozefom Kužmom a s nápisom „Pravidlá musia platiť pre všetkých“.

Najmä v Bratislave je viditeľnejšia Žitňanská. Na východe zasa vidno o niečo viac východniara Dzurindu.

SaS stavilo na piatich lídrov - na Richarda Sulíka, Daniela Krajcera, Jozefa Mihála, Ľubomíra Galka a Juraja Miškova.

Šéf kampane Miškov vraví, že počet bilbordov každého z nich je približne rovnaký a aj po Slovensku sú rozmiestnené rovnomerne.

Most stavil na Bugára

Výraznejšie na osobu predsedu hrá Most­-Híd. Šéf štábu László Solymos hovorí, že Béla Bugár je na polovici bilbordov a na zvyšku je s fotografiami desiatky iných politikov.

Bugár je podľa prieskumov druhý najpopulárnejší politik, ktorý kandiduje.

Na lídra, i keď len neformálneho, stavili aj Obyčajní ľudia, ktorí majú na plagátoch len Igora Matoviča. Ten je výrazne najznámejšou postavou kandidátky, čo obzvlášť platí po odchode OKS a KDS.

Viac kandidátov na plagátoch má aj 99 percent.

Slosiarik považuje rozloženie ľudí na bilbordoch za primerané. Myslí si, že SDKÚ vzhľadom na pokles preferencií strany mohla viac propagovať ministerku spravodlivosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 130
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 017
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 10 433
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 043
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 997
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 287
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 618
  8. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 554
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 551
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 410
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Petra Vlhová počas obrovského slalomu v stredisku Kranjska Gora.

Koronavírus: Matovič trvá na tom, že plošné testovanie je efektívne (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 222-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 417 obetí. V okrese Nitra platí sprísnený lockdown.

Premiér Igor Matovič.

Chôdza ako terapia aj šport. Ako ňou chudnúť aj meditovať?

Prečo je pre nás chôdza taká dôležitá?

Vizualizácia projektu Bytový dom Hradská.

Neprehliadnite tiež

Väčšie mestá a obce budú môcť testovať antigénmi aj cez víkend

V súčasnosti je na Slovensku 250 antigénových odberných miest.

Ilustračná fotografia.

Premiér Matovič trvá na tom, že plošné testovanie je efektívne

Matovič nemá podporu v koalícii pre plošné testovanie.

Premiér Igor Matovič.

Pomoc pľúcnej ventilácie potrebuje 277 pacientov (mapa a grafy)

Ako sa vyvíja nákaza Covid-19 na Slovensku?

Podcast Mimóza

Mimóza: Kuchynský odpad, plast a Trump musia ísť preč

Janka Kovalčiková a Lenka Libjaková aj o triedení.

Mimóza - víkendový podcast, ktorý pripravujú herečka činohry SND Janka Kovalčíková a herečka divadla Stoka a DPM Lenka Libjaková.