SME
Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

SDKÚ vyčíslila kampaň na 1,3 milóna eur

Strana si vzala dvojmiliónový úver v Privat banke, najvyššiu sumu použila na billboardy.

BRATISLAVA. SDKÚ minula na svoju predvolebnú propagáciu v čase od 21. októbra minulého roku do 9. februára 1 289 580 eur. Napríklad na inzerciu a reklamu v periodickej tlači použila takmer 198-tisíc eur, na prieskumy 45-tisíc eur.

Najvyššiu sumu však dala strana na billboardy, ich prenájom a tlač vyšla na 844-tisíc eur. Strana si vzala dvojmiliónový úver v Privat banke, vyše 50-tisíc tvoria dary. Vyplýva to z predbežnej správy o nákladoch a príjmoch v súvislosti s predvolebnou kampaňou, ktorú strana predložila ministerstvu financií.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Strana 99 % občiansky hlas v predbežnej správe deklaruje, že za obdobie od 22. októbra 2011 do 9. februára nevynaložila ani cent na úhradu prieskumov verejnej mienky, platenú inzerciu či reklamu v periodickej tlači, vysielanie politickej reklamy či úhradu plagátov. V kolónke cestovné výdavky a ostatné náklady rovnako svieti nula. Na druhej strane 99 % deklaruje pôžičky a úvery vo výške 18-tisíc eur.

Smer-SD vyčíslil svoje priame náklady na voľby od 19. októbra 2011 do 10. februára na 282 897 eur. Spoločnosti Uptown Production, ktorá strane kampaň zmluvne zabezpečuje, poskytla strana zálohové platby vo výške 1 619 949 eur, zúčtované boli náklady v sume 236 837 eura. Použili sa napríklad na billboardy (113-tisíc eur), či inzerciu v tlači (16-tisíc eur). Ako uvádza Smer-SD v predbežnej správe, strana má na volebné náklady vlastné zdroje z príspevkov zo štátneho rozpočtu získaných za výsledky predchádzajúcich volieb v roku 2010 v objeme 2 000 000 eur. Okrem týchto prostriedkov má politická strana k dispozícii úverové zdroje v celkovom objeme milión eur, k 10. februáru ho však nečerpala.

Skryť Vypnúť reklamu

Most-Híd doposiaľ minul vyše 276-tisíc eur. Od 19. októbra 2011 do 9. februára stranu napríklad billboardy stáli necelých 130-tisíc eur, inzercia v periodickej tlači takmer 81-tisíc eur. Strane poskytli ľudia dary vo výške 105 000 eur, úver nečerpala.

KDH stála doterajšia kampaň a predvolebná propagácia 281-tisíc eur. Na volebné poradenstvo dali napríklad 97 833 eur, prieskumy verejnej mienky hnutie stáli 51 750 eur. KDH si v OTP banke vzalo úver milión eur, darom dostali 22-tisíc eur.

Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti mali výdavky spojené s predvolebnou propagáciou vo výške 241 688 eur. Hnutie v čase od 19. októbra 2011 do 10. februára prijalo pôžičku 200 tisíc eur, navyše Igor a Pavlína Matovičovci poskytli hnutiu bezúročnú pôžičku v celkovej sume 200-tisíc eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Predbežné správy politických strán možno nájsť na stránke http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=8157

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 37 342
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 971
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 352
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 368
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 996
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 7 494
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 345
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 993
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 691
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 589
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Snímka z odberového miesta v športovej hale v Pezinku počas celoplošného  skríningového testovania ľudí na ochorenie COVID-19 na Slovensku.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie. PCR testy odhalili viac ako 234-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 965 obetí.

5 h
Petra Vlhová počas zjazdu v Crans Montane.

Sledujte zjazdové lyžovanie s nami.

4 h
Záchranár Peter Vizvary z galantskej nemocnice, ktorého na ARO doviezli na Silvestra po tom, ako sa pri práci sám nakazil koronavírusom.

Pocit dusenia mám stále v sebe, vraví pacient pripojený na kyslík.

17 h
Ester Ledecká.

V rýchlostných disciplínach patrí k najlepším.

17 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Vzrastajúci trend v predpisovaní liekov potvrdili súkromné zdravotné poisťovne.

18m
Zdravotná sestra pripravuje dávku vakcíny proti ochoreniu COVID-19.

Vakcínu dostali už aj seniori. Začalo sa pilotné očkovanie v zariadeniach sociálnych služieb.

22. jan
Ilustračná fotografia.

Pribudlo aj 2 097 pozitívne testovaných antigénnymi testami.

38m