Benzín z parlamentných limuzín podľa polície šoféri nekradli

Šoféri podpredsedov Národnej rady benzín z parlamentných limuzín nekradli a autá nikto úmyselne nepoškodili.

Ilustračné.(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Kauza kradnutia benzínu sa skončila. Podľa rozhodnutia polície sa skutky nestali.

BRATISLAVA. Šoféri podpredsedov Národnej rady benzín z parlamentných limuzín nekradli a autá nikto úmyselne nepoškodil.

Vodiči totiž podľa polície čerpali pohonné hmoty podľa normy.

Takto sa skončila kauza, ktorú ešte minulý rok otvoril vtedajší predseda parlamentu Richard Sulík (SaS) a vedúci Kancelárie NR SR Michal Nižňan.

Vodiči len plnili normy

Polícia v odôvodnení k odmietnutiu trestného oznámenia, ktoré TASR poskytol súčasný šéf kancelárie Andrej Kramár (nominant KDH), uviedla, že na začatie trestného stíhania nie je dôvod, keďže preverovaním sa zistilo, že vodiči čerpali pohonné látky v medziach stanovenej normy 19,5 litra na 100 kilometrov a tieto pohonné látky aj skutočne prejazdili. Polícia tiež vypočula 11 vodičov, ktorí odmietli, že by sa obohacovali na úkor Kancelárie NR SR.

"Jazdili vždy podľa potreby podpredsedov NR SR a k tomu prispôsobovali aj tankovanie. Na základe požiadaviek podpredsedov NR SR jazdili vo vysokých rýchlostiach nad 200 km/h, aby bolo možné stihnúť pracovné stretnutie," uvádza sa v policajnom dokumente.

"Stále sme presvedčení, že plytvanie PHM bolo. Dokazuje to aj následná spotreba, pretože tá bola po zavedení nových noriem násobne nižšia. Polícia to odložila s tým, že žiadny skutok sa nestal, čo svedčí o postupe vyšetrovateľov. My sme urobili všetko, čo sme mohli a zaviedli sme opatrenia, aby sa podobné situácie neopakovali," povedal dnes pre TASR Nižňan.

Neprešlo oznámenie ani sťažnosť

Kancelária ako správca majetku podala pre údajné poškodenie áut, ktoré malo vysvetľovať ich zvýšenú spotrebu, trestné oznámenie. To však polícia odmietla.

Neúspechom sa skončila aj následná sťažnosť kancelárie, ktorá k nej doložila aj dva posudky z autorizovaných servisov.

Sulík ako osoba tiež podal trestné oznámenie, a to pre prečin krádeže pohonných hmôt. Aj toto vyšetrovateľ odmietol, čo sa stalo v čase, keď už Sulík nebol vo funkcii šéfa parlamentu.

Líder SaS v júni 2011 informoval, že šoféri mali v limuzínach povolenú spotrebu pohonných hmôt až na úrovni 19,5 litra na sto kilometrov, a to na základe rozhodnutie bývalého šéfa kancelárie Viktora Stromčeka (nominant Smeru).

Táto Stromčekova smernica platila od 1. decembra 2009, škoda, ktorá týmto vznikla, bola podľa Sulíka vo výške 38 506 eur. Nižňan (nominant SaS) znížil povolenú spotrebu na 14,5 litra.

Sulík tiež zdôraznil, že predošlú povolenú spotrebu na úrovni 19,5 litra ôsmi šoféri parlamentu vždy naplnili na hornú hranicu. "Ten benzín niekde skončil, ja tvrdím, že bol ukradnutý," poznamenal vtedy Sulík.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 20 787
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 918
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 425
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 313
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 733
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 900
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 539

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Privatbanka bola pre Kočnera kľúčová, bola pri Bonaparte aj pri Technopole

Obchodoval aj s ďalšími, od Tatra banky kúpil pohľadávky.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kočnerova minulosť nenecháva veľa pochybností

Čo majú spoločné Kočnerove kauzy?

Komentár Zuzany Kepplovej

Bez základnej spravodlivosti politický život len predstierame

Zažívame nebezpečné časy, keď sa priam objedáme prísľubmi spravodlivosti.

Neprehliadnite tiež

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kočnerova minulosť nenecháva veľa pochybností

Čo majú spoločné Kočnerove kauzy?

Vodohospodári si stavajú obslužné cesty. Podľa Košíc vlastne budujú cyklotrasy

Cyklisti sa dostanú popri Hornáde až na prah Aničky.

Nové pohotovosti fungujú tri mesiace, očakávané zmeny nepriniesli

Situáciu na centrálnych príjmoch preverí až chrípka a zimné úrazy.

Odhoď pózku, ukáž rigorózku, odkázali Dankovi aj v Bystrici

Pedagógovia Filozofickej fakulty UMB prečítali vyhlásenie, v ktorom sa dištancujú a odmietajú všetky neetické praktiky.