SME

SDKÚ vyčíslila kampaň na 1,3 milóna eur

Strana si vzala dvojmiliónový úver v Privat banke, najvyššiu sumu použila na billboardy.

BRATISLAVA. SDKÚ minula na svoju predvolebnú propagáciu v čase od 21. októbra minulého roku do 9. februára 1 289 580 eur. Napríklad na inzerciu a reklamu v periodickej tlači použila takmer 198-tisíc eur, na prieskumy 45-tisíc eur.

Najvyššiu sumu však dala strana na billboardy, ich prenájom a tlač vyšla na 844-tisíc eur. Strana si vzala dvojmiliónový úver v Privat banke, vyše 50-tisíc tvoria dary. Vyplýva to z predbežnej správy o nákladoch a príjmoch v súvislosti s predvolebnou kampaňou, ktorú strana predložila ministerstvu financií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Strana 99 % občiansky hlas v predbežnej správe deklaruje, že za obdobie od 22. októbra 2011 do 9. februára nevynaložila ani cent na úhradu prieskumov verejnej mienky, platenú inzerciu či reklamu v periodickej tlači, vysielanie politickej reklamy či úhradu plagátov. V kolónke cestovné výdavky a ostatné náklady rovnako svieti nula. Na druhej strane 99 % deklaruje pôžičky a úvery vo výške 18-tisíc eur.

Smer-SD vyčíslil svoje priame náklady na voľby od 19. októbra 2011 do 10. februára na 282 897 eur. Spoločnosti Uptown Production, ktorá strane kampaň zmluvne zabezpečuje, poskytla strana zálohové platby vo výške 1 619 949 eur, zúčtované boli náklady v sume 236 837 eura. Použili sa napríklad na billboardy (113-tisíc eur), či inzerciu v tlači (16-tisíc eur). Ako uvádza Smer-SD v predbežnej správe, strana má na volebné náklady vlastné zdroje z príspevkov zo štátneho rozpočtu získaných za výsledky predchádzajúcich volieb v roku 2010 v objeme 2 000 000 eur. Okrem týchto prostriedkov má politická strana k dispozícii úverové zdroje v celkovom objeme milión eur, k 10. februáru ho však nečerpala.

SkryťVypnúť reklamu

Most-Híd doposiaľ minul vyše 276-tisíc eur. Od 19. októbra 2011 do 9. februára stranu napríklad billboardy stáli necelých 130-tisíc eur, inzercia v periodickej tlači takmer 81-tisíc eur. Strane poskytli ľudia dary vo výške 105 000 eur, úver nečerpala.

KDH stála doterajšia kampaň a predvolebná propagácia 281-tisíc eur. Na volebné poradenstvo dali napríklad 97 833 eur, prieskumy verejnej mienky hnutie stáli 51 750 eur. KDH si v OTP banke vzalo úver milión eur, darom dostali 22-tisíc eur.

Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti mali výdavky spojené s predvolebnou propagáciou vo výške 241 688 eur. Hnutie v čase od 19. októbra 2011 do 10. februára prijalo pôžičku 200 tisíc eur, navyše Igor a Pavlína Matovičovci poskytli hnutiu bezúročnú pôžičku v celkovej sume 200-tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Predbežné správy politických strán možno nájsť na stránke http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=8157

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 568
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 285
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 076
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 273
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 919
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 850
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 412
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu